Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen. I vil måske syntes der har være spurgt om dette man gange, men syntes ikke jeg har fundet det endelig svar.
Jeg har lige importeret for førse gang, jeg har så fået nogle told papir.

Der er en rubrik med nummer 47. Her står der så 100( som jeg har læst mig frem til er det toldsatsen) og 2500 som er momsen og så et beløb som svare til momsen af beløbet. Ex har købt for 100kr så beløbet er 25.

Hvad skal jeg gøre ved det? Kommer der en regningen fra skat? Og på hvor meget?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg går ud fra at du er importregistreret?

Så bør det være som følger

de 100 er toldsatsen = 10% som regnes på fakturabeløb inkl. fragt og som du får regning fra told på mig bekendt - som registreret vist en gang om måneden samlet - men jeg er ikke importør - tolden er så en udgift til dit regnskab

de 2500 er momssatsen 25% og det er ikke noget du som registreret skal betale men som du skal har i bogføringen som du bogfører som varer - moms udlandet under salgsmoms og helt samme beløb under købsmoms - så det koster ikke noget - er statistik men skal bogføres

vh

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 18:13

Det er rigtig som Cookie skriver.

Du får en regning hver måned, (hvis du har haft nogle indfortoldninger) med beløbet du skal betale i told.

Men det afhænger lidt af hvordan du har fået varerne leveret. Jeg har f.eks. nogle gange skulle betale told gennem et fragtfirma og ikke direkte til skat.

Tilmeldt 27. Aug 11
Skrevet kl. 18:21
Mange tak begge to, jeg er registret og alt det der.
Tror ikke det er 10% men 1% ? Når 2500=25%?

Angående momsen? Den har jeg ikke betalt? Hvorfor skal den så bogføres? Kommer jeg til at betale den sammen med tolden? (Ved godt jeg får det igen)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31

right der stod 100 - så ja det må jo være 1% godt du er opmærksom - Momsen bogføres som beskrevet i DETTE LINK

Normalt vil dit regnskabsprogram ha en konto der hedder et eller andet med varekøb udlandet og ha en automatisk moms tilknytning men den skal gøre som vist i linket

Tilmeldt 27. Aug 11
Skrevet kl. 18:40
Mange tak! Så er jeg med! :)
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)