Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til hjemmeside - men hvem ejer hvad...?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide til en hjemmeside (som bla. drives med reklamer), som jeg så har fundet en til at lave for mig, da jeg ikke selv har forstand på oprettelse af en hjemmeside.

MEN så er spørgsmålet, hvem ejer siden?

Han mener at han kommer til at have rettighederne til siden og skal have 50/50 af indtjeningen på siden.

Er dette rigtigt, hvordan plejer man at gøre dette? OG hvis han på et tidspunkt ønsker at sælge ideen, vil det være ham der får/tjener på salget.

Jeg mener det bør være anderledes, da jeg jo er kommet med ideen...?

Hvad er rigtigt/hvordan plejer det at gøres? 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:56

Hej Erlak5

Du skal aftale en pris for hjemmesiden, inden han laver den for dig.

Du køber den af ham og den er din. Han får den aftalte pris og intet andet.

Hvis I derimod aftaler at du betaler ham en procentdel af hjemmesidens indtjening pr. måned, så er det den pris I skal holde jer til.

Eksempel:

Hjemmesiden har tjent 0 kroner den første måned. Han får den aftalte procentdel af 0 kroner og du får resten af de 0 kroner og I betaler begge to skat af indtjeningen, stadig 0 kroner.

den efterfølgende måned har hjemmesiden tjent 10000 kroner. Han får sin procentdel af de 10000 kroner og betaler skat af dem og du betaler skat af resten.

Du skal så være klar til at betale ham en meget stor pose penge, hvis siden går hen og bliver en stor succes.

Overvej om det bedst kan betale sig at give ham en fast betaling for at lave hjemmesiden for dig, så er der måske flere penge til dig i sidste ende.

Eller aftale at han kun får procenter i det første år. Du skal ALTID have en kontrakt eller et tilbud I begge er enige om, før en hjemmeside bliver lavet, så der ALDRIG kan være tvivl om pris osv.

Venlig hilsen Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 01:22

Hej Erlak

Jeg kan ikke lade være med at tænke på følgende.

1) Du har fået en ide, men kan ikke selv bygge den op.

2) En anden vil godt gøre det (gratis?)

3) Han vil så have andel i indtægterne, og du modsætter dig

Pas nu på, fyren kan så nemt som ingenting, vifte dig til siden, og bygge det selv, og score hele indtjeningen, og du vil stå tilbage med en bar r*v at trutte i.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)