Det er ikke den slags arbejde jeg laver :) |
Søger arbejde gratis!
Jeg forstår ikke helt? :) hvorfor vil du arbejde gratis siger du? Vh. Mehmet Aslan |
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Christopher - 1) kan du ikke kontakte din UU-vejleder på skolen og evt. få vejledning om, hvordan du bliver tilknyttet en virksomhed enten via praktik ordningen etc. Der er mulighed for, at du kan få lavet en aftale om 1 x skolefri dag. Det var en mulighed jeg brugte til en af mine elever, da jeg var lærer tilbage i 2008. 2) Jeg tænker, eftersom du kan arbejde på frikort - er det da værd at arbejde til en min. løn Brug dit netværk, skriv nogle ansøgninger og afleverer dem personligt der, hvor du godt kunne tænke dig at arbejde. 3) endelig skal jeg nævne, at de virksomheder som tager dig ind som "frivillige" skal kunne dokumentere følgende: At de har indgået en aftale med jobcenter, skole etc. om praktikplads / erhvervserfaring At din virksomhed har gjort alt for at finde ledige kræfter internt i virksomheden eller på jobcenteret. I 2011 vandt Herning Kongresscenter en sag i arbejdsretten, da de havde engageret frivillige - men da det var til en koncert, hvor der var tale om et supplement til den "faste" stab, at arrangementet ikke ville kunne gennemføres uden etc. så fik de medhold. Det jeg prøver at sige er, at selv om det er fantastisk med unge mennesker, som dig, der samler erfaring, så kan du ubevidst sætte en virksomhed i et dilemma ifbm. kontrolbesøg, bøde etc-. Du har ingen beskyttelse eller rettigheder ifbm. overarbejde, udnyttelse etc. Jeg vil stærkt fraråde dig og virksomheder at benytte jer af det - uden at have formalia i orden. Har du ikke et familiemedlem, hvor du kan arbejde gratis? Der er det lovligt og virksomheden har lov til at have familiemedlemmer til at hjælpe sig uden at få en bøde af kontrollen;-) /Lene |
/ L. B.H.B.S.
du kunne prøve at se om der er noget på frivillig job.dk. du skal bare være opmærksom på (som de andre også skriver)at det ikke er sort arbejde. ring evt. til jobcenter. for at få vejledning. jeg ringede til jobcenter og må arbejde frivilligt 2-4 timer ugentligt, mener jeg, men jeg skal have det på skrift før jeg starter. Kh Linda |
Hvad med noget frivillig for Kræftens Bekæmeplse eller andre organisationer? Det også godt på CV'et senere hen :) |