Hej Martin & Co.,
En hurtig kommentar fra en hardcore børnetøjs-netshopper. Faktisk så mistede trendybaby.dk mig som kunde for år tilbage, da den gamle version (efter min helt private mening) var rodet og komplet uoverskuelig at navigere rundt i.
Lad mig sige med det samme, at jeg er ganske imponeret og at siden nu virker rigtig godt. Selvfølgelig er der tekniske småting, som undrer og giver anledning til "hvorfor-gør-I-ikke- sådan-kommentarer", men man kan ikke stille alle tilfredse og Rom blev ikke bygget på en dag. Derfor ingen gode råd om teknik og detaljer, men om det overordnede indtryk, som er afgørende for om en e-shopaholic som jeg selv :-)
Ros
1) Menuen er endelig blevet overskuelig og det er genialt, at man enten kan surfe rundt via mærker eller alt efter, om man er ude efter drengetøj, pigetøj etc.
2) Oversigten der dukker op til højre for billedet, når man klikker eks. "Til drenge" er rigtig fin og visualisering frem for tekst er en super løsning
3) Billedkvaliteten er rigtig god - og thumbs up for zoomfunktionen
Ris
1) Der er stadig et eller andet med designet - det er som om det "vil for meget", lidt enklere og ydmygt ville være rart for øjet
2) Som e-shopper (af den lidt mere seriøse slags, hmhm) er de faktuelle oplysninger blot et irritationsmoment for øjet, "om trendybaby, vilkår for køb" mv. behøver ikke den fremtrædende plads, saml det eet sted, så det ikke slås om plads med de andre budskaber
3) Der er lidt for mange gengangere under de forskellige kategorier (f.eks. etiketterne) - det kommer hurtigt til at virke som fyld
Du skriver, at I vil være Skandinaviens bedste børnetøjsbutik og det er jo ikke så lidt :-) Det er altid nemt at komme med kritik, men af praktiske ideer, der kan være medvirkende til at nå målet, vil jeg foreslå:
1) En udsalgskategori
2) En visuel match-guide, der fortæller mig, hvilke bluser der passer godt til de bukser mv. Det er altid svært at bedømme på nettet om den blå nu lige passer med den grønne. Desuden skaber det mersalg for trendbybaby.dk, hvis man ser et sæt, som man ikke lige umiddelbart ville sætte sammen og man får en "hov-var-der-også-en-bluse-til"-oplevelse = merkøb
3) Flere mærker, der er så mange fede børnetøjsmærker og I mangler nogle af de "uundgåelige"
Nå, det blev til lidt mere end en hurtig kommentar. Håber det kan bruges, jeg vil i hvert fald holde øje med siden, næste gang kontoen tillader lidt powershopping :-)
/Jannelouise