Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af iphone reservedele virksomhed.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Derude! :) Jeg skal til at starte en lille virksomhed som sælger iphone reservedele men har lidt brug for noget hjælp til reglerne. 

Jeg har set mange butikker (danske) der ligefrem skriver i deres produktbeskrivelse at det de sælger er kopi-vare. Er det ikke ulovligt? 

Er der nogle der kender et sted hvor man kan købe iphone reservedele billigt og lovligt? 

MVH Niklas.S

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:05

Det er umuligt at fremskaffe originale reservedele. Selv iRep og andre reperationsfirmaer anvender "kopi"dele, men det er fordi Apple ikke sælger de originale til forretninger. Kopidelene er lige så gode, men ikke originale.

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:45

rasmus0810:

Det er umuligt at fremskaffe originale reservedele. Selv iRep og andre reperationsfirmaer anvender "kopi"dele, men det er fordi Apple ikke sælger de originale til forretninger. Kopidelene er lige så gode, men ikke originale.

Men gør det det ikke stadig ulovligt at sælge deres dele hvis man selv ved at det er kopi´er?

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05

Man må ikke importere kopier som sådan, men hvis vi taler om noget der sidder som teknik inde i telefonen tror jeg ikke det er designbeskyttet - det er glasset f.eks, givet - da det både i egenskab og form er specifikt til Iphone, selve telefonen - covers - etuier osv - hvis de er kopier af originale - uanset logo eller ikke - er ikke lovlige at importere til videresalg eller forretning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)