Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent sælger kopivarer

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjovt som der altid er nogen som går i selvsving og himler op om stasi og anonyme anmeldelser, blot fordi en forretningsdrivende ikke vil finde sig i, at skulle løbe stærkere for sin omsætning, end konkurrenten.

Take a chillpill.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michal Johansen:

Det er også fair nok, vi er forskellige, jeg syntes personligt det er mærkeligt at have så travlt med hvad andre folk laver.

Men Samtidigt kan jeg godt se fidusen i at pille en modstander ud af spil ( Jeg syntes bare det er en lusket måde at gøre det på)

Jeg tænker at modstanderens kunder hurtigt gennemskuer at det er kopi varer, og hvis trådstarter leverer varen, service osv så burde det i mine øjne komme helt af sig selv at modstanderen bliver taget af markedet ?

Piger!?

Skal i ikke stoppe diskussionen og tage fokus tilbage til trådstarters spørgsmål? Jeg synes du det virker meget relevant. Måske at det er fordi i ikke selv kender til hård konkurrence? Det er da langt fra fair og det er ulovligt at sælge kopivarer. Så skal han da også gribe ind.

Mange hilsner

Mads

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:55

Tim J. Nielsen:
Sjovt som der altid er nogen som går i selvsving og himler op om stasi og anonyme anmeldelser

Sjovt som der er nogen der altid skal have pudset deres glorie når de ikke lige kan argumentere for deres synspunkter længere.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 17:02

Michael:
Sjovt som der er nogen der altid skal have pudset deres glorie når de ikke lige kan argumentere for deres synspunkter længere

Som jeg skrev tidligere, så er det i min optik helt ok, at anmelde konkurrenten af selviske årsager, og egentlig ikke så meget for samfundets skyld. Så min glorie er vidst i forvejen temmelig skrammet, hvis jeg da har en overhovedet Stick out tongue

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:03

Jeg forstår nu godt at folk går i "selvsving".

Der er da noget facistisk i at varemærker skal påtvinges ved lov, og at mærket ikke kan "bære sig selv".

Det er typisk ikke særlig svært at tjekke en vares autentitet.

Iøvrigt må man formode at butikken iøvrigt skal stå til regnskab for domstolene, samt kundeanmeldelser.

Det er muligt at jeg selv i den givne situation havde forsøgt at stikke en kæp i hjulet på konkurrenten. Så det vil jeg ikke undsige mig.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:03

Frank Louens:
Det mener jeg ikke at Stasi stod for. Det var ikke megen "alle for en" over det. Det var nok nærmere "alt for den hvide race

Ironien gik desværre helt tabt hos dig. Og så har Stasi ikke noget med "den hvide race" at gøre. Du må forveksle dem med nazister.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:09

Michal Johansen:
Jeg syntes folk skal være ansvarlige for deres egne handlinger og så hver gang man gør noget må man jo mærke efter i maven om det er noget man kan stå inde for rent personligt, ingen er perfekte, alle laver fejl, store som små , nogle fortryder og andre ikke .. Men det der kontrol samfund hvor man melder hinanden, og har kameraovervågning på hver gadehjørne den er jeg sku ikke tilhænger af.. Og ja jeg bliver skuffet hvis alle dem der gav mig 1 sterne tidligere ikke gør det samme igen , forskellighed og mangfoldighed har vi pludseligt ikke plads til :)

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40

Jørgen Olsen:
Det er typisk ikke særlig svært at tjekke en vares autentitet

tro mig - med tøj er det hudsvært. Jeg har levet af branding og brandbeskyttelse af netop mode i alle årene og tager du Kina eller tyrkiet, så kan man være ude for, at den fabrik man som brandowner har sat til at producere T-shirts og underbukser - hvis han har materialer i overskud, bare kører videre om natten . og har han branding nok - at han sætter originalmærker i. Se så er det jo ikke lige kopier - men helt 100% samme vare, men det er jo i høj grad stadigt forbudt

Derfor sørger mange for, at der ikke er materiale, knapper - og branding (labels, hang tags osv) til mere end det som skal produceres. 

Andre producerer og sætter falske logo i, og i kampen mod det fremstilles der hangtags og labels der reagerer på visse hertz svingninger kun, eller reagerer på visse typer lys, eller der indbygges RFID så det elektronisk kan spores, om det er kopi eller original. Uden disse hjælpemidler, vil selv fabrikkernes egne kontrollører ha svært ved at bevise kopi fra original.

Andre ting er lettere - men går du kun på udseende og logo, kan du købe alt muligt - rayban og hvad ved jeg, og for den ukyndige, ser det ok ud - indtil noget i kvaliteten får ting til at falde fra hinanden.

Kampen mod kopier er en drøn vigtig kamp for de store mærker. De er ofte ikke så opsat på at få stoppet salg af Gucci tasker og RayBan solbriller fra strandene i Thailand, men findes de i en butik eller webshop i DK m.m. så kan jeg garantere de puster sig op.

Trådstarter indfører ikke stasi metoder og det er heller ikke underligt at det er hans konkurrent han dermed kan skabe problemer for., Han opdager det jo kun præcis ved at det er konkurrenten. Risikoen for en forkert beskyldning er lig 0 - for er det ikke kopier, kan brand-owneren naturligvis ikke gøre noget som helst andet end at sige undskyld forstyrrelsen - og desuden vil de sikkert vide, hvis deres varer ligger legalt i den pågældende shop ved et enkelt kig i deres systemer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

Du mener altså ikke at man skal anmelde det hvis man er opmærksom på at der udføres sort arbejde?

Eller at en forretning sælger ulovlige varer?

Hvor går grænserne for hvad du mener er i orden - af ulovligheder?

Synes godt nok det er en underlig form for moral der breder sig.
Tænker du slet ikke over, at det faktisk også går ud over dig hver gang der svindles?
Højere skatter og afgifter for at kompensere for snyd.
Dårligere vilkår for de virksomheder der overholder loven.
Langt mere kontrol - fordi alt for mange svindler.

Jeg er som sådan enig i dit indlæg, der er bare et kæmpe problem. Det virker mere, som om du og andre vasker hænder her i tråden, end reelt er ærlige. For come on, indrøm nu bare, du selv har fået lavet noget sort, eller lavet noget sort for andre. Og nej vennetjenester findes ik... Basalt set så er det også sort arbejde, for der kommer altid noget retur i den anden ende... 

Så i stedet for at folk har så pisse travlt med at spille uskyldige, så ville det måske være smartere, at besvare trådstarters spørgsmål...

Morale er godt, og dobbeltmoraler er bare mega sejt ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:07

Thomas Kondrup:

Jeg takker for de forskellige inputs.

Jeg havde håber på at høre fra nogle med lidt "erfaring" indenfor lige netop min problemstilling.

Jeg har allerede kontakt med leverandørerne omkring problemet.

Endnu engang tak for feedback.

Nu er det ik dig, som har fået krænket et varemærke, så det er derfor heller ik din sag. Så når du har gjort mærket opmærksom på problemstillingen, så kan du reelt ikke gøre mere. Så må de selv tage action...

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)