|
Nu skydes der snart en ny omgang af Danmarks største aktiespil igang. Den 20. august bliver det igen muligt at melde sig til det populære gratis aktiespil fra Alm. Brand Bank og Berlingske Tidende. Det gælder om at skabe den bedste afkast ved at investere en fiktiv formue på 500.000 kr. i et udvalg af danske og svenske aktier. Sidste omgangs vinder opnåede et afkast på hele 27,2 procent over spillets periode på kun lidt over 2 måneder, og det er jo ret godt gået. Jeg er med igen - er du? |
Aktiespil starter snart igen
|
Lidt senere til september/oktober går Børsens aktiespil traditionen tro også i gang. Det skal ligeledes blive spændende at se hvad man har valgt som 1. præmie i år - sidste år stod 150.000,- på højkant til den heldige/dygtige samlede vinder af aktiespillet. Derudover en række pæne præmier undervejs. Endelig plejer Sydbank også at starte et par lokale aktiespil op i løbet af efteråret; med knapt så mange deltagere, men med desto større vinderchance. Kan kun anbefale at prøve kræfter med disse aktiespil; har igennem årene selv skrabet en del skattefrie præmier sammen. Det er lærerigt dels at skulle kæmpe med sig selv og dels mod konkurrenter om at maksimere sit afkast. I aktiespil er det ikke nok blot at få et positivt afkast; hvis man vil vinde skal man også være i stand til at give andre baghjul. /Henrik |
|
Det er altid en fornøjelse at prøve kræfter med aktiemarkedet. Især i disse tider med et utrolig nervøst marked bliver det en udfordring at holde skindet på næsen. Man skal dog bare huske, at man i aktiespil investerer markant anderledes, end man bør gøre i virkeligheden. Eftersom man i aktiespil kun kan tabe fiktive penge men faktisk vinde rigtigt fede præmier kan det være en fordel at investere med så høj risiko som muligt ved at vælge særligt volatile aktier - dvs. aktier med store kursudsving. Ligesom der er en chance for store gevinster er der dog selvfølgelig også risiko for store tab - men det er som man siger: Hvo intet vover, intet vinder. Overvejer at oprette en Amino-gruppe, så vi iværksættere kan dyste med og mod hinanden. Vender tilbage på mandag med gruppenavn og password. Håber i er med på ideen. |
|
Jeg skal helt sikkert med igen, og det er spændende at deltage, men skal investere lidt anderledes denne gang. Det virker til at man skal købe og sælge rigtig mange gange for at nå op på 27,2 procent i løbet at så kort tid. |
Nej, tværtimod. Vinderen, en 55-årige pædagog, investerede sin fiktive formue i aktiespillets første uge, hvor han købte op i DSV, Vestas, F.L. Smidth, Genmab, Coloplast og SAS. Disse aktier holdt han fast i helt til slut!
|
Den er jeg med på. Venter i spænding :) |
Jeg kan ikke åbne dit link :( ved ikke om det er midlertidigt siden er nede? eller om der er fejl i linket |
Linket er god nok, det er siden der er nede. Siden bliver opdateret på livet løs, så det hele er klar til på mandag. Vi må vel bare vente, men det er alligevel ikke muligt at tilmelde sig før mandag... |
Enig, det kunne være sjovt med en Amino liga. Er der nogen som har erfaring med det, og ved hvordan man starter det op? |
Bliv gratis medlem