Jeg står i den situation, at jeg har brug for at købe en computer og nogle printere i forbindelse med opstart af min virksomhed. Jeg opretter snarest et ApS, som har adresse på samme adresse som min private.
Hvordan skal jeg forholde mig til det? Er der nogen, som måske har nogle links med information på området?
Jeg har også tænkt mig at vente, til jeg har stiftet mit ApS. Men er der nogle specielle regler ifht. at købe en arbejdscomputer, når jeg bor på samme adresse.
Mvh.
Mikkel
kah:
Hvorfor venter du ikke med at købbe delene til du har stiftet dit ApS, så kan du bruge nogle af de kr 80.000 fra stiftelsen af ApS til købne.
ApS kan sagtens have samme adresse som din private
du kan sagtens bare købe dem forudsat at det er noget du klart skal bruge i virksomheden - lyder lidt voldsomt med printere, men hvad ved jeg.
som KAH skriver kunne du vente og bruge ApS kapitalen på det, men omvendt kan det være meget sundt at prøve at holde den intakt i starten for du straksafskriver jo givet, og bruger du metoden med at putte de 80.000 i en masse du straksafskriver så går den hurtigt ned og bliver for lav, men det er fuldt lovligt - mere en følelsessag. Der er ikke problem i at du har ApS hjemme hos dig selv i den forbindelse, så længe du er med på at det er noget der er vigtigt for selskabet og det er selskabet der ejer det (ha et kartotek over alt dette - eller via bogføringsprogrammet) så du altid har overblik over det.
Et lille ekstrapip skal hedde: Nu i en startfase, så fokuser på at anskaffe det du absolut behøver og intet andet. Når så omsætningen ruller ind, så anskaffer du de ting du synes letter dig lidt ekstra - efter devisen - NEED TO HAVE anskaffes omg. NICE TO HAVE anskaffes når der tydeligt er råd. Det første år er vigtigt i et selskab.
god vind med det -John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Mange tak for dit svar! Mht. printere (ja, desværre i flertal :) ) så er det faktisk need to have, da mit produkt langt hen af vejen skal produceres på disse printere. Jeg vil bestemt have dit råd i baghovedet, når jeg kommer længere med virksomheden.
du kan sagtens bare købe dem forudsat at det er noget du klart skal bruge i virksomheden - lyder lidt voldsomt med printere, men hvad ved jeg.
som KAH skriver kunne du vente og bruge ApS kapitalen på det, men omvendt kan det være meget sundt at prøve at holde den intakt i starten for du straksafskriver jo givet, og bruger du metoden med at putte de 80.000 i en masse du straksafskriver så går den hurtigt ned og bliver for lav, men det er fuldt lovligt - mere en følelsessag. Der er ikke problem i at du har ApS hjemme hos dig selv i den forbindelse, så længe du er med på at det er noget der er vigtigt for selskabet og det er selskabet der ejer det (ha et kartotek over alt dette - eller via bogføringsprogrammet) så du altid har overblik over det.
Et lille ekstrapip skal hedde: Nu i en startfase, så fokuser på at anskaffe det du absolut behøver og intet andet. Når så omsætningen ruller ind, så anskaffer du de ting du synes letter dig lidt ekstra - efter devisen - NEED TO HAVE anskaffes omg. NICE TO HAVE anskaffes når der tydeligt er råd. Det første år er vigtigt i et selskab.
Så er de jo absolut need to have - du må sætte dit selskab på din profil når du har det oprettet - Jeg sidder jo og gætter - Søges børnebogsforfatter - breve - Jul - Julemanden - søger special pergament kuverter/papir - printere
Held og lykke med det
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Den er nok ikke så svær at gætte :) Hvis du har lyst til at dele din mail med mig, så sender jeg gerne min forretningsplan til dig! :) Så kan du få stillet din nysgerrighed.
Jeg har så utroligt dårlige spam erfaringer med at dele mail - og jeg vil som ikke en gang råde dig til at gøre det heller - ellers - feel free - så svarer jeg på mail
vh
Hej John,
Jeg har skrevet min mail til dig i din gæstebog. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at spørge dig om et par ting, som jeg ikke har lyst til at oprette et emne om herinde. Jeg håber, at du vil skrive til mig :-)