Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring med impactengine?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er fantastisk som en tråd kan udvikle sig, Therkelsen,
forespurgte om erfaringer med brugen af impactengine, og
nu går diskussionen på, om det er rimeligt at gøre brug
af AdBlock plugins i en browser

Udfordringen er at finde den rigtige ballance imellem
at have nok reklamer til at lave en ordentlig profit, men ikke
have så mange at alle brugerne skrider

Nogen kan sige noget klart og tydeligt på et par linier, andre
skal bruge 37 linier og 2 store billeder for at kunne
sige nogenlunde det samme

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:07

> Der er sgu forskel..

Nej, Martin - for det website som får fjernet reklamerne er der ingen forskel.

Og nu var det jo ikke for at hakke specielt på dig, men blot for at pointere at der tilsyneladende er forskel på hvordan dette opfattes alt efter hvilken side af bordet man sidder på.

Jubii''s toolbar gav brugerne mulighed for at manipulere, ganske esktremt endda, med de websider de besøgte - og det samme gør en ad-blocker. Accepter det eller lad være, men sådan er Nettet nu engang indrettet. I stedet for at klynke over "butikstyveri" synes jeg heller at websiteejere skulle koncentrere sig om at opbygge deres sites så folk faktisk gider besøge dem som de er og finde nogle forretningskoncepter der holder.

Man kan brokke sig herfra og til evigheden - ad-blockers findes, og de bruges. Hvis dit website lider under det, så find en løsning. At skælde brugerne ud hjælper ikke en flintrende  fis.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:14
Dato: 1/15/2006 2:07:20 PM Forfatter: Mikkel deMib

> Der er sgu forskel..

Nej, Martin - for det website som får fjernet reklamerne er der ingen forskel.
Og nu var det jo ikke for at hakke specielt på dig, men blot for at pointere at der tilsyneladende er forskel på hvordan dette opfattes alt efter hvilken side af bordet man sidder på.
Jubii''s toolbar gav brugerne mulighed for at manipulere, ganske esktremt endda, med de websider de besøgte - og det samme gør en ad-blocker. Accepter det eller lad være, men sådan er Nettet nu engang indrettet. I stedet for at klynke over ''butikstyveri'' synes jeg heller at websiteejere skulle koncentrere sig om at opbygge deres sites så folk faktisk gider besøge dem som de er og finde nogle forretningskoncepter der holder.
Man kan brokke sig herfra og til evigheden - ad-blockers findes, og de bruges. Hvis dit website lider under det, så find en løsning. At skælde brugerne ud hjælper ikke en flintrende  fis.

Jeg piver ikke at folk gør det, jeg irriteres over at driftige iværksætter bruger tid på at fjerne indtægtsgrundlaget fra andre forretningsfolk.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:21
> jeg irriteres over at driftige iværksætter bruger tid på at fjerne indtægtsgrundlaget fra andre forretningsfolk.

Jamen det gør vi da alle sammen hele tiden!

- Jubii tog (potentielt set) brødet ud af munden på flere af de websites jeg snakkede med, da Jubii lancerede deres clipping-toolbar. Value add? For hvem - sgu da ikke for de websites der ikke længere fik vist reklamer når folk kiggede på deres indhold.

- Jeg gør det hele tiden, når jeg outranker andre i søgeresultaterne, som måske "burde" ligge over mig. Do I care? No way! :)

- I gamle dage var vi mange der rev alle annoncerne ud af de der dødsyge kuponhæfter og sendte dem alle ind - uden afsender, med viden om at så skulle virksomheden betale for porto''en uden at få en skid. Det var faktisk helt sjovt :)

- Og så er der alle de storstilede kampagner, som der er blevet spændt ben for gennem tiden. Er der nogle der f.eks. husker NATO''s symbol fra 80''erne - pindsvinet? Det døde da nogle kvikke hoveder (desværre ikke mig) begyndte at kalde det for et "Natosvin" - det minder vist lidt for meget om "Nazisvin" tror jeg hehe

Hvis man ikke kan lide lidt modstand skal man ikke være iværksætter. Hvis man ikke kan tilpasse sig den virkelighed man er en del af får man ikke success :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:42
Dato: 1/15/2006 2:20:41 PM Forfatter: Mikkel deMib
> jeg irriteres over at driftige iværksætter bruger tid på at fjerne indtægtsgrundlaget fra andre forretningsfolk.
Jamen det gør vi da alle sammen hele tiden!

