Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LYKKELIG Iværksætter!! En positiv og sand succes historie

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Hej alle....Smile

Der skal jo også være plads til nogle positive oplevelser og historier her, jeg har et agentur firma hvor jeg via et godt netværk i udlandet, formidler salg af forskellige danske produkter. Lige pt er det noget så fancy som en dansk designet brillepudser som produceres i Fredericia, se den på www.ovesenzone.com.

Vi har fået gang i ikke mindre end 16 grossister i forskellige lande, USA, Singapore, Kuwait, England, Australien, med mere. Så for en uges tid siden sad jeg og tænkte at det kunne være interessant og kanon og få produktet kendt i Hollywood, Beverly Hills, sad og tænkte på om vi kunne kontakte en kendt person og via den vej komme igang.

Så tankerne kom hen på Ole Henriksen http://www.olehenriksen.com/about_ole.asp som jo er en verdenskendt dansker, bosat i Hollywood med egne klinikker og butikker samt salg til butikker iøvrigt. Jeg kontaktede deres hovedkontor men blev pænt afvist af en sekretær, at Ole havde ikke pt tid til at svare på mails eller kigge på nye produkter. (Læs også om ham på dansk her: http://www.ildsjaele.dk/ole_henriksen-da-355.aspx )

Hmmm, det lykkes mig at få fat i Oles private email adresse og jeg skrev pænt og jordnært til ham, at vi har et Flot Anderledes Dansk Design Produkt, Produceret i Danmark, som måske kunne være i hans interesse at sælge til hans kunder. Samtidig sagde jeg også at vi godt kunne bruge en person i det område for at få opmærksomhed om produktet, at det kunne være en god hjælp for os.

Han skrev tilbage dagen efter!!! Det var ski Ole som havde svarret, han ville godt have lidt flere oplysninger, så jeg mailede til ham igen. 2 dage efter kom der en helt nede på jorden email, jeg troede naturligvis at det var et afslag, meeeeeeeen nej, han havde set hjemmesiden og studeret produktet og syntes at dette kunne være rigtig interessant at sælge hos ham, især da det er et elegant design, en nyhed som ikke laves andre steder, OG at det er DANSK produceret, made in Denmark, dette betyder meget for ham.

SÅ, vi har netop fået fabrikken til at sende ham prøver direkte, og venter spændt på at høre fra ham om en 2-3 ugers tid.

Dette er en ægte succes historie fra en iværksætter som kun er 1 ansat, mig, min baggrund er indkøb, salg og markedsføring igennem mange år og i forskellige brancher.

Dette viser også at man skal ikke på forhånd sige at: NEJ DET GØR JEG IKKE, PERSONEN ER JO KENDT OG VIL IKKE HAVE NOGET MED MIG AT GØRE, det tør jeg ikke!  GU GØR DU SÅ, kære iværksætter, det drejer sig kun om at kommer ud over stepperne, hvad er det værste der kunne ske ? At man fik et pænt afslag, men så har man jo haft kontakten til personen og kan pænt skrive om man må komme tilbage på et andet tidspunkt, og det må man som regel. Det samme gælder jo også almindelige kunder, kontakt kontakt kontakt..........

SÅ, gør det i tror på og tag fat i verden, den ligger lige for fødderne af os.

Hilsen, Claus Ovesen
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 00:41

Tillykke med det Claus. Det lyder rigtig fantastisk.

Som du selv er inde på, så er der en helt forkert forestilling af kendte. Jeg arbejder dagligt med mere eller mindre kendte, og ligesom alle som alle os andre, så er de mennesker, og skal bare approaches som sådan...

Du skal overveje, at spine noget PR på det. Det kan vi helt sikkert få en god historie ud af. Både for dig og for Ole - især nu hvor han bliver aktuel i et nyt tv-program. 

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:37

FEDT! Det er så godt gået 

Jeg håber det bliver en kanon succes!!!

Mette

Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:26

Hej Claus

Rigtig godt gået...Cool Dejligt at høre sådan en historie, jeg håber for dig at Ole synes om produktet.

Jeg havde personligt lige brug for at læse din historie i dag. Det giver mod på at kaste sig ud i noget man ellers synes man ikke turde.

Tak for det.Smile

Held og Lykke

~Malena

Messearrangør Søby Promotion

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cool historie, den er meget motiverende Smile

Jeg håber at det kommer til at gå godt for dig, og som der bliver nævnt, få lavet noget PR på det! 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:46

Det var da en kanon-historie. Al mulig held og lykke herfra. Hold os endelig orienteret

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Skrevet kl. 10:48

Hej Malena.

Tak for din besked, ja det er altid rart lige at få et skud fra forskellige steder, at tingene godt kan lade sig gøre.

En ting der hjælper er modet til at klø på og ikke se begrænsninger, men se mulighederne, prøve og tænke anderledes, flere har sagt til mig at Ham og ham og det firma og det firma kan man ikke komme ind til, de er jo uHA så store og vil da ikke handle med sådan et firma som jer.....

Du skal tro på dig selv, tror du og ved du at du har et specielt/unikt produkt, service eller på anden måde et koncept som du tror på, så glem alt om at være bange for at få et nej når du ringer, emailer eller besøger nye kunder eller personer som du kunne tænke dig at indgå et samarbejde med. Som jeg skrev, hvad er det værste der kan ske ? 1) Du får et nej tak / 2) Jatak til at se mere omkring samarbejde.

Får du Nejtak, er det med at høre hvorfor de ikke mener at dette kunne være noget for dem og afslut med om du må komme tilbage en anden gang, hvis der kommer noget som matcher deres firma bedre. Får du nejtak har du allerede skabt en kontakt, og denne kontakt er med at gemme, for pludselig kan du sidde med 50 virksomheds kontakter som måske har sagt nejtak, MEN, pludselig har du et nyt produkt eller koncept som passer til dem, og du har allerede skabt kontakten og har en kontakt person. SÅ, første kontakt er vigtig - også når det er et nejtak.

Ha´ en go dag :-)

Hilsen, Claus Ovesen
Tilmeldt 29. Apr 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:26

Tak fordi du deler din successhistorie med os andre.

Som et ælgammelt kinesisk orsprog lyder; 'Success is an attitude!'

Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Skrevet kl. 11:37

Hej Tage.

Tak skal du have, jeg har som alle andre også haft op ad bakke, er det nu det rigtige, er der andre måder det skal gøres på, osv osv, men jeg har alligevel kørt efter en plan og så været god til ikke at blive skuffet eller skræmt over at få et nej :-)

Tingene kan lade sig gøre, hvis man tror på det. Held kommer ikke hvis ikke man opsøger det, tingene kommer ikke ved at sidde hjemme bag skærmen og vente på at kunderne finder en. Man skal selv sparke døre ind og tage chancer og i mange tilfælde også være mere kreativ.

Go dag til dig :-))

Hilsen, Claus Ovesen
Fra Dansk
Tilmeldt 7. Aug 07
Skrevet kl. 11:39

1000 tak Mette og i lige måde Smile

Hilsen, Claus Ovesen
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)