Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det kan være rigtigt at det tager 30 timer at opdatere en sådan Prestashop?
Det er umuligt at svare på ud fra dit oprindelige indlæg (har ikke læst alle svar i denne tråd). Men det kan meget vel være rimeligt. Det afhænger helt af, hvad forudsætningerne er.
F.eks.:
Har du et speciallavet design og er det et krav, at det efter opdateringen er identisk i udseende med det nuværende?
Har du fået lavet rettelser til core-filerne i PrestaShop (f.eks. speciel funktionalitet, der ikke kunne kunne løses med et modul)?
Hvor mange specielle moduler bruger du, og er de lavet til seneste version, eller skal de kodes om?
Udover ovenstående, så skal der ske to opgraderinger af din shop, den første er manuel, og den næste kan måske laves vha. autoupgrade (og når det går galt med autoupgrade, så starter man forfra med en manuel opgradering. Og det skal altså laves af nogen, der ved, hvad de har med at gøre). Dertil kommer test efter endt opgradering for at sikre, at alt virker.
Jeg mener ikke, du kan klandre din leverandør for, at der er sket en så voldsom stor udvikling med PrestaShop på to år - du bør i stedet glæde dig over, at du har et shopsystem, som der udvikles massivt på og som derfor ikke bare dør en langsom død, som det er er ved at være tilfældet med f.eks. OsCommerce, som var det hotteste hotte, da jeg åbnede webshop i 2009.
Om timeantallet er rimeligt eller ej, er umuligt at tage stilling til ud fra dine oplysninger. Vi ved jo heller ikke, om din leverandør tager 200 kr. eller 1000 kr. i timen - det er jo heller ikke uvæsentligt:-)