Søger info om regler ifht mulig investering eller lån til en amerikansk iværksætter i New York! Sidste år udlånte vi 5000$ til 10$ i årlig rente og vi overvejer nu at skyde yderligere 20-30.000$ i projektet. I udgangspunktet vil de penge vi skyder ind være penge vi har svaret skat af i Danmark, men hvordan vil Danmark og/eller USA så forholde sig til en evt renteindtægt på fx 10%. Hvordan vil de overhovedet kontrollere det? Vil de samme regler gøre sig gældende, hvis det bliver en investering hvor vi så får fx 15% ROI. Hvis afkastet skal beskattes, Kan evt tab så også trækkes fra..og er det først når der er indtjent mere end det investerede at der skal svares skat i Danmark...eller USA. Hvor kan jeg i øvrigt finde hvilke regler USA har ifht udlændinge der investerer i USA. Er det i virkeligheden noget rod at investere som privatperson og ville det hele være meget nemmere hvis jeg oprettede et aps (har lige nu en enkeltmandsvirksomhed, der intet har med investeringer at gøre) og så i stedet investerede penge der ikke var svaret skat af i Danmark og betalte skat løbende når profitten kom årligt?? Vores kontakt i USA nævnte også muligheden for at lave et amerikansk aps (LLC), men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan det fungerer heller Jeg er ikke interesseret i at snyde, jeg vil bare gerne finde ud af, hvad reglerne er, og om det overhovedet kan betale sig, eller det bliver for bøvlet. Håber nogen har et kvalificeret svar eller kan pege i den rigtige retning. Mvh Anders |
Regler om investering i amerikansk iværksætter??
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)