Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mistanke om svindel på vores shop - Hvad gør vi?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi har lige fået en større bestilling på vores shop, på ca. 100 Kr.

Ordren stammer fra Irland, og der er bestilt en god blanding af vores forskellige produkter til diverse modeller.

Da jeg så ordren begyndte alarm klokkerne at ringe med det samme, grundet det store beløb der er bestilt for (Normal ordre ligger på ca. 100 kr hos os). Samt at bestillingen / leverings adressen er i Irland.

Betalingen er foretaget med et mastercard.

Yderligere tilbyder vi slet ikke levering til andre lande end Danmark, Norge, og Sverige. Og vores shop er kun sat op til Dansk sprog.

Jeg synes at det lugter meget af Kreditkort svindel, og vil derfor gerne vide hvad vi skal gøre i denne forbindelse. Skal vi tage kontakt til vores indløser / politiet, eller noget helt andet??

Håber der en venlig amino som kan give et svar på dette :)

Fortsat god søndag.

MVH
Mark 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53

Går ud fra at der skal stå 100.000 kr og ja - det er typisk svindel med den slags, dog vel ikke så ofte via Irland, men hvorfor ikke. Pengene trækkes tilbage og du ser dem aldrig og heller ikke varen - dog ville man mene at politiet i Irland kunne reagere MEN - er vi sikre på at kreditkortet går til en Irsk bank?

Jeg ville - uden at ha forstand på det (som så ofteEmbarrassed) tage fat i min egen bank og høre hvad de kan udlede ud fra kreditkortet - evt hvilken konkret bankkonto det er tilknyttet - og måske ad den vej høre den bank hvad den ser i det.

Ellers ville jeg skrive til dem og sige tak for ordren og gøre opmærksom på at I normalt ikke handler med udlandet men at der i så fald skal ske forudbetaling af beløbet ved direkte overførsel til din firmabankkonto. Så slutter ordren nok der, men vi fik ikke afklapset snyderen (som vi frygter det er) - og er han ærlig vil har forstå at det er en usædvanlig ordre og at bankoverførsel er rimelig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 14:58

Jeg tror, at du har skrevet forkert - 100 kr er ikke en større bestilling.

Du kan jo fx kontakte kunden per email eller telefonisk i første omgang og fortælle, at du lige har et spørgsmål.

Hilsen, Robert

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:01

Er det et Dansk-klingende navn?

Sælger i unikke vare, hvis ikke - Hvorfor skulle de så bestille hos dig?

Ring til dem, svare de?

Kan du søge på adressen og knytte navn og/eller telefonnummer til adressen?

Bed dem om bankoverførelse førend i sender pakken, hvis de er i ond tro så stopper handlen der. 

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 15:04

Det var en fejl der skulle stå at ordren er på omkring 1000 Kr.

Og en normal ordre hos os er på ca. 100 Kr :)

Jeg prøver at tage kontakt til personen, samt skriver en mail til vores indløser forhåbentlig kan det give en løsning på sagen.

Fortsat god søndag.

MVH
Mark 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 00:00

Jeg har læst om en del af den slags fra Irland over de seneste par måneder. Har også netop selv oplevet det på vores shop.

Mvh Jens

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 00:32

Hej Mark.

Vi har flere gange oplevet svindel fra Irland (Dublin). Alle gangene kontaktede jeg PBS og fik grønt lys vedr. betalingen. Problemet var bare at kortene endnu ikke var blevet spærret og da det skete havde vi sendt varerne.

Det danske politi siger at vi skal kontakte politiet i Irland. Politiet i Irland siger at vi skal kontakte det danske politi. Ingen vil altså gøre noget for at hjælpe.

Vi sender i hvert fald ikke flere varer til Dublin.

Mange hilsner Miriam

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)