Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af regneark - Hvordan beskytter man sig mod kopiering?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg ville høre om der var nogen herinde, som kendte til en løsning, som kunne hjælpe mig mod at folk kopierer regneark, som jeg har til salg.

Jeg ved godt at alt selvfølgelig nok skal brudt, hvis bare brugeren er determineret nok, men hvordan gør man det mest muligt besværligt for folk at kopiere ens arbejde.

Jeg sidder selv og tænker om , der findes en funktion, som kræver en licensnøgle aktivering, og en online bekræftigelse?

hilsen

Simon

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:55

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
som kunne hjælpe mig mod at folk kopierer regneark

Glem det! Det kan ikke lade sig gøre. Du ender blot med at gøre det mere besværligt for dine kunder at bruge dit produkt.

Hvis du vil sikre dig at alle har betalt, så lav det som en online app istedet. Der kan du selv kontrollere adgangen. :)

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:09

Hej Mikkel

Jeg tror nu nok det kan lad sig gøre. Faktisk har jeg fået ikke mindre en 3 henvendelser, med ideer til sikring.

Jeg er udemærket klar over at det ikke kan beskyttes 100%, men hvis nu bare man gør det så besværligt som muligt at dele, og prisen per ark, ikke er skyhøj, så er der alligevel ingen, der gider at "knække koden", når man for fx. 5 kroner kan købe arket.

Ps. Det er ikke fordi jeg skal leve af det, det er bare en hobby jeg har, og når jeg alligevel sidder og laver nogle ark til mig selv, hvorfor så ikke dele dem, og eventuelt få lidt mønt ud af det :)

Kan du uddybe det med en online app Mikkel?

hilsen

Simon

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:46

Jeg tror nu nok det kan lad sig gøre. Faktisk har jeg fået ikke mindre en 3 henvendelser, med ideer til sikring.

...

Jeg er udemærket klar over at det ikke kan beskyttes 100%

Først modsiger du mig ... hvorefter du giver mig ret, det gir ingen mening.

Kan du uddybe det med en online app Mikkel?

Ikke rigtigt ... "Lav din funktionalitet som en applikation på nettet med adgangskontrol og abonnementsbetaling" Dét kan nemlig laves sikkert :-)

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 06:45

Jeg modsiger dig ikke.

Det jeg vil frem til er at selvfølgelig kan man beskytte software med licensnøgler, men der vil altid være nogen, som kan arbejde uden om de her licens nøgler.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)