|
Sælger er faktisk ikke interesseret i at finansiere mere, dog vil han finansiere op til kr. 2.000.000 - men så er det mod en bankgaranti på pengene. Så kan jeg jo ligeså godt låne pengene i banken.
|
Sælger er faktisk ikke interesseret i at finansiere mere, dog vil han finansiere op til kr. 2.000.000 - men så er det mod en bankgaranti på pengene. Så kan jeg jo ligeså godt låne pengene i banken. |
|
Sælger har følgende krav: - Vil finansierer 526.000 uden bankgaranti eller - Vil finansierer 2.000.000 med bankgaranti på hele beløbet - Vil IKKE finansiere noget som earn-out eller lign. Sælger ønsker i bund og grund at få alle pengene kontant på overtagelsesdagen. Dbh. |
ville du acceptere at indgå samarbejde med en extern investor (ikke lån)? I så fald kunne du sende forretningsplanen til ditlev@gmail.com - og vi kunne evt diskutere videre. Du er velkommen til at sende NDA først. Tak :) Ditlev |
www.onapp.com
hej Thomsen har der været virksomhedspant oppe og vende da du var i banken?? Virksomheder kan ifølge reglerne om virksomhedspant pantsætte syv kategorier af aktiver:
mvh. søren |
Virksomhedspant har været oppe og vende, og bankerne tager generelt virksomhedspant for 500.000 kr. Bankerne vurdere at de vil låne mig kr. 1.500.000 - altså halvdelen. Dbh. |
Banken studser nok også over at nogen "sælger" nettooverskud på 1 mill. for 3 mill. Det er jo nærmest free money. MEN... Hvis du kan få nogen af de eksisterende kunder til at indgå længerevarende aftaler så kan det måske hjælpe. Ligeledes hvis der er en konkurrenceklausel mod sælgeren. Jeg snakkede med en fyr i weekenden som havde købt et lille it-support firma. Han betalte 1.1 mill. og fik varevogn og udstyr til en værdi af 450.000 kr. samt 3 gode kunder. Salget skete da sælger skulle flytte til udlandet. 4 måneder efter overtagelsen opsagde 2 af kunderne samarbejdet og den tilbageværende var ikke tilstrækkelig til at drive forretningen. Yderligere 3 måneder senere lukkede banken kassen. Nettotab for fyren 550.000 kr. Held og lykke med finansieringen. |
|
www.onapp.com