Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskredit hvor stor eller lille

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spurgt min bank, vedr. Erhverskredit tilknyttet min firmakonto. Banken spørger så hvor meget kredit jeg mener jeg får brug for.

Jeg har så lagt dette spørgsmål frem for bogholderiet, de siger at det ikke burde være et problem med 20.000 kr. men spørgsmålet er så om banken vil afslå da beløbet måske er for lille.

så er der nogen der ved noget om minimum og maximum for erhverskredittet. (jeg ved godt der er forskel på bankerne, men det er også mere erfaringerne jeg søger)

Hvad har i skulle aflægge som dokumentation , årsregnskab, budgetter, forretningsplaner eller andet?

Til orintering:

jeg er et enkeltmands firma uden ansatte.

jeg gik ud af 2012 med et samlet overskud på ca. 30,000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21

Jeg tror ikke banken vil undre sig spor over 20.000 kr. I nogle fald skal man betale provision af det loft man har, og det er jo en type rente, selv når man måske ikke udnytter den. Bankerne skal reservere i forhold til deres kapital, ud fra det loft man har, så de har en udgift ved det

Fordelen ved at have 20 eller 30 t i dit fald er jo, at du ved du kan hente pengene med omg. varsel så ud fra det er det en god ide. 20t lyder ikke af meget for en murevirksomhed.

Meget ofte vil banken afkræve dig en selvskyldnerkaution men det er jo ikke af betydning for en personlig virksomhed. Som murer ville jeg nu overveje at få et ApS - næste år til 50.000 kr i indskud - det giver en vis sikkerhed mod personlige tab

Du skal formentlig aflægge dit årsregnskab og kunne forklare lidt om det + et budget for 2013 og en forretningsplan, der som minimum forklarer banken hvordan du skaffer kunder og hvad du har af forventninger til fremtiden - f.eks. at håndværkerfradragets genindførsel vil forvente at kunne give dig flere indtægter - at du vil skaffe kunder gennem ??? (reklame osv)

Hvis du ikke skal betale fast provision af maximumloftet - så er det naturligvis bedre at lægge ud med 50.000 kr vil jeg mene, og det giver jo lidt at forhandle om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:29
Hej Jim.
Afventer svar på min privat besked ;-)

Er det til dit nuværende murerfirma du søger erhvervskredit?

Hvis du kan undgå kredit er det helt klart det bedste.
(Kommer selvfølgelig an på opsparing osv).

Mange håndværker virksomheder har en driftkonto med kredit.

Personligt sparrer jeg altid op så driftkonto er i + hele tiden og man har råd til et lille mellemværende, sen betaling fra kunde eller andet (udgifter og indtægter).

Personligt synes jeg det er spild af penge at have kredit og overtræk i banken.

De bedste hilsner
Ronni
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 11:42

Hej Ronni

jeg skal nok svar din PB :-)

Men ja det er til murerforretningen jeg søger kreditten til.

Det kan selvfølgelig diskuteres om det er spild af penge eller ej, det er også min egen klare holdning at lån og kreditter helst skal holdes langt væk, men i mit tilfælde, står jeg med en vinter som absolut ikke giver nogen indtjening overhovedet. Jeg har opgaverne, men kan først komme igang når det bliver bedre vejr. Det er så her jeg tænker at en kredit i bank kan hjælpe én igennem indtægtløse perioder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55

Jim Drejer:
Jeg har opgaverne, men kan først komme igang når det bliver bedre vejr. Det er så her jeg tænker at en kredit i bank kan hjælpe én igennem indtægtløse perioder.
Trøst dig - det er helt almindeligt og her er det jo vigtigt at vise banken, at du HAR opgaverne men jo ikke lige kan cementere i frost - det kender bankerne normalt alt til

Held og lykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:56
Hej Jim

Det har jeg fuld forståelse for.
Det kan være hårdt når der intet kan laves eller der ikke er så mange kunder i perioder.

Tænker man kan planlægge og være forud på dette.
Vinteren kommer jo hvert år og indenfor nogenlunde samme perioder. Det du tjener i sommerperioden ligger du ekstra til side til de hårde tider som er i 2 halvdel af året. Der skal knokles rigtig meget i sæson.
Det vil sige at du i de måneder hvor der ikke er frost lægger ekstra til side.

En god ide for at få en ekstra omsætning i vinterperioden kunne være arbejde indendørs. Udvikle nogle produkter tilbud som er målrettet en bestemt målgruppe.
Der er mange muligheder.

Der er flere brancher som kører efter et koncept ala det.
F.eks salg af is, undervisning i golf osv osv.
Der findes mange "sæson" virksomheder.

De bedste hilsner
Ronni
Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:01
Ps. Tror ikke du vil have problemer med at låne dig til en drift kredit på 30.000 kr.
Det er som en anden skriver herinde meget "normalt" i den branche. Desværre er det også "normalt" at mange indenfor murerfaget må dreje nøglen om af samme grund.

Bedste råd er stadigvæk sælg, sælg, sælg og sørg for der er styr på opsparing. Så står du stærkest overfor dine konkurrenter. Det er hårdt i starten da man ikke kan udvide kraftigt, men alt har en start.
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 12:12

Hej Ronni

Det er også det mest optimale og gøre, problemet er bare at regeringen afskaffede boligjobordningen, bedst som den var kommet ud til alle private. Jeg fik selv et par kunder pga den ordning, men efter den blev afskaffet, er stort set alt her sat i bero, de kunder som jeg har, er kunder som er udenfor ordnings målgruppe, og de skal have tingene lavet fordi det er nødvendigt.

Jeg blev i starten af året her kontaktet af et landsdækkene køkkenfirma, som mangler en murer, her har jeg så aflagt prisliste til dem, og den er også godkendt af køkkenfirmaet, men selv de venter på at boligjobordningen genindføres, deres ordre bog er lige så lille som min. Det arbejde der skal laves for dem er netop indendøres.

Der ligge også planer for murerfirmaet, for arbejde om vinteren, men disse planer kræver kapital, et kapital som jeg ikke har og derfor ikke kan starte disse planer.

VH

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:20
Hej Jim
Jeg har flere gode tiltag og ideer til produkter du kan levere og dermed differentiere dig for evt. Konkurrenter.
Jeg er sikker på det vil kunne give dig kunder i biksen.

Selve fradragsordningen skal du ikke bruge så meget tid på.
Den ordning vil komme og gå.

Fokuser udelukkende på en kerneforretning og skab et behov hos kunden.

Lad os tage en snak. Måske jeg kan hjælpe dig.

De bedste hilsner
Ronni
Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 13:00

Hej Ronni

Ja lad os gøre det, så kan du også høre om det jeg skrev til i PB, det er nok nemmere end at skrive *s*

@Cookie

Super mange gang tak for svaret :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)