Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af Vitra produkter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ny indenfor webhandel, men arbejder seriøst på at starte en webshop, hvor vi vil sælge møbler mv. fra Vitra.

Men er i tvivl om hvordan jeg kommer i kontakt med potentielle leverandører. Jeg har skrevet mail til Vitra.com samt en distributør i England, men har ikke fået svar.

Tanken er, at vi vil købe varer hjem til eget lager for ca. 250.000 kr. og efterfølgende ordrer forestiller vi os bliver minimum 75.000 kr. Selvom det selvfølgelig ikke er store beløb i branchen, håber vi alligevel dette giver mulighed for en fornuftig mængderabat.

Hvordan finder vi en leverandør, der passer til vores webshop?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:40

Hej Bjørn,

Velkommen i den elektroniske verden.

Jeg forstår at du vil sælge møbler fra Vitra og det lyder som om at du allerede er igang med at starte webshop op?

Desværre er jeg bare bange for, at siden du ikke har hørt fra Vitra og set i lyset af, at de samarbejder med Paustian i København og Århus, så får du sikkert slet ikke lov at forhandle deres produkter.

Mit spørgsmål er så, hvorfor er du så langt i forberedelserne omkring en webshop uden at have nogle aftaler på plads med din/dine leverandører? Det første man skal sikre sig, er at have noget at sælge. Det næste er at man skal sikre sig, at det kan sælges med fortjeneste og at man har evnerne til at sælge det.

Kan du ikke svare rungende ja til alle 3 ovennævnte spørgsmål, så er der intet at bygge virksomhed på.

Håber det lykkes for dig.

Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:03

Mange tak for dit svar Tejohn.

Jeg er ikke længere i planerne end det kun er min kærestes og min tid, der er investeret. Det var ikke min mening, hvis det fremstår som om webshoppen var på trappen til at åbne.

Mine kompetencer er indenfor det økonomiske og jeg har arbejdet med nogle grove budgetter ud fra forventede dækningsgrader. Nu er det blevet tid til at få nogle mere nøjagtige tal i budgettet og derfor skal jeg have fundet leverandør(er).

Jeg er klar over, at Vitra leverer til Paustian. Men der er også diverse danske webshops samt fysiske butikker, der sælger Vitra produkter. Men jeg ved ikke om de bruger Paustian som leverandør eller leverandører udenfor landets grænser. Jeg må videre på email og telefon for at finde ud af det. Hvis jeg slet ikke kan få tilladelse til at sælge produkterne, så er det selvfølgelig hurtigt overstået.

Jeg er helt sikker på produktet kan sælges og jeg investerer ikke økonomisk i projektet før jeg har budgetter, der overbeviser mig om, at jeg kan sælge dem med profit. Hvis jeg går i gang og det ikke lykkedes, så havde jeg ikke evnen til at sælge i overensstemmelse med budgetterne. Men det tror jeg selvfølgelig på jeg har.

Der er masser af uafklarede punkter for en webshop rookie som mig og jeg er ikke for fin til at kassere mit projekt, hvis budgetter eller andre gode grunde peger i den retning.

På nuværende tidspunkt er min største bekymring nok budgettering af annoncekroner. F.eks. hvad vil mine adwords klik gennemsnitligt koste og hvad kan jeg forvente af konverteringsrate. Det er en helt ny verden for mig, så der bliver nogle uddannelsestimer. De øvrige omkostninger skal jeg nok få afdækket.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)