Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab med aktivitet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst et sted at det kan lade sig gøre at have et holding selskab med aktivitet. Men jeg kan simpelthen ikke finde det længere. Sagen er den jeg har nogle optioner jeg vil købe i et selskab af åbenlyse årsager, og stadig have muligheden for at have en form for aktivitet i samme selskab. Findes der en konstalation til denne situation? På forhånd tak.
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:13

Ja du kan sagtens have et holdingselskab med aktivitet, så er det bare ikke længere et rent holdingselskab - og der er en driftsrisiko, som jo normalt bliver elimineret i en holdingkonstruktion.

Et holdingselskab bruges normalt som pengetank, hvor overskud fra driftsselskaberne trækkes op. Der er ingen forskel i relation til regnskabs- eller skatteregler, om der er aktivitet eller ej.

Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:29
Super mange tak for svaret - lige det jeg ville høre... Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på når jeg stifter selskabet?
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:49

Nu har du jo ikke skrevet noget om hvad holdingselskabet skal eje, bortset fra en option, så det er svært at sige. Men hvis du skal have momspligtige aktiviteter, lønudbetaling m.v. er det en fordel at tilmelde dette med det samme, ellers skal du senere kunne dokumentere, at din egenkapital er på mindst 125.000 kr.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)