Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producenter af tøj

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok kunne løse de fleste af disse opgaver uden nogle problemer :) min mail er info@tex-tryk.dk

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo fint med hjælp, men I skal jo være opmærksomme på om ikke det så betyder en mellemmand som jo også skal ha del i en kage der er meget lille i forvejen. Fortjenesten samlet i tøj webshops er for mange ubehagelig lav, og skal man ha succes, så skal man ofte ha fat i en producent helt direkte - enten i lande som Ukraine, Tyrkiet eller Kina.

Også de steder, vil man ofte være ude for, at det er en mellemmand, og på den måde ender man let ud i, at tøjet har afleveret fortjeneste til flere forskellige led, inden det ender i egen shop.

Hvis du så spørger hvordan du får fat i en producent i mainland China, så er svaret, at dels kræver fodarbejde, evt via den danske ambassades handels afdeling, eller ved direkte aftale med et sourcing firma som evt mod et engangsbeløb hjælper med søgningen uden siden at skulle ha del i handlen OG generelt ved så at besøge disse virksomheder - finde en 10 stykker som kan gøre en rejse prisen og arbejdet værd, og med egne øjne se at det er en producent man har med at gøre

Det kan sagtens være et alternativ at få hjælp af en dansk eller kinesisk mellemmand, men man skal være ganske opmærksom på den relativt beskedne margin man kan ende ud med

Et alternativ som dropshipping eller køb via alibaba/ebay/amazon vejene er også et alternativ, men forvent ikke at blive fed af det.

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

200 t-shirts labelfree med eget logo = 50 % af en tur til Kina som ender med at man ikke kan købe så små oplæg i Kina billiger end i dk incl mellemmand

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv dette firma.
Dansk agentur, som er bindeled mellem dig og fabrikken.
Hun har masser gode kontakter og stor erfaring med produktion af tøj.
Bystrands
Susanne Rasmussen
24259545

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jep men 200 t-shirt kan man jo ikke leve af - hvis vi taler webshop leve af så taler vi vel snarer 20.000 og over tid langt flere.
Det er derfor man må afveje - er missionen at ha mellemmænd på - og spare kræfter - at evt bruge dropshipping - eller er der et ønske om at komme op og spise kirsebær med de lidt større.
Det ene udelukker ikke det andet - men vil man op sigt leve af det med at sælge tøj DK og vi taler rimeligt almindeligt tilgængeligt tøj, så tror jeg ikke man kommer uden om det arbejde der ligger i at skulle ud og ha fat i producenter.
Er det en sidehobby - så er det ET valg, og er det drømmen om at leve af at sælge tøj via webshop, så er det et andet, og betydeligt dyrere opstarts valg hvor valget af den rigtige og ægte producent som leverandør kan gøre den store forskel - eller det skal ha lov at tage rigtigt god tid før det er løbet rigtigt i gang.
Jeg var selv i branchen i 40 år og kender forskel på pris og betingelser på varer direkte fra producent i Tyrkiet, Kina Indien osv - i forhold til videresalgspriser. Jeg er også helt med på, at er det 200 stk til at se om man kan sælge og man er villig til at tjene meget lidt - så er det lettere med mellemmand eller dropshiping, tror bare at mange løber lidt sur i det, fordi de ikke tager arbejdet med at finde den rigtige leverandør (og fordi de ikke har midler til at investere i en korrekt kick-start - hvilket jeg da har respekt for)
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Slap nu af John, der er jo ingen som siger at de skal leve af at sælge 200 stk. t-shirts, slips, strømper, caps eller lignende.

Folk skal have lov til at bruge deres tid og penge som de har lyst til og hvis man gerne vil ind i klude branchen skal man jo starte et sted. Når 'drengene' siger at de gerne vil producere 200 stk. t-shirt , så starter deres uddannelse jo allerede i det øjeblik hvor dem med erfaring begynder at irettesætte deres ordvalg, mangel på informationer osv.

Jeg har selv ca. 12 års erfaring med produktion og salg - både detail og engros sideløbende. Det var ind imellem frustrerende og dyrt de første år at finde frem til de rigtige fabrikker og samarbejdspartnere, men når det lykkes er det meget givende. Det er muligt, at jeg gør folk en bjørnetjeneste så de går glip af den læreproces, men jeg deler (næsten) uden forbehold ud af mine egne erfaringer og kontakter.

Mit eneste forbehold er, at jeg ikke vil spilde mine gode kontakters tid, så derfor forsøger jeg at sortere dem som søger i to grupper: dem som er klar til at tale direkte med en fabrik, og dem som ikke er helt klare endnu. Til dem alle sammen tilbyder jeg råd og vejledning i det omfang de ønsker det, eller sender dem videre til andre som ved bedre... helt gratis.

