Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside med resturant oversigt..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa. Mig og jakob er jo ved at starte en hjemmeside op, det vi mangler er bare en god ide.

Jeg har lige været på ferie på øen Mallorca, jeg blev forbavset over at vi havde så svært ved at finde en ordenlig resturant. Den ene dag belalte vi 18 euro for en halv gammel steak, og en bagtkartoffel. jeg er kommet til at tænke på om det ville være en god ide at starte en hjemnmneside op med en oversigt over resturanter, så kunne folk der skulle på ferie på f. eks mallorca slå op og se hvor  de ville kunne få noget ordenligt mad, resturanterne skulle vuderes for smag og pris evt. med et lille kokkehue system hvor en resturant i smag kunne få så og så mange kokkehuer. I starten  skulle mig og jakob starte op med at beskrive nogle resturanter vi havde været på, og give dem kokkehuer, derefter skulle folk kunne gå ind på siden og give kommentare til en bestemt resturant de havde spist på og vudere dem med kokkehuer.

Folk ville simpelthen kunne slå op under resturanter i f. eks "Tailand" og se hvilke resturanter der ville være oplagt at spise på. Der skulle komme flere og flere kategorier når folk efter hånden beskrev resturanter i f. eks USA, kina og så mange andre lande.

Et problem ville måske være at få de første mennesker til at beskrive en resturant, så derfor må mig og jakob simpelthen starte med at kommentere f. eks 30 resturanter som vi har spist på.

Hvad angår det at tjene penge, kunne vi få nogle relevante reklamer på siden, reklamer om resturanter, kogebøger og ligende :)  Andre der har gode ideer til at tjene penge på siden?

Resturanterne på mallorca tænker sikkert at folk alligevel kun vil spise der engang, da de fleste er turister, det passer ikke helt, for manger tager på ferie det samme sted flere gange, og de ville kunne huske hvor maden var god.

Et problem ved siden ville f. eks være at resturanterne selv ville gå ind og give kokkehuer, det ville måske ikke blive så stort et problem da siden ville være på dansk, og siden hovedsageligt indeholder resturanter fra udlandet.

Jeg er ikke selv helt så sikker på ideen, mangler lidt feedback :)

MVH: Adners :D

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 22:42
Jeg tror det er en rigtig god idé , hvis i VIRKELIG , og jeg mener VIRKELIG arbejder med den, ikke kun med hensigt på salg af bannere.
men virkelig med branding af jeres idé.

Tjekt evt Brian-brandts hjemmeside hvor der står noget alle "Tjen en million på en portal" eller noget.
den er rigtig god.
kan ikke huske hans hjemmeside udenad..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:48
Første problem er "Lonely Planet syndromet".

Andet problem er naturligvis resurser til at dække lokaliteter. Det er fint nok at dig og din makker fandt en dårlig restaurant på Mallorca men hvordan i alverden vil i dække New York, Beijing, København, Berlin osv. Det er mission impossible.

I ville jo ikke selv tjekke en hjemmeside som havde review på f.eks. 100 spisesteder i verden.

God ide, men alt alt for dyr at realisere. Skulle man alligevel ville prøve så ville det kræve kontakter til store forlag med henblik på at sammenkøre data. Men pga. ophavstettigheder mv. bliver det tungt at løfte.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 00:54
Lav dog noget ala mitKbh.dk istedet, brug brugerne, det er jo det de er til for ;-)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 09:04
Ok idé, men , når jeg selv tager til udlandet gider jeg da ikke at læse om hvad andre har gjort - jeg vil selv! Måske ideen passer godt ind i ''tilbudsreklame-segmentet'' eller hos dem, der vil konstruere sin ferie på forhånd; og dem har rejsebureauerne nok allerede fat i.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)