Hej allesammen
Vidste ikke lige hvor jeg skulle poste det her indlæg, men der sidder sikkert nogle reklamefolk herinde som ved noget om det jeg spørger om.
Jeg leder efter en som kan hjælpe mig med hvad udstyr vi skal bruge for at tage gode produktfotos til vores website. Vi kommer til at have en produkttilgang - af nye produkter - på omkring 50-100 om dagen, og da ikke alle vores leverandører har billeder på deres produkter liggende, så kan vi blive nødt til selv at få taget nogle billeder. Det vil være noget billigere hvis viselv kunne stå for dette istedet for at få et reklame firma eller lign. til at stå for det.
Hvis vi alligevel skal ud og købe digital kamera og lign. til andre ting, kan vi så ikke ligeså godt købe noget ordenligt?
Hvad med ting til opstillingen af produktbilledet, her tænker jeg på de praktiske ting, som en hvis baggrund - ved ikke om de bruger en dug eller lign. normalt - min mors med blonder passer nok ikke ind ;-)
Håber der er nogle der kan hjælpe med en simpel god opstilling og en henvisning til et godt digital kamera der kan dette. (ikke alle kameraer er gode til at tage billeder tættere på end 1 meter, samt linsen får billedet til at "krumme".
MVH
Kim Sand Sørensen |
Hjælp til selv at kunne klare reklamefoto/produkt foto!?
Jeg vil anbefale dig et Canon 350d - det kræver lidt øvelse, men så kan det til gengæld tage noget der kan gå hen og ligne professionelle billeder. Med hensyn til baggrunden afhænger det lidt af typen af produkter? Venligst, Jonas |
det er meget forskellige produkter, nu er jeg ikke helt novice i photoshop, så produkterne skal helt sikkert af ændret baggrund, lidt skygge og sådan. men hvad med lysforhold? skal mand bruge sådan en af de parabol skærme med noget stof for? eller skulle man bare bruge helt sort baggrund og så blitz på? helt sort baggrund vill jo være ekstra nem at fjerne når der skal manipuleres med baggrunden fordi man formentligt ikke kan se nogle skygger på den sorte baggrund.
Så altså udstyr til fotografering ud over kamera selvfølgeligt, det skal jeg også vide noget om.
Er det det her canon du snakker om: http://www.pixmania.com/dk/dk/88654/art/canon/eos-350d-ef-s-18-55-ii.html?itag=6615
Kim |
Rabatten på DR havde et indslag om det sidste år. Se mere her http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1123102723.htm
Edit: Der findes altså også gode digital kameraer til 2-2500 ,- der vil kunne lave ligeså fine billeder. Canon har en del modeller i den klasse, ligesom Sony og HP |
En god ting til hjemmegjorte produktfotos er et lystelt. Det er en ramme med hvidt stof omkring, som mere eller mindre omslutter det du vil fotografere. Det er rigtigt nemt at lægge jævn lys med sådan et og betydeligt billigere end at skulle ud at købe softbokse (og lære at bruge dem). Der er et eksempel på dem her... Cubelite eller her... LiteIgloo. Alternativt kan man hos f.eks. Goecker eller C/AV leje udstyr, hvis det bare er enkeltforestillinger. Fordelen ved et lille lystelt, er at man faktisk bare kan slæbe det med udenfor og bruge solen som lyskilde. Er man lidt fiks på fingrene, kan man forøvrigt sagtens selv lave et lystelt, selvom et færdigt næsten ingenting koster. |
jeg har ligenu et Canon Ixus 40, er det godt nok? Til de her closeups? når tingene ikke er større end 10cm -60cm?
Kim |
|
Mange tak for den hjælp i har givet mig, nu har jeg fundet en god løsning. Mvh
Kim Sand Sørensen |