Det er ligesom dig selv John, der ivrigt, utrætteligt og beundringsværdigt deler din viden om økonomi og virksomhedsdrift. Når det kommer til kludebranchen, synes jeg dog at du har en tendens til at blive lidt for stram i betrækket. Slap lidt af og lad folk gøre sig deres egne erfaringer.

Det kan sagtens lade sig gøre at finde fabrikker som kontinuerligt leverer knaldgode produktioner i små oplag. Alle mine kontakter kan fx. levere fra ca. 50 stk. pr. design. Ja, selvfølgelig kan der være forbehold i forhold til særligt krævende designs eller materialer, men det er en god start!

Mvh Jens

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kommer selv fra noget der ligner kludebranchen faktisk - 40 år hvor alt vi handlede med var til mode, tøj, arbejdsbeklædning osv
Jeg er ikke uenig i at folk da skal gøre deres erfaringer og at 200 t-shirts let kan skaffes herhjemme - min mission her var bare, at når nogen vil starte som nye i branchen men noget så billigt som t-shirts, og beder om en leverandør - så er det meget nye i branchen og så får de straks svar fra mange danske der sagtens kan levere t-shirt.
Mange af disse er glimrende alternativer til 200 t shirts, men dels vil en del af disse kunne være nogen der er både 2 og 3. led i forhold til producenten, dels vil 200 t-shirt kun være en meget spæd start.

Tøj - den billige del som t-shirts - caps osv kan man jo sagtens købe i 2 eler 3. led, men jeg vil mene man samtidigt bør gå til enten ambassadens handelsafdeling i Kina og eller Bangladesh og måske Tyrkiet og se at få opsporet nogle af faktiske producenter - ofte med kontor i Hong Kong og produktion i main land.

Min egen oplevelse af disse er, de ofte er ganske korrekte og så længe vi taler standard varer, gerne leverer prøve partier 200 eller mindre

Det ene udelukker ikke det andet, men lidt som med iphone covers, så ryger man ind i en mølle med megen konkurrence - og er ens hovedleverandør via Alibaba osv - så har man det svært margin mæssigt mod de rigtigt store sælgere og køber man fra 3. led - selvklart endnu sværere

I begge brancher kan det være en helt OK start - men vil man være stor og leve af det - må man samtidigt med evt køb fra de lette kilder, være med på at lave grave arbejdet for at finde den egentlige kilde.

Er det mere som uddannelse, eksperimenteren af hvilke varer, hvordan laver jeg en webshop, betalingsløsninger osv - så går det fint med 200 stk via en dansk leverandør - helt enig
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

og Jens - netop det du beskriver med dine kontakter var faktisk del af første svar, nemlig at man kan finde nogen der god til at ha kontakter til de egentlige fabrikanter - outsourcing selskaber - ex ved jeg Anne (tror jeg hun hedder) som er fra Kina, kan hjælpe den vej. Derved kan man ha en omkostning til den der finder kilden, men derefter selv ha mulighed for at bestille direkte fra den fundne producent. Langt bedre end alibaba eller en der i forvejen har importeret til DK f.eks
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 129
Fra  www.Trendfighter.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har en god kontakt i Istanbul deres speciale er skjorter tshirts sweaters hvis nogen har brug for hjælp kan de bare kontakte mig gennem pb herinde så tager vi den derfra
Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en forskel på folk som mig og så alle dem som kalder sig agent m.v. ... jeg tager ikke betaling for hverken min viden eller mine kontakter.

Én Amino, som jeg har hjulpet succesfuldt videre for nyligt, var først super skeptisk da hun selv tidligere har forsøgt sig med hjælp via den Tyrkiske ambassade/handelskammer. Det endte med at blive en meget dyr og negativ oplevelse for hende, så det er heller ikke altid den sikre vej at gå.

Jeg tror roligt at man kan være sikker på at alle dem som søger information på amino om hvordan de kommer igang med at producere deres egne varer pr. definition ikke har midlerne til at tage kampen op med hverken H&M, Bestseller m.fl.

Min erfaring med modebranchen er at det vigtigste trin mod succes hverken er om du har det helt rigtige design eller den helt rigtige leverandør, men derimod dit salgs og PR arbejde. Du kan sagtens have verdens bedste design til verdens bedste pris, men hvis du ikke kan sælge så kommer du sku ikke særligt langt.

Når nu det er sagt, så hjælper det naturligvis på successen at have de rigtige fabrikker fra start af, så derfor deler jeg gerne mine kontakter til dem som har modet til at kaste sig ind i kampen om kunderne.

Mvh Jens

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)