Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må man sælge en vareprøe?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Har sendt en vareprøve til en virksomhed, der kunne være interesseret i mine varer. Det er en webshop. Må de sætte vareprøven til salg på deres website?

Det tror jeg nemlig de har tænkt sig, og det er jeg faktisk lidt træt af.

Mvh
Søren Klelund

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:05
Well...Parfume Discount sælger jo de små parfume prøver - så mon ikke det er lovligt?

Men jeg kan virkelig godt forstå du er træt af det!

Mette

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:06
Hej Søren,

Såvidt jeg ved, så må man ikke sælge vareprøver, da de har andre fortoldningsregler som kommecielle varer.

Jeg syntes at du skal kontakte det firma der videresælger dine vareprøver, for det er jo heller ikke rimeligt, at du sælger billigt/giver en vareprøve uden af få markedspris for den.

Det kunne jo være en god idé at gøre opmærksom på at vareprøver ikke må videresælges i en kontrakt eller lign.

Jeg håber at mit svar hjælper lidt!?

Mange hilsner

Dorte

Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:48
Det er ikke tilladt at sælge vareprøver, men jeg mener at det skal stå på varen at det er en prøve / sample / test / dummie, sådan er det i hvertfald med parfume, så det parfume discount sælger er ikke lovligt.

~Malene

Messearrangør Søby Promotion

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:59
Der er ikke anden fortolding fordi det er vareprøver! Og det er 100 % sikkert!!!

Man må selvfølgelig gerne sælge vareprøver - ligesom man må sælge sand i Sahara!!!

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 07:31
 Upcomingbiz:

Hvorfor sender du vareprøver, der er salgbare? Hvorfor i alverden sender du gratis vareprøver?

Det er en kæmpe misforståelse at tro, at fordi man sender en virksomhed en vareprøve, at man så får en ordre. Hvis virksomheden er seriøs og har kapital, så kan de også betale for den vareprøve. I skal til at handle sammen og der skal bygges tillid op. Du har allerede mistet tilliden til din kunde, fordi du mener, at han vil sælge den prøve, som han er kommet gratis til.

Selvfølgelig skal man opkræve: Fragt, prisen på vareprøven og evt. et gebyr. Hvorfor? Fordi hvis køber afslår dette, så har han enten ikke til hensigt at handle med dig i sidste ende eller også er det en miniput-virksomhed, som ikke har finanserne i orden.

Når du sælger vareprøven, så giver du samtidig til kende overfor køber at du er seriøs, men du vil også gerne kreditere vareprøvens værdi, når han lægger en samlet større ordre hos dig. Så har det ikke kostet kunden andet end den fragt og evt. gebyr, som du opkrævede ham.

Enhver (måske ikke lige i DK) har forståelse for, at vareprøver har værdi for sælger, idet han jo har betalt for den.

Har kunden ikke forståelse for dette - så er det allerede et dårligt forretningsforhold. Walk away!

Man må godt sælge vareprøver. Det er sælgers ansvar at gøre værdien mindre - enten ved at male, ridse, skrive, label eller andet, der gør varen usælgelig. Kan man ikke det, så opkræv den fulde pris for den! De skal heller ikke have rabat på en vareprøve - de kan få rabat ved større ordrer.

Fortoldning: Varer fortoldes ud fra værdien. Det vil sige, at sender man et parti varer, så skriver man på fakturaen at det colli er: Samples only - not for resale.

Nogle lande accepterer ikke dette, da de mener at man forsøger at svindle toldvæsenet. Så mange gange betales der stadig told af varen, men man krediterer så køberen for vareprøvernes værdi. Køber betaler altså stadig fragt og told for vareprøverne.

HUSK DET NU: Ingen gratis vareprøver - Køber griner allerede af dig og du føler dig halvdum!

Gratis vareprøver bruges KUN, hvis man er ude i erhverv som kuglepenne med tryk eller lignende. Kunden kan ikke bruge een kuglepen til noget som helst....(andet end at skrive under på den kontrakt, som du lægger foran ham!)

Tommelfingerreglen må vist være: Har varen ingen værdi for dig, så har den nok heller ikke for kunden. Men kan kunden sælge den videre med en god fortjeneste, ja så skulle du have opkrævet varens pris!

Med venlig hilsen

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:57
Uanset hvor du store typer anvender til at skrive "Samples - not for resale" så skal varen fortsat indfortoldes. Der ikke noget der hedder ikke fortoldet varer. Og det er så sikkert som amen i kirken.

Mht. til betaling af vareprøver, så kan man naturligvis ikke opkræve betaling for en vareprøve man uopfordret sender ud.

Men hvis så en mulig kunde ringer? Og der er det nok rigtigt at der er grænser for hvad man giver vareprøver af men det segment er ikke udtømt med kuglepenne. Man kunne jo alternativt slå lidt af på fakturaen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)