Hej alle Amino'er, Jeg har et lille projekt under udvikling, hvor jeg tjekker virksomheders eksistens, ved at tjekke CVR-Registeret på deres oplyste CVR/SE-Nummer. Jeg er derfor interesseret i, at hvis jeg skriver i mine retningslinjer, om jeg så må tilføje dem til mit nyhedsbrev, ved oprettelse? Dette vil på ingen måde gøres for at give en masse SPAM eller ondt, men blot for at sende opdateringer, når der sker noget som kunne være interessant for dem. - Hvis de derimod er registreret, så give dem muligheden for at vælge det til. Hvor er grænsen for jer, som har en virksomhed? Jeg er selvfølgelig kun interesseret i konkrete svar, da det her kan betyde en skøn promovering for mit projekt. -- Læs mere om projektet her: https://www.facebook.com/pages/Blog-XYZ/149927918498847?id=149927918498847&sk=info (*Navnet er kun midlertidigt, da der arbejdes på webhotel) |
Hej Alex
Jeg er lidt usikker på, om jeg forstår dit spørgsmål og baggrund herfor korrekt.
Hvis du uanmodet retter henvendelse til nogen, så får du nok problemer med Markedsføringslovens §6 stk. 1, dog kan du få love alligevel jf. §6 stk. 2, hvis du har modtaget email fra kunden osv osv.
Prøv at læse hele MFL §6, så tror jeg du er godt på vej.
I tilfælde af, at det er forbrugere, som du ønsker at henvende dig til, så kast et blik på Forbrugeraftalelovens §6
mvh
Aikon