Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du stressbehandler?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-08-2007 22:10:16 Forfatter: mitsannejeg
Jahhh vi har nok hver vores opfattelse af hvad halvstuderede røvere kan være. Den største udfordring er måske at gribe i egen barm, før man giver sin mening til kende om, hvad andre bør og skulle. Jeg har lige været forbi et andet emne idag, hvor jeg også så et indlæg fra dig Mette, og jeg prøvede at gå ind på din webadresse. Der kunne jeg se at du tilbyder coaching, men jeg kunne ikke umiddelbart se at du er certificeret coach?????

Du har fuldstændig ret! Min coaching er lært på psykoterapeutuddannelsen som en del af min uddannelse i øvrigt - men jeg er ikke certificeret coach. Og ligesom lægen der giver akupunktur må sige fra overfor visse ting som han ikke kan hjælpe med, så må jeg sige fra overfor ting jeg ikke kan hjælpe med, både som coach og som psykoterapeut. Fik jeg f.eks. en henvendelse fra TDC om coaching af alle deres ledere, ville jeg melde hus fordi - jeg er slet ikke coach på det niveau. Men det er du.

Der er en anden twist i denne sag og det er jo, at psykologerne kalder psykoterapeuterne nogle halvstuderede røvere - vi kalder så igen Carl Mar og andre der har taget et weekend kursus for halvstuderede røvere - og sådan er det nok hele vejen :)

Jeg tror ikke på kinesiologi, ligesom jeg ikke tror på krystalhealing og clairvoyance - men jeg tror på, at opmærksomhed kan gøre rigtig mange ting for et menneske - det skal bare kaldes ved sit rette navn og ikke blive til en titel.

Jeg har frygtelig dårlige erfaringer med såkaldte healere her i Nordjylland, som har gjort mere skade end gavn eller som blot har udnyttet at folk havde det dårligt.

Jeg synes det er helt fint at folk kalder sig stressbehandlere, hvis de ved noget om stress - men det er de færreste der ville kunne klare en popquiz om emnet i dybden. Hvor mange af dem der er på siden tror du f.eks. kender de små nuance forskelle der er på stress og depression? Symptomerne ligner jo hinanden, men der er essentielle forskelle, som gør at en person kan komme til at sidde fast i sit liv, hvis ikke behandleren kan sit kram.

Og ja, min udtalelse var nok for hård - jeg har sikkert siddende i min underbevidsthed at min chef lige har beskyldt mig for at være for alternativ-venlig... GAH...

Nå, hav en god dag - jeg har i min kalender en aftale kl. 10 om at jeg skal ringe til dig :)

Mette

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)