Ja, men nu tvister du mine ord og du ved udmærket hvad jeg mener... Jeg har naturligvis ikke det fjerneste imod at nogle gør et dygtigere stykke arbejde end andre og dermed tjener flere penge. Men at bruge et iværksætter debatforum til at diskutere hvordan man fjerne ander folks indtægtsgrundlag for at spare nogle sekunder, syntes jeg er dumt.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:46
Vi kan godt blive enige om at det nok ikke rigtig er det rigtige forum at diskutere dette - det hør mere hjemme på et bruger-forum :)
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:01

[QUOTE]Dato: 1/15/2006 2:02:34 PM Forfatter: Grosen Friis          [grosen.com] Det er fantastisk som en tråd kan udvikle sig, Therkelsen, forespurgte om erfaringer med brugen af impactengine, og nu går diskussionen på, om det er rimeligt at gøre brug af AdBlock plugins i en browser

Jeg er da glad for at tråden i det mindste udviklede sig til noget. Selvom jeg synes at diskussionen er relevant og spændende i forhold til markedsføring generelt, så har det alligevel ikke rigtig noget at gøre med mit ærinde på denne tråd. Men det er cool nok, hvis ikke at www.impactengine.com ligger til grund for nogen form for diskussion, eller om der er erfaring hermed. Smid mig alligevel en bemærkning på mit simple spørgsmål, hvis nogen har mening, eller erfaring med at bruge impactengine/flash præsentationer i eventuelle mailkampagner.

Diskussionen må da også gerne fortsætte omkring rimeligheden i brugen af ABlock Plugins osv. Jeg sluger det hele!
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 16:24
at diskutere hvordan man fjerne ander folks
indtægtsgrundlag for at spare nogle sekunder, syntes jeg er
dumt

Hej Martin

Nu var mit oprindelige svar til Therkelsen ikke skrevet
for at "genere viceværten", men jeg vil nu stadigvæk give
Mikkel ret i, at det drejer sig om at finde en rimelig
ballance imellem indhold og reklamer, så man som bruger/
forbruger ikke forsvinder igen eller fx begynder at gøre
brug af Adblocks i sin browser.

Det kan godt være, at Adblocks kan være med til at fjerne
indtægtsgrundlaget fra de virksomheder, som er afhængige af,
at deres reklamer bliver vist. Men omvendt, så kan man som
forbruger heller ikke altid slippe for reklamer i fx aviser
selvom man faktisk betaler for indholdet, fx hvis man
abonnerer på en avis, enten i den gammeldags trykte udgave
eller i de nye eFormater. De er stadigvæk fyldt med
reklamer. Er det rimeligt? I mine øjne er det helt OK, men
det er også rimeligt at forvente, at der er en balance
imellem indhold og reklamer, ellers er der ikke noget at
sige til at forbrugerne forsvinder eller forsøger at "skrue
ned for støjen" med fx Adblocks.

Der er flere typer Adblocks på vej på markedet. Jeg tror de
nye TV harddisk optagere vil sætte TV reklamerne under et
stort pres. Flok vil jo med en TV harddisk optager kunne
sætte den til at optage fx en film, vente 30 min. med at
begynde at se den (En TV harddisk optager kan jo optage og
fremvise samtidig), når reklame blokkene så kommer, så kan
de lynhurtigt spole hen over dem. Det kan jo betyde, at TV
kanalerne bliver tvunget til at sætte antallet af reklame
blokke ned og/eller nedsætte længden på reklameblokkene.
Derudover kan det være, at underholdningsværdien af
reklamerne stiger, for at få forbrugerne til gerne at ville
se dem! Hvis altså der ikke er en balancen mellem indhold og
reklame.

