Jeg har i 2010 og 2011 benyttet VSO. Jeg har desuden benyttet 30% reglen ifm. indbetaling til pension. Fra 2013 benytter jeg mig af virksomhedsomdannelse og omdanner virksomheden til et Aps. Spørgsmål er så om jeg for 2012 årsopg. kan benytte 30 % reglen? eller der er noget specielt ifm. Virksomhedsomdannelsen, der gør at jeg ikke kan benytte 30% reglen. Mvh Thomas |
Du synes ikke lige at få svar, men jeg vil mene at hvis du laver virksomhedsomdannelse i 2013 til ApS - så overvejer du vel formentlig i alle fald at se om det skal ske som skattefri omdannelse, og der bør du ha en revisor ind over i alle fald og han kan dette spørgsmål også.
Jeg ville ikke TRO og bemærk TRO, at der var problem med 30% reglen for ratepension anvendt i 2012 da 2012 jo er VSO hele året går jeg ud fra og omdannelse sker med virkning i 2013. Jeg TROEDE at du allerede skulle ha indbetalt op til 30% af resultatet i 2012 for at det i det hele taget fungerede som pensionsindbetaling for 2012.
Jeg TROEDE at man netop skulle indbetale for selve året og hvis overskuddet blev mindre end det man baserede de 30% på, så kunne man uden skattekonsekvens få det der var betalt for meget retur, netop fordi man ikke ved indbetalingen altid kender sit faktiske overskud?
venligst