Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder DU den helt rigtige medarbejder?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, Wink

Jeg er i den situation, at jeg for nyligt har startet et projekt, hvor jeg får brug for et par dedikerede medarbejdere (2-4). Jobbet omhandler telefonkanvas, som foregår mest i dagtimerne, fordi det er erhvervssalg. Derfor er min målgruppe studerende, folk, der søger lidt supplement og folk, der er på udkig efter noget mellem en fuld- og en deltidsstilling. 

Har smidt nogle jobopslag på forskellige sider og Facebook, typisk hvor studerende færdes, men Jobzonen har jeg fx også brugt. Jeg ved udmærket godt, at markedet er overloaded med telemarketing jobs, det føles alligevel som om, der ikke rigtigt er nogen, der gider at arbejde. Folk klager over økonomien, men når de endeligt får muligheden, så melder de bare fra. Ansøgninger har jeg også kun modtaget få af. 

Hermed linket til jobopslaget: http://www.jobzonen.dk/jobsoeger/job-annonce/3565105

Hvad er jeres erfaring? Hvor/hvordan har I haft held med at finde de rigtige kandidater?

Glæder mig til at høre fra jer!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:17
studerende plejer ikke have tid i dagtimerne.

ellers handler det om vad man som arbejdsgiver tilbyder,,

feks er det fastløn eller provision...

kan du linke til dine opslag så at folk kan give feedback på dem?
Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:32
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:40
Du skal ikke tro du skal vide.

hvorfor tror de fleste fritidsjob inden for TM ligger mellem 16-21?

og de faste stillinger i dagtimerne?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undervurder ikke de universitetsstuderende's program - forelæsninger, studie/læsegrupper - forberedelse etc. Hvis de skal have studiejob vil de som oftest tage noget som er kompetence - og erfaringsgivende. Ex. så har djøf studiejobs, staten udbyder stillinger praktikplads etc. -  dem kan du ikke konkurrerer med. I såfald skal du have en 1. eller 2. års BA stud. men mon ikke de har nok med at bestå 1. årsprøven ?

Udbyd en fastløn + en provision - eller til freelancer, når det er på de tidspunkter.

Jeg har lige læst din stillingsannonce igennem, og ærligt så fanger den ikke. Den er tekst tung og for intetsigende. Du leder efter skarpe kandidater - så bliver du nødt til at skrive en skarp annonce. I telefonen har du ca 10 - 30 sec. til at fange og fastholde interessen - lige så skarp skal du være i din annonce. 

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:22

Hej (jeg ved ikke hvad du hedder)

Jeg har været i dine sko rigtig mange gange. Det er ordene "ingen grundløn" og "ren provision" de fleste står af på. Jeg kender jer, ikke dig, men ... setuppet og jeg ved at du ikke har andre muligheder indenfor dine rammer. Jeg tror i din konkrete situation, at du skyder helt ved siden af ved at lede efter studerende til at løse den. Du skal ud og finde nogle freelancere som ved hvad de har med at gøre -får du en studerende, der ikke har begreb om TM, kommer der til at gå for lang tid inden de tjener nogen penge, og de står af inden da.

Drop de ord i din annoncering, og forklar dem konceptet indgående  når de kontakter dig. Mit bud vil være der er flere der kan se ideen i det efter en dialog med dig. Det virker ikke helt så skræmmende på den måde. Og så er det selvfølgelig væsentligt at du har nogle konkrete salgstal at henvise til... Jeg kan selv........ og jeg forventer at du kan ......

Med venlig hilsen

Jannie

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 22:36

Åh jeg ved ikke... vi har pt stort held til at få gode kandidater til rent provisions mødebooking.. jeg tror det er godt man er klar i spyttet i et opslag. At man stiller krav...og at man ikke sigter efter studerende...da det kan få det til at virke useriøst.
Vi kom på igår med vores opslag...og har idag rigeligt med ansøgere...

https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/details.aspx/3379467

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 22:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper, 

Hvis du læser din annonce og TS, så er der også stor forskel på, opbygning af annoncen.

Forventer du en spark medarbejder - skal du selv være skarp - Det signalerer din annonce 

Præsentation

Beskrivelse

Krav / Kompetencer

Profil / Præferencer

Afslutning

Positive ord og ikke en gentagelse af de negativ-ladet ord.

:-)

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 22:47

Jg vil også gerne have med... at jeg IKKE har de bedste erfaringer med unge studerende. Jeg har et par undtagelser... men langt de fleste jeg har stiftet bekendtskab med, har været megdt ustabile..hvilket er meget krævende at nurse på...når de sidder hjemme og ringer. Mange gir hurtigt op og shopper videre...osv osv..

Sigt efter folk med erfaring... som enten vil fuld tid, eller som har tid og overskud til en ekstra opgave på deltid..
Selvom vi tilbyder provision...må vi sgu godt stille krav...

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Skrevet kl. 22:50

Tak Lene,
Og ja...alfa og omega er præsentation.... salget starter med jobopslaget :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)