Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino´er!! :)

Jeg er ved at tage tilløb til at starte min egen virksomhed, og til det skal jeg bruge nogle varer. Jeg har tænkt mig at sælge køkkenudstyr, og jeg har endda også opstøvet emner til leverandørrollen i min virksomhed. Er der nogle ting jeg skal bemærke, når leverandøren er fundet via alibaba.com?

Mit egentlige spørgsmål er dog, om det gælder nogle regler i forbindelse med import af varer (køkkenudstyr) fra udlandet -> hovedsageligt Asien?

Kommer der desuden voldsomme afgifter oveni købet, når det gælder import, som man kender fra f.eks. biler?

På forhånd tak!

Martin, 17.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59

Først og fremmest skal du være importørregistreret for overhovedet at måtte importere noget fra uden for EU til videresalg. Det kan du LÆSE OM HER I LINKET som fortæller hvordan og hvad der følger med så du i alle fald får en ide

Ikke voldsomme afgifter som ved biler men jo lidt told som svinger fra vare til varer (du kan teste lidt fra mit link) og den beregnes på fakturaværdi inkl. fragt som jo også er en omkostning og det samme kan toldbehandling være da elle pakker skal toldbehandles på dit ansvar

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:02

Mange tak for hjælpen! :)

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 20:05

MEd køkkenudstyr tror jeg også der er regler med at det skal godkendes til at have med fødevarer at gøre. Derudover skal du være opmærksom på forskellige godkendelser, hvis det er køkkenmaskiner med elektronik i. Og så må du selvfølgelig ikke importere vareregistrerede varer, eller kopier.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)