Vil meget gerne starte et I/S og en webshop, men er løbet ind i et ret stort problem, jeg har kigget trends i noget tid nu, men kan simpelthen ikke finde ud af hvilket marked jeg skal slå mig fast på? Hvad skal jeg sælge?
I må meget gerne skrive hvis i har nogle idéer!
Søger forresten også en partner til start af virksomhed.
Er helt enig med Morten - vælg noget, du selv har forstand på. Jeg tror niche-webshops bliver populære i fremtiden - men netop med nicher er det vigtigt, at man selv har noget viden.
Hvis det er din første webshop og den skal køres hjemme fra synes jeg du skal være opmærksom på nogle ting: - Vægten. Er varen tung, så bliver din fragt dyr, det kan være et minus. - Størrelsen. Hvis webshoppen skal køres hjemme fra er det rart at det ikke fylder så meget (+fragten igen bliver billigere, jo mindre produktet er) - Småt er godt. Det er fint at starte med et lille produkt og derved sælge mange i stedet for et dyrt produkt og sælge få.
Det er mine meninger. Jeg ved ikke hvad du skal sælge, det er op til dig at finde ud af det.
men kan simpelthen ikke finde ud af hvilket marked jeg skal slå mig fast på? Hvad skal jeg sælge?
Lad mig sige det sådan; Kan du ikke beslutte hvad du ønsker at sælge (hvilket er den første proces idet at starte webshop), så får du sgu svært ved at gøre de efterfølgende ting, såsom forretningsplan, budget, markedsføring, leverandør, opsætning osv...
Det jeg mener er; Den vare/varer du ønsker at sælge skal være en ting som kommer fra dig som person - dvs. noget du interesserer dig for, eller noget du på længere sigt kunne finde interessant.
Husk kan du ikke klare step 1 ud af 500 - så er det måske det forkerte du begiver dig ud i.
Det kan man da sagtens, det kaldes almindelig forretning, man køber et produkt og sælger det dyrere, om det er hundemad, tennis sokker eller blyanter er mig sagen ligegyldigt..
Kan jeg lave penge på det eller ikke, det er den vigtige faktor for mig, hvorfor skulle det hjælpe at det er noget man brænder for ?