Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges til tøjfirma i Østjylland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Investor søges til tøjfirma i Østjylland                                        

Mit tøjfirma, som producerer og sælger tøj til kvinder, er to år gammelt. Tøjet designes i Danmark, metervarer købes primært i Sydeuropa, produktionen foregår i Østeuropa og tøjet sælges til detailbutikker.

Efter store udfordringer med at få udlandsproduktionen til at fungere, er jeg nu der med firmaet, hvor jeg har fundet den rigtige systue til at producere tøjet, altså hvor kvalitet og levering er i top. Jeg har fundet de rigtige metervareleverandører. Jeg har fundet den rigtige sælger, hvilket er utrolig vigtigt i en branche med stor konkurrence. Konceptet har vist sig bæredygtigt, og vi får stille og roligt flere kunder.

Jeg har selv skudt ca. 1,5 mio. kr. i firmaet. Disse penge er brugt til at nå hertil, hvor firmaet er nu. Firmaet løber rundt i sig selv, altså lige så mange indtægter som udgifter. Jeg får dog ingen løn selv endnu.

Hvorfor investor/investors rolle: Jeg kan godt fortsætte på den måde, som tingene kører nu og få bygget virksomheden op. (Omsætning i 2007: 8 – 900.000 kr.) Men med en investor og mere kapital kan tingene forceres en del. Jeg kan finde en sælger mere og få en nylig startet webshop op at køre. Jeg kan begynde at tænke på eksport igen. Eksporten står pt. stille efter flere ikke så heldige agentkontrakter. Det optimale for min virksomhed vil være et samarbejde med en investor, som dels kan se mulighederne i at indskyde kapital i virksomheden, dels kan tænke sig at lære en dynamisk og innovativ virksomhed at kende og dels har den fornødne viden og erfaring med at drive en virksomhed og/eller erfaring med internationalisering af virksomheder, således at vedkommende som investor og aktivt bestyrelsesmedlem kan tilføre min virksomhed en værditilvækst. En kombination af kapital, viden og sparring, således at virksomheden kan vækste hurtigere, end vi kan med nuværende ressourcer.

Det er altafgørende, at det er den rigtige person. Udover at være en kapacitet rent vidensmæssigt er det af stor betydning, at det er en person, hvis kemi matcher min/virksomhedens. Det rigtige partnerskab som giver synergieffekt. Den rigtige person som i fællesskab med mig og mit team kan skabe vækst og udvikle virksomheden til en succeshistorie. Vi skal opfatte hinanden som investorer i det samme projekt med det samme mål: at omdanne visioner til virkelighed.

Jeg forestiller mig, at investor indskyder ½ - 1 mio. kr. (er åben for mindre indskud), at investor indtræder i bestyrelsen som medlem eller formand, at der laves en exit-aftale efter x antal år, og at investor får et attraktivt afkast af den investerede kapital. Men disse ting er naturligvis til diskussion.

Da det er en innovativ virksomhed, må det gerne være en ikke-branchekendt, som ikke ved, hvordan man plejer at gøre i branchen. Men branchekendte er naturligvis også meget velkomne!

Branchen/muligheder: Tekstil- og tøjbranchen omsatte i 2006 for 32 mia. kr. Branchen er Danmarks 5. største eksporterhverv med en eksportomsætning på ca. 26 mia. kr, hvoraf tøjbranchen står for ca. 19 mia. kr. og en eksportandel på 88 %. Den samlede omsætning for tøjbranchen er på ca. 22 mia. kr.

Der er pt. meget fokus på dansk design. Dansk design og den danske tøjbranche har et godt ry rundt omkring i verden. Derfor er der gode vækstmuligheder internationalt for tøjfirmaer med det rigtige koncept.

Vores vision: At blive internationalt kendt som en af Danmarks førende mærkevareleverandører af sofistikeret modetøj til kvinder og mænd!

Hilsen Elvina.

Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:09

Hej Elvina

Blot en lille kommentar til din email. Din vision lyder meget bred. Jeg tror at det kunne være en fordel for dig at konkretisere den meget mere. Meget mere specifik målgruppe og positionering. Hvad ligger du helt nøjagtigt i "sofistikeret". Hvordan differentierer du dig fra dine konkurrenter ?

Mvh.

Systemago

Tilmeldt 11. Aug 07
Skrevet kl. 15:21

Hej Systemago.

Mit indlæg (incl. visionen) på Amino  er meget bredt formuleret, fordi det er forsøgt beskrevet så kort som muligt. Vores koncept og målgruppe er meget konkret og der ligger ligeledes en klar differentiering fra konkurrenterne. Jeg har dog også forsøgt at beskrive firmaet og konceptet lidt anonymt her på sitet. Jeg har tidligere i dag sendt dig en privat besked, men jeg er ikke sikker på, at det fungerer helt efter hensigten. Har du modtaget den?

Hilsen Elvina. 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:05

Hej Elvina,

Jeg synes, du og dit koncept lyder spændende.  Min partner og jeg vil i løbet af et par uger tage kontakt til dig mhp. et møde. Vi holder selv til i Århus.

MVH Investas

Tilmeldt 11. Aug 07
Skrevet kl. 08:25

Hej Investas.

Det lyder godt. I kan bare kontakte mig her på sitet, når I er klar til et møde.

Hilsen Elvina. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)