Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Demovarer, varer "eget " forbrug - regler?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa :)

Jo mere jeg læser herinde, desto klogere bliver jeg, så stor tak herfra.

Jeg har følgende spørgsmål:

Jeg skal indkøbe en vis mængde garn, der opdeles og sælges videre i mindre portioner.

For eksemplets skyld bliver det til 1000 enheder.

100 enheder regner jeg med skal gå til "farvekort", der sælges som særskilt vare samt at anvende 100 enheder af de indkøbte til opskrikning af diverse demonstrationsmodeller. Denne opstrikning foretager jeg selv.

Kan dette "afskrives" på nogen måde, og i så fald hvordan ?

Jeg ønsker ikke at få ørerne i klemme rent regnskabsmæssigt ved at jeg som virksomhedens indehaver (momsreg)..sælger til mig selv som privat under forkerte forhold.

Skal mit firma derfor med bilag osv, sælge til migselv på samme måde som ved alm salg, eller er der noget jeg har overset.

Ønsker helst at kunne forklare korrekt, hvordan det ligepludselig er "forsvundet" en vis mængde varer i min butik *SS*,  og især forbruget går som jeg ser det til videre drift af virksomheden.

På forhånd tak

Christina

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 17:53
Hej

Hvis det ikke er den store mængde, ville jeg ikke registrer det. Det bruges jo i virksomheden.

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 01:22
Lige et par idéer. Som jeg forstår dit indlæg, er garnet jo ikke til privat forbrug, men til strikning af demonstrationsmodeller (må vel betegnes som markedsføring/salgsfremmende) og bør derfor kunne fradrages fuldt ud. Ved dog ikke helt hvordan det skal bogføres, men vil umiddelbart gætte på enten tab på lager, vareforbrug, eller markedsføringsomkostninger..
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:06

1000 tak for svaret.

Hvorledes skal det så beregnes værdimæssigt?

Udfra købsprisen eller salgsprisen ink/ex moms?

//Christina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)