Hej Alex :-) Håber det går godt oppe på skolen. Det er dog ikke helt korrekt, at du må tilmelde dine kunder dit nyhedsbrev. Du må sende dem en kunde mail, hvilket ikke er det samme som en nyhedsmail/brev. En kunde mail, er fx. en ordrebekræftelse, opfølning på deres køb, om de har behov for hjælp eller support i brugen af det. Når vi i dag snakker omkring nyhedsbreve, så er fokus på at sælge, 9 ud af 10 gange i hvertfald. Kundebrevet er til for at sikre en god service og kundetilfredshed. Du må dog skrive et brev, give dem et tilbud sende det med posten. Det er den måde jeg har forstået reglerne på, kan jo være at der er kommet ændringer, siden jeg har læst dem. |
Alex Westergaard:Det forholder sig sådan, at når en virksomhed opretter sig på mins ide, så oplyser de deres CVR-Nr, og der kan jeg se om de er Reklame-beskyttet eller ej.
En god idé, men det er desværre ikke et krav, da reklamebeskyttelsen kun håndhæves hvis du får firmaoplysningerne fra cvr.
Alex Westergaard:Det forholder sig sådan, at når en virksomhed opretter sig på mins ide + Hvis jeg så skriver i mine retningslinjer at de påskriver sig nyhedsbrev ved oprettelse, må jeg så godt tilføje dem ved oprettelse?
Den går ikke. Kunden skal ha' købt en vare/abonnement eller andet.
Alex Westergaard:^ Spørgsmålet går meget direkte på, om jeg 'skal' lave en checkbox, hvor brugeren definere at vil modtage nyhedsbrevet, eller hvor relevant det fremstår
Ja, og så er du sikker på at ingen kan beskylde dig for at sende spam.