Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas på med fornyelse af domæne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har modtaget en mail fra firmaet Domain Renewal. De tilbyder mig at forny ét af mine domæner, som er ved at løbe ud (om 90 dage). Mailen fremstår som en servicemeddelelse, hvor jeg bare lige skal klikke i bunden, så går resten af sig selv.

I virkeligheden er det et fusknummer, som (så vidt jeg har forstået) handler om at jeg skifter DNS-udbyder og så kommer til at betale ca. 4 gange så meget for mine domæner.

Pas på med dem - de kan blive et dyrt bekendtskab.

mvh Hans

Mailen ser således ud:

Det er tid til at forny domænenavn www.x.info

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deres domænenavn www.x.info udløber indenfor 90 dage.
Domænet kan forlænges automatisk gennem Domain Renewal. Klik på linket i denne e-mail
for at forlænge domænet yderligt et år. Domænenavnet bør fornyes hurtigst muligt, hvis det
fortsat ønskes registreret.

Klik her, hvis De ønsker at forny domænet
link

De modtager en bekræftelse på, at De har forlænget domænet et år, så snart vi har modtaget
Deres betaling.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tjenester og information Domain Reneval
Domainrenewal vedligeholder domæner, samt registrerer og konsulterer virksomheder og
myndigheder, når det gælder domænebesiddelse på Internettet. Vi oplyser virksomheder om
hvilke domæner, der er registreret, samt påminder virksomheder om, når et domæne er på
vej til at udløbe eller når det er tid til at forny et domæne. Hvis De ønsker, at Domain Renewal
forlænger domænet, skal De blot klikke på linket i denne mail. Hvis De ikke ønsker at bruge
domænet efter udløbsdatoen, kan De se bort fra denne mail. Når DomänRenewal forlænger
domænet fortages der ingen ændringer i Whois information. Domænet forlænges yderligt 1 år.
De beholder altså fortsat Deres nuværende udbyder. De kan også bede Deres nuværende
Internet Service Provider om at forlænge domænet, hvis De ønsker det. Har De har flere
spørgsmål, er De velkommen til at kontakte vores servicecenter på

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 09:18
Der findes flere af dem GratisDNS advarer selv om noget som vist hedder Domain Registry of America som gør det samme med .COM og .NET domæner.

Tænk altid over hvad du gør! Betal f.eks. heller ikke din TELE2 telefonregning til TeleDanmark...

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:22

Der er jo egentligt ikke meget nyt i den type henvendelser, de har været der længe. Det der gør den her farlig er, at for det første at den er på dansk, for det andet er den ikke ulovlig på anden måde end at være spam. De gør opmærskom på at der skal ske en fornyelse og det gør de gerne i forbindelse med en overflytning af domænet - de gør endda opmærksom på at man også bare kan lade den sædvanlige udbyder klare det, dog godt pakket ind i en lang tekst...  :-)

Men det viser bare at man skal huske at læse sin post og at kigge på ALLE regningerne!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:14

Jeg fik endnu et brev fra Domain Registry of America i dag, de kommer i perioder, og nu er det åbenbart ved at være tid igen Angry

Gid der dog var nogen der ville stoppe dem enten via loven eller et bat. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 20:21

Dimitri > tror der er større chancer for at der er nogen der stopper dem med et bat, end med love.
- Håber det bliver et solid metal et af slagsen.

Jeg har endnu ikke fået sådan nogle, men jeg har også et pretty aggressiv mail filter. det betyder jeg nogengange også mister mail som jegvlle have læst.
Men, hvorfor ikke bare have i baghovedet at Jeg har bestilt hos GratisDNS, så skal jeg ikke fornye det ved andre firmaer.,

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:26

Det kommer med Postbuddet, så mit spamfilter fanger det desværre ikke :)

Jeg synes at det er grænseløst irriterende at modtage den slags i posten (selvom jeg prøver at leve efter The Secret), og så er det synd at mine tidligere kollegaere skal få en længere dag fordi de skal bringe det fup og svindel ud.

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:30

Simon, KEYSTROKE webbureau:

Men, hvorfor ikke bare have i baghovedet at Jeg har bestilt hos GratisDNS, så skal jeg ikke fornye det ved andre firmaer.,

Det gælder kun første år for .dk domæner, derefter skal du betale til dk-hostmaster ;P

Lidt surt at undlade det fordi du troede det var scam.. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 20:34

Lademann:

Det gælder kun første år for .dk domæner, derefter skal du betale til dk-hostmaster ;P

Lidt surt at undlade det fordi du troede det var scam.. 

Know that.
Men DK-hostmaster ved alle jo hvem er, man får jo også en ordrebekræftelse af dem når man køber et domæne.?

Mente nu helt andre ukendte, eller Amerikanske firmaer.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:45

Jep det er rigtigt, skulle bare lige være sikker på det var det du mente ;) 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 07:59

Men DK-hostmaster ved alle jo hvem er, man får jo også en ordrebekræftelse af dem når man køber et domæne.?

DK-hostmaster ved jeg godt, hvem er, for jeg har haft .dk-domæner i årevis.
.info domæner er ret nyt for mig, så hvordan kunne jeg vide, at mailen ikke var far .info's udgave af DK-hostmaster? Det kunne jeg faktisk kun vide, hvis jeg vidste det, hvilket er en klassisk ring-argumentation. Da min PC-mand så kunne fortælle mig, at min mistro var god nok, fandt jeg det rimeligt at advare andre.

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)