Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til ordre styring...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg skal bruge et ordre styrings program til min virksomhed.

Er bange for at det bliver noget der gerne skal programmeres specielt til os, da jeg har en del ønsker til hvad det skal kunne...

Oprette ordre numre, udregne priser, gerne udskrive ordre bekræftigelser, produktions ordre etc...

Er der nogen der har en god idee til hvordan jeg lige kommer videre med denne?

Arvad

Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:00
du sigter efter en kongeørn med en luftbøsse , , , ,

summasumarum kan det meste men hvad skal du brge alt det der til det fylder kun i dine ringbind det er ikke noget det er krævet af told og skat (skrold og pjat )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Du starter med at sætte dig ned, og lave en liste over alle de ting systemet skal kunne. Kort sagt, alt hvad der skal laves.

Så sender du det ud til nogle forskellige firmaer, og tager en dialog med dem om hvad det skal koste osv. - og så kommer resten nok af sig selv.
Du finder mange gode udviklings-virksomheder her på Amino, og jeg er sikker på at der nok er nogle stykker som skal melde sig i denne tråd.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 21:30
Hej Arvad,

Hvad med at prøve Aesiras'' gratis regnskabsprogram? Jeg er netop ved at downloade det og ved endnu ikke alt om det, men jeg har siddet og kigget brugervejledningen igennem og det ser ud som om, at det kan ret meget.

Prøv ellers må du ud og lede videre

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:00
Der er ikke tvivl om at der, mange af de nye økonomi systemer som kan noget af det jeg gerne vil - men så alligevel ikke helt.

Vi kører C5 til vores fakturering/økonomi styring - men eftersom min virksomhed er et serigrafisk trykkeri, som har haft lidt vokseværk - så er det blevet lidt af en opgave og holde styr på nogen af alle de opgave informationer som er nødvendige i produktionen.

Idag sidder jeg taster produktions ordre i excel, og det er fa... ved at hænge mig langt ud af halsen, for jeg er mere eller mindre nød til at tast alting manuelt. Det ville være hjælp af mirakel størrelse hvis jeg havde et program hvor jeg kunne starte med at finde/taste kunden og leverings og taste den ønskede leverings adresse, her efter indtaste styk antallet kunden ønsker trykt, typen af tryk, antal farver etc.

Det jeg så gerne ville have ud var en færdig produktions seddel, hvor der var alle informationer på, som så kunne gå i trykkeriet sammen med clicherne - og når opgaven er afsluttet gå tilbage til bogholderiet, hvor de ville vide hvad der skulle faktureres - da alle informationer var på ordren, dvs. både den oprindelige aftalte pris samt det endelige leverede styk antal.

Jeg kan sagtens tænke videre på hvad der ellers kunne bygges ind af muligheder i sådan et system, men på den side frygter jeg lidt hvad det vil komme til at koste og lave systemet, men på den anden side er jeg ved at drukne i arbejde og papir der ikke er nemt at holde styr på fordi informationerne ikke er samlet ordenligt idag... 

Arvad

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hej Trykkeren.

Jeg kan ikke andet end gentage mit råd: lav en kravspecifikation, og sæt dig ned og snak med de forskellige firmaer som kan lave den slags programmer. Saml nogle tilbud, og find ud af om det er noget du vil investere i. Hvis du så finder ud af, at det er for dyrt, og du hellere vil have det papirarbejde du har nu, kan du jo altid vælge bare at sige nej tak til tilbuddene.

Mange firmaer kan også ofte hjælpe kunden med at skalere projektet lidt ned, så du sparer penge på de funktioner du egentlig ikke har vildt meget brug for, eller lignende. Men som sagt, prøv at indhente nogle tilbud, så kan du jo finde ud af hvor meget man skal investere i at få sit eget program. Først derefter behøver du jo at tage en beslutning, om du vil have det udviklet selv, eller om du vil bruge et allerede eksisterende program.

Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:30

Hej Arvad

Mht. sådan et program, så kan det være jeg kan hjælpe dig med at udvikle det. Er softwareudvikler til dagligt, og har tidligere udviklet et "lignende" ordrestyringssystem på freelance basis. Branchen var godt nok en anden, men tanken var det samme.

Du er velkommen til at sende mig en mail, hvis du er interesseret i at tale videre om hvordan det kan gribes an.

Mvh.

Babak

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:36

Synes du skal prøve at kigge på Structure Neo.

Det mener jeg opfylder mange af dine ønsker, og er samtidig en programtype der i høj grad kan tilpasses.

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 12:14

Hej !

Du bør glemme alt om at få programmeret sådan noget. Benyt et standard system..

C5, Navision mv. Ud over funktioner til ordre behandling får du mange andre funktioner.

Egenudviklede systemer bør du glemme alt om ()

_Hvis_ du har _meget_ specielle krav så kan du få tilretter systemet…

Du er velkommen til at sende mig en PM hvis vi skal snakke nærmere. Jeg har egentelig ikke tid til nye opgaver, men vil gerne bruge ½ time i telefonen således at du kan komme den rigtige vej….

(Skal måske nævne at jeg er konsulent inden for området)

MVH

jjam

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:02

Hej trykker

Har du ordremodulet til C5? Som jeg ser det, kan den umiddelbart klare det, du efterlyser - uden tilretninger, men modulet koster nogle få tusinde kroner. Jeg har tidligere bemærket, at der er en C5 forhandler aktiv her på Amino, nemlig http://www.flexdata.dk/. Måske han var værd at kontakte.

Ellers er der også en mulighed med at prøve http://it-tanken.dk/

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)