Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Input til fordeling af ejerskab ved nyt firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Fra  SoMoWeb Development Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har snakket lidt med en ven omkring det at starte en ny virksomhed.

Der er selvfølgelig mange aspekter, men det som vi diskutere lige nu er hvordan man fordeler ejerskabet.

Jeg kunne godt tænke mig at få nogle input fra jer på hvad i syntes er fair.

For at "tale om det samme" er her et eksempel vi kan anvende:

Vi er 3 mennesker:
Person#1 er den med ideen til et fantastisk stykke software som vi leger potentielt om 3 år bliver solgt til google for 300 millioner

Person#2 er den som har pengene til at gå ind i ideen og lægge ud for alt fra markedsføring til etablering af fx APS selskab. Vi siger han lægger 300.000

Person#3 er den som har viden til at kunne udvikle ideen. Her leger vi med at det vil tage person#3 250 timer alene at udvikle det.

Jeg vil helst ikke fortælle hvad jeg mener er fair først. Håber jeg kan få nogle input fra jer.

Hvordan fordeler vi % mellem i de 3 personer? 33%-33%-34% eller hvad siger i? :) 

Glæder mig super med til at høre fra jer.

Venlig hilsen
Anders Gerner 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:38

Jeg ville faktisk mene, at manden med de 300.000 kr bør stå først. Jeg ville gå efter 1/3 ejerskab hver, men lave aftale om, at den der skyder de første 300.000 kr in, i et eller andet forhold skal stå først til udbytte når der er overskud - måske ikke med alle pengene, men måske han får 50% og I to andre 25% af overskud - indtil 300.000 er kommet retur, og derefter 1/3 hver

Der kan laves alle mulige løsninger - en anden kunne være at pengene manden og den der lægger timer står først og får 40% hver af overskuddet op til f.eks. 300.000 kr og 20% til idemanden - og derefter 1/3 til hver - Intet er rigtigt og intet forkert - så det er bare at blive enige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  SoMoWeb Development Skrevet kl. 10:13

Hej.

Er helt enig - Også derfor jeg søger nogle input til. Det kan sagtens være meget forskelligt fra projekt til projekt.

Tak for dit input :) 

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  SoMoWeb Development Skrevet kl. 07:15

Ikke andre der har nogle input til en fair for deling. ? :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)