Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygdom - godtgørelse afhængig af ansættelsesforhold

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har et spørgsmål ifm medarbejderes sygdom. 

Hvis jeg har en fastansat medarbejder skal jeg betale løn under sygdom. Hvis jeg har timelønnet skal jeg betale sygedagpenge hvis de har været ansat i mere end 8 uger og har haft minimum 74 timer. Men hvordan er reglerne hvis det er en projektansat. Det vil sige i en given periode til en fast løn?

Jeg vil gerne sørge for at jeg behandler mine ansatte rigtigt, men også sikre mig at jeg økonomisk er dækket ordentligt i forhold til den time-/projekt pris min kunder betaler.

Jeg er i en branche uden overenskomst.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh

Mark Alexander Nielsen

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Fra  More than event Skrevet kl. 18:06

Ingen kyndige HR eller jura folk der kan svare på dette?

/Mark

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52

Hej Mark

Det du spørger om er ikke udtrykkeligt afklaret i lov om tidsbegrænset ansættelse og

da der ingen overenskomst er, må du/I fortolke den konkrete aftale ud fra § 4 i lov om

tidsbegrænset ansættelse.

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Fra  More than event Skrevet kl. 21:49

Hej Jacob.

Mange tak for svaret. Jeg vil prøve at tolke lidt på det :-)

Mvh

Mark 

Fra København Ø
Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:15

Kære Mark

Først og fremmest er det vigtigt at afklare, om der er tale om funktionærer. Såfremt det er tilfældet, så har de enkelte medarbejdere krav på fuld løn under sygdom, uanset om de er ansat på fuldtid, deltid eller tidsbegrænset.

Mark Alexander Nielsen:
Hvis jeg har timelønnet skal jeg betale sygedagpenge hvis de har været ansat i mere end 8 uger og har haft minimum 74 timer.

Det forudsætter igen, at der ikke er tale om en funktionæransættelser.

Mark Alexander Nielsen:
Men hvordan er reglerne hvis det er en projektansat. Det vil sige i en given periode til en fast løn?

Såfremt denne tidsbegrænsede projektansat er funktionær, har han krav på fuld løn fra første dag.

Såfremt han ikke er omfattet af funktionærloven, finder sygedagpengelovens regler anvendelse. Som du rigtigt har skrevet, skal beskæftigelseskravet være opfyldt, før du skal udbetale noget - min. 8 ugers ansættelse og minimum 74 timer. Såfremt beskæftigelseskravet er opfyldt, skal du betale sygedagpenge (ikke løn) de første 30 dage af sygdommen (arbejdsgiverperioden). Derefter overgår betalingsforpligtelsen til kommunen.

Er det et svar på dine spørgsmål?

Med venlig hilsen

Anton Kraev

HR JURA Magasinet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)