Hejsa :) Jo mere jeg læser herinde, desto klogere bliver jeg, så stor tak herfra. Jeg har følgende spørgsmål: Jeg skal indkøbe en vis mængde garn, der opdeles og sælges videre i mindre portioner. For eksemplets skyld bliver det til 1000 enheder. 100 enheder regner jeg med skal gå til "farvekort", der sælges som særskilt vare samt at anvende 100 enheder af de indkøbte til opskrikning af diverse demonstrationsmodeller. Denne opstrikning foretager jeg selv. Kan dette "afskrives" på nogen måde, og i så fald hvordan ? Jeg ønsker ikke at få ørerne i klemme rent regnskabsmæssigt ved at jeg som virksomhedens indehaver (momsreg)..sælger til mig selv som privat under forkerte forhold. Skal mit firma derfor med bilag osv, sælge til migselv på samme måde som ved alm salg, eller er der noget jeg har overset. Ønsker helst at kunne forklare korrekt, hvordan det ligepludselig er "forsvundet" en vis mængde varer i min butik *SS*, og især forbruget går som jeg ser det til videre drift af virksomheden. På forhånd tak Christina |
Hej
Hvis det ikke er den store mængde, ville jeg ikke registrer det. Det bruges jo i virksomheden.