Nå, denne tråden har bevæget sig væk fra Therkelsen''s
spørgsmål omkring erfaringer med Impactengine, jeg vil
undlade at komme med flere ''holdninger'' for/imod Adblocks og
lade Therkelsen få en chance for at få svar på sit spørgsmål

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:52

Dato: 1/15/2006 4:23:40 PM Forfatter: Grosen Friis          [grosen.com]
  Nå, denne tråden har bevæget sig væk fra Therkelsen''s spørgsmål omkring erfaringer med Impactengine, jeg vil undlade at komme med flere ''holdninger'' for/imod Adblocks og lade Therkelsen få en chance for at få svar på sit spørgsmål

Jeg takker for omsorgen!
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:50
Dato: 1/15/2006 4:23:40 PM Forfatter: Grosen Friis          [grosen.com]
at diskutere hvordan man fjerne ander folks indtægtsgrundlag for at spare nogle sekunder, syntes jeg er dumt
Hej Martin Nu var mit oprindelige svar til Therkelsen ikke skrevet for at ''genere viceværten'', men jeg vil nu stadigvæk give Mikkel ret i, at det drejer sig om at finde en rimelig ballance imellem indhold og reklamer, så man som bruger/ forbruger ikke forsvinder igen eller fx begynder at gøre brug af Adblocks i sin browser. Det kan godt være, at Adblocks kan være med til at fjerne indtægtsgrundlaget fra de virksomheder, som er afhængige af, at deres reklamer bliver vist. Men omvendt, så kan man som forbruger heller ikke altid slippe for reklamer i fx aviser selvom man faktisk betaler for indholdet, fx hvis man abonnerer på en avis, enten i den gammeldags trykte udgave eller i de nye eFormater. De er stadigvæk fyldt med reklamer. Er det rimeligt? I mine øjne er det helt OK, men det er også rimeligt at forvente, at der er en balance imellem indhold og reklamer, ellers er der ikke noget at sige til at forbrugerne forsvinder eller forsøger at ''skrue ned for støjen'' med fx Adblocks. Der er flere typer Adblocks på vej på markedet. Jeg tror de nye TV harddisk optagere vil sætte TV reklamerne under et stort pres. Flok vil jo med en TV harddisk optager kunne sætte den til at optage fx en film, vente 30 min. med at begynde at se den (En TV harddisk optager kan jo optage og fremvise samtidig), når reklame blokkene så kommer, så kan de lynhurtigt spole hen over dem. Det kan jo betyde, at TV kanalerne bliver tvunget til at sætte antallet af reklame blokke ned og/eller nedsætte længden på reklameblokkene. Derudover kan det være, at underholdningsværdien af reklamerne stiger, for at få forbrugerne til gerne at ville se dem! Hvis altså der ikke er en balancen mellem indhold og reklame. Nå, denne tråden har bevæget sig væk fra Therkelsen''s spørgsmål omkring erfaringer med Impactengine, jeg vil undlade at komme med flere ''holdninger'' for/imod Adblocks og lade Therkelsen få en chance for at få svar på sit spørgsmål

Hej Grosen

Du skal ikke tage mit indlæg for mere end det er. Jeg havde bare ofte nogle ophidsede diskussioner med brugere af Jubii, der meget provokerende fortalte mig, at de bare blokerede vores reklamer, når de ikke gad at se på dem. Det var selvfølgelig op til dem, men når man selv syntes man leverer en god vare, bliver man sgu lidt anstrengt, når folk tager den ned fra hylden og "glemmer at betale".
Nå, ikke mere om det.

Dbh Martin
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)