Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR registrering - MOMS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan det godt jeg spørger dumt, men jeg er blevet i tvivl, og jeg synes ikke jeg kan finde svar på mit spørgsmål nogen steder. Når man er CVR registreret, er man så også MOMS registreret, umiddelbart vil jeg jo ikke mene at man er det?

Er det nogen fordel ved ikke at være MOMS registreret, hvis man starter hobbyvirksomhed, hvor man ikke forventer nogen form for overskud de første par år? Min tanke går lidt på, at der jo så heller ikke vil være et momsregnskab, og det må da alt andet lige betyder større udgifter?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:05

Louise:
Er det nogen fordel ved ikke at være MOMS registreret, hvis man starter hobbyvirksomhed, hvor man ikke forventer nogen form for overskud de første par år?

Du har pligt til at lade dig momsregistrere så snart du forventer at have en årlig omsætning på over 50.000 kr.   Det er vigtigt at huske på at omsætning intet har med overskud eller fortjeneste at gøre.

http://ivaekst.dk/vaekst/0/0/4/2/skal-min-virksomhed-momsregistreres  

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:57

Som Ravn skrev så er der en skarp grænse på 50.000 omsætning på 12 tilfældige måneder i rap, den må ikke overskrides LÆS HER 

Fordelen kan være, at man kan trække moms fra sine indkøb, men så skal man jo også lægge moms på alt. Det betyder ikke noget hvis man sælger til virksomheder men for private bliver man jo dyrere. Samtidigt kan det virke mere seriøst at man er et selskab med moms, men det afhænger meget af varen og kunderne

Du må ikke importere fra uden for EU og videresælge uden fuld registrering

Du skal under alle omstændigheder føre fuldt regnskab og gemme alt i 5 år og forskudsregistrere dit forventede resultat samt selvangive det og betale skat af et overskud - du slipper naturligvis for moms delen i regnskabet og angivelserne. Du må gerne sælge uden at være registreret, det kan du læse om i DETTE LINK 

VH John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)