Hej alle.... Der skal jo også være plads til nogle positive oplevelser og historier her, jeg har et agentur firma hvor jeg via et godt netværk i udlandet, formidler salg af forskellige danske produkter. Lige pt er det noget så fancy som en dansk designet brillepudser som produceres i Fredericia, se den på www.ovesenzone.com. Vi har fået gang i ikke mindre end 16 grossister i forskellige lande, USA, Singapore, Kuwait, England, Australien, med mere. Så for en uges tid siden sad jeg og tænkte at det kunne være interessant og kanon og få produktet kendt i Hollywood, Beverly Hills, sad og tænkte på om vi kunne kontakte en kendt person og via den vej komme igang. Så tankerne kom hen på Ole Henriksen http://www.olehenriksen.com/about_ole.asp som jo er en verdenskendt dansker, bosat i Hollywood med egne klinikker og butikker samt salg til butikker iøvrigt. Jeg kontaktede deres hovedkontor men blev pænt afvist af en sekretær, at Ole havde ikke pt tid til at svare på mails eller kigge på nye produkter. (Læs også om ham på dansk her: http://www.ildsjaele.dk/ole_henriksen-da-355.aspx ) Hmmm, det lykkes mig at få fat i Oles private email adresse og jeg skrev pænt og jordnært til ham, at vi har et Flot Anderledes Dansk Design Produkt, Produceret i Danmark, som måske kunne være i hans interesse at sælge til hans kunder. Samtidig sagde jeg også at vi godt kunne bruge en person i det område for at få opmærksomhed om produktet, at det kunne være en god hjælp for os. Han skrev tilbage dagen efter!!! Det var ski Ole som havde svarret, han ville godt have lidt flere oplysninger, så jeg mailede til ham igen. 2 dage efter kom der en helt nede på jorden email, jeg troede naturligvis at det var et afslag, meeeeeeeen nej, han havde set hjemmesiden og studeret produktet og syntes at dette kunne være rigtig interessant at sælge hos ham, især da det er et elegant design, en nyhed som ikke laves andre steder, OG at det er DANSK produceret, made in Denmark, dette betyder meget for ham. SÅ, vi har netop fået fabrikken til at sende ham prøver direkte, og venter spændt på at høre fra ham om en 2-3 ugers tid. Dette er en ægte succes historie fra en iværksætter som kun er 1 ansat, mig, min baggrund er indkøb, salg og markedsføring igennem mange år og i forskellige brancher. Dette viser også at man skal ikke på forhånd sige at: NEJ DET GØR JEG IKKE, PERSONEN ER JO KENDT OG VIL IKKE HAVE NOGET MED MIG AT GØRE, det tør jeg ikke! GU GØR DU SÅ, kære iværksætter, det drejer sig kun om at kommer ud over stepperne, hvad er det værste der kunne ske ? At man fik et pænt afslag, men så har man jo haft kontakten til personen og kan pænt skrive om man må komme tilbage på et andet tidspunkt, og det må man som regel. Det samme gælder jo også almindelige kunder, kontakt kontakt kontakt.......... SÅ, gør det i tror på og tag fat i verden, den ligger lige for fødderne af os.
|
Tillykke med det Claus. Det lyder rigtig fantastisk.
Som du selv er inde på, så er der en helt forkert forestilling af kendte. Jeg arbejder dagligt med mere eller mindre kendte, og ligesom alle som alle os andre, så er de mennesker, og skal bare approaches som sådan...
Du skal overveje, at spine noget PR på det. Det kan vi helt sikkert få en god historie ud af. Både for dig og for Ole - især nu hvor han bliver aktuel i et nyt tv-program.