Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesider samt logoer - hvordan kommer jeg igang?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Jeg ved sgu ikke lige i hvilket område min forespørgsel skal placeres, men der er nok en supporter der flytter det hvis det er helt skævt :).

Jeg kunne godt tænke mig at kunne lave hjemmesider, kort og godt!

Jeg har ingen erfaring eller viden vedr. området, så jeg starter HELT fra bunden. Det er ikke meningen at det er noget jeg skal leve af eller på anden måde tjene penge på, det er primært til hobby brug. Men når det er sagt, så ønsker jeg stadig, at blive rigtig skrap til det, da jeg er dårlig til at gøre "ting" halvt. :)

Hvordan kommer jeg aller bedst i gang? - Er der nogen gratis kurser eller lign. som jeg kan snuse til for at se om det overhovedet er noget jeg kan finde ud af før jeg kaster mig ud i det helt store?

Er der nogen ting jeg skal tage stilling til inden jeg starter? fx. hvilken platform jeg ønsker at bruge m.v.? Jeg kan forstå at HTML er det nye sort, frem for flash m.v.

Håber på at høre fra jer!

Som en ligge side note, så kunne jeg i samme forbindelse godt tænke mig at lære at lave logoer.. Jeg står bare lige i samme dilemma med viden inden for området, samt hvilke programmer/platforme m.v. jeg skal benytte mig af.

Jeg håber i gider at give jer tid til at skære tingene  ud i pap for mig. På forhånd mange tak! :)

Ha' en super dag.

//BM

Fra Aalborg Sø
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:53
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 12:13

Hej Benjamin.

For at komme godt i gang, er du nødt til at lære lidt om det basale kodnings sprog i forbindelse med hjemmesider.

Herunder vil HTML/CSS være det mest praktiske at starte med. Herefter kan du udbygge med adskillige andre sprog efterhånden som du udviker dig, bl.a. PHP, MySQL.

W3Schools.com har et ret omfattende eksempel-katalog, hvor du vil kunne hvad du måtte mangler. Det er dog ikke nødvendigvis hér du vil lære mest, men snarere gøre brug af det som opslagsværk når du sidder og arbejder.

Lynda.com ligger også inde med et hav af videoer og tutorials til alverdens ting - så her vil du kunne finde en masse inspiration.

Hvis du vil skrive det hele fra bunden uden at investere i programmer, kan du også tage et kig på NotePad++, der sådan set blot er en udvidet Notepad med mulighed for eksempelvis syntax highligt.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Kunto Skrevet kl. 13:02

Wordpress er super nemt at gaa igang med som en start. Her behoever du heller ikke at kunne alt kodesproget der ligger bag for at kunne lave en god hjemmeside. Der ligger en fin guide paa www.nemprogrammering.dk 

Herudover er det godt med et program som f.eks. Headway themes, da man saa ikke er bundet af de forskellige temaer som man kan hente eller koebe, men kan lave sit helt eget.

Skriv gerne hvis du har brug for hjaelp.

mvh.

Kenneth Dahl

Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise 

Tilmeldt 30. Nov 09
Skrevet kl. 14:33

Jeg har selv arbejdet med hjemmesider i en del år efterhånden (primært joomla), og min erfaring siger mig at man skal starte med det basale. 

Man kan sagtens bruge div. CMS systemer uden at have nogen kendskab til kodning, men jeg syntes lidt at det er den forkerte måde at gribe det an på. 

Mit råd er: 

Start med det basale, altså html og css der efter kan du bevæge dig over i noget php og javascript og så til sidst når du føler du har lidt styr på det, finde et CMS system du kan lide. f.eks. Drupal, wordpress eller Joomla.

Tilmeldt 30. Nov 09
Skrevet kl. 14:36

Og som nævnt før, er codeschool virkelig en god måde at lære det på!

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:52

Tusinde tak for de fine svar.. jeg er allerede i gang med codeacademy, bare lige for at komme lidt i gang og lære nogle begræber.. det virker til at være rigtigt fint!

Alle de andre svar er stadig lige tekniske nok for mig, men det kan være jeg kender mere til det efter min tur på academiet! :)

Er der evt. nogen der har nogle gode råd mht. logo designs? :)

Tak for hjælpen indtil videre, jeg kan sagtens bruge flere inputs!! :)

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 15:13

Hej Benjamin..

Når du nævner logo designs kan jeg varmt anbefale det gratis billedbehandlingsprogram GIMP (www.gimp.org), der minder en del om photoshop. Det er nemt at komme i gang med. Søg på google og youtube hvor du findes masser af gode tutorials og videoer om gimp, lige fra absolut nybegyndere til det ret avancerede. Jeg synes selv GIMP er sjovt at arbejde med, og man overraskende hurtigt kan skabe nogle flotte resultater.

Held og lykke ! :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)