Men Natasha, Bare rolig Natasha den organisationsændring der er BEHOV for den kommer – når man gennemlæser denne tråd er det påfaldende hvor mange lægfolk endog udenlandsfolk der har meninger om folkeskolen, men der er jo også en hel del her i Amino der kommenterer på alt! Man kunne forfalde til at tro de er betalt for at holde debatten i gang. Men tankevækkende er det, at der IKKE er nogen der har bemærket, at mange - rigtig mange - sender deres børn i privatskolerne også de politikere der bærer ansvaret for folkeskolerne? Så Natasha og alle de andre forældre der godt ved hvad deres ansvar er kan tage det helt roligt det kommer dertil, at skolerne vil indse at de HAR ansvaret for eleverne i skoletiden og ansvaret for at føre dem frem til de endelige uddannelsesmål! Tænk bare på alle de sager der hele tiden dukker op omkring misbrugte -og misligholdte børn! Er der nogle der er tæt på dette er det lærerne og ledelsen, men de snakker og vil ikke tage deres ansvar og gå videre med sagerne før det er for sent! Det kan vi simpelthen ikke være bekendt, om det så er blåt eller rødt der hersker dette er alt for vigtigt til at drive politik med!
|
Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
Du mener da forhåbentligt ikke, at det at lære mit barn at læse, skrive & stave er mit ansvar? Lige præcis DET er skolens ansvar, Citat slut Jeg mener i høj grad også grad det er dit ansvar Vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
BusinessMaroc Er du ik´ i Marokko? - Hvorfor så så meget interesse om den skoledebet her? - du er måske i et godt skattely - for noget der er behov for i skolerne? Undre mig sådan set bare lidt derover! |
Mener du det er en udfrodring at man er bosiddende i Marokko og har erfaring fra skolesystemet i DK og dermed giver sit besyv med? Hvis du bare svarer Ja eller Nej, så er det rigeligt. |
Køb ren argan olie her
Cookie, det behøver du ikke mene. Her et citat fra formålsparagraf for folkeskolen - allerførste linie. ( Min egen fremhævning.) Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der.... ( osv ) Det er der en del, der ikke tager så højtideligt, når de sender børn i skole. |
Beklager, men trolls som dig skulle have gået længere i skole, så kunne du måske have en forståelse for hvad jeg bidrager med her i debatten. At bringe skattely ind i dette er direkte latterligt, Marokko er IKKE et skattely, men igen understreger det bare lidt din manglende viden, som du kunne have fået hvis du havde læst lidt mere. Men nu er Amino måske på vej til kun at være for skatteydere i Danmark? hehehhe jeg må le. |
Køb ren argan olie her
Med det mener jeg sevfølgelig, at det må og skal være lærerens opgave at lærer min datter noget når hun er i skole, og så langt kan vi vel godt være enige..eller hvad? Jeg har lært hende at sidde pænt på stolen, ikke forstyre/afbryde og række hånden op, hvis hun vil sige noget.......så kan vi vel godt blive enige om, at underviserens job er at undervise? Min datter går tilfældigvis i en klasse med 16 andre ganske almindelige børn. Det er en lille, efter lærerens udsagn rolig klasse, med et godt sammenhold = nul mobning, og derfor er mit udgangspunkt sådan set bare, at det er påfaldende at vi også her, går efter laveste fællesnævner, når alle muligheder er der, for at give den ekstra gas, og lærer børnene noget, istedet for bevistløst bare at lange det samme materiale ud, der også blev langet ud til 3. klasserne for 4 år siden. Derfor kan jeg godt blive harm over, at skulle høre på, hvor hårdt det bliver når der bliver skåret i forberedelsen. Så vidt jeg kan se er der ikke udarbejdet noget nyt materiale i de sidste 4 år. Et lille hygge eksempel kan være billedkunsttimerne (og ja, dem har jeg set mig sur på, hvad skal de dog gøre godt for), her tegnede de deres madpakke....de skulle ikke sammenligne den med kostråd eller andet godt, de bruger bare 45 min. på at tegne deres madpakke. Jeg forstår ikke undervisningsværdien i det, og så vidt jeg husker er det ca. det samme vi gjorde for 27 år siden. Har det kostet på forberedelsestiden at lave den undervisning? For min skyld kunne hun tage med mig på arbejde om onsdagen, og lærer noget om arbejdspladser. Der ser hendes skema sådan ud: 2 gym timer, religion, klassens time & billedkunst, derefter fri Jeg benytter enhver lejlighed til at lære mit barn noget. Om det er om bakterier i forbindelse med en halsbetændelse, eller eksperimentering omkring, hvorfor en ballon fyldt med luft, ikke synker i badekaret......Hendes godnatlæsning for sin lillebror, hver aften..eller vores super sjove hjemmelavede leg med Excel. Det gør jeg fordi det er sjovt og hyggeligt, og min datter elsker at eksperimenterer. Men derfor skal hun vel for sørensen også lærer noget når hun er i skolen? Du skriver at det er blevet moderne, at forældrer skyder ansvaret videre i systemet. Jeg mener nu, at det er omvendt. Der går ikke mange dage uden at jeg skal høre på, at jeg som ansvarsløs forældrer ikke gider at opdrage mine børn. Det bliver ærlig talt lidt trættende i længden. Natasha |
Hej Natasha,
Jeg tror langt de fleste forældre gør som du beskriver - det er minoriteterne der får lov til - gentager får lov til - af fylde så meget - der er ingen der (tør) stoppe dem og koble de organer på der retteligt skulle bistå med afklaring af de fleste af de adfærdsvanskelige elever! |
Hvad mon bliver det næste af indblanding ? |
BusinessM... Forundret bare og det er i orden at deltage i debatter, men lige her er det jo meget Dansk anliggende og noget problematisk må man da sige så jeg synes måske man skulle holde en lidt lavere profil når man har valgt at forlade landet og så lade landtes borgere finde den for dem rette løsning!
|