Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

for sejt!!!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey
jeg er nye på denne utrolige seje side...
Håber jeg kan få lidt hjælp blandt jer derude.

Nogen der ved hvornår de store firmaer fastlægger deres  marketing budgetter?
Kan firmaer trække sponsorater fra i skat såsom forbrugsvarer?

Mr. Musashi

Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:22
Jeg kan ik Hjælpe dig jeg er også helt ny kunde godt bruge lidt hjælp..

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:27
Mht skat ved jeg det ikke..

Men jeg har været ansat i en dansk afdeling af en stor tysk virksomhed (ca 5000 ansatte på verdensplan) og der foregik det sådan, at når der var rimelig klarhed over sidste års regnskab, engang i slutningen af januar, fik vi nye budgetter fra det tyske hovedkontor i starten af februar.. men jeg ved ikke om det er standard.

det mest logiske ville være i december, før man går ind i et nyt år

Fra Århus
Tilmeldt 15. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 22:29
Der er ikke noget fast tidspunkt for hvornår virksomheder fastlægger deres markedsføringsbudget. Men prøv at se på hvilke varer og serviceydelser de tilbyder og hvornår de har højsæson.

Typisk vil man efter "sæsonen" lave en evaluering, som vil danne grundlag for næste års budget. Om det så er vinter, sommer eller efterår kan være vidt forskellig. En del vil selvfølgelig stadig gøre det i forbindelse med regnskabsåret.

Flere og flere virksomheder laver også rullende budgetlægning afhængig af aktuelt salg, konkurrencesituation mv. Det fleste store virksomheder befinder sig i en såkaldt omskiftelig verden, hvor man hele tiden må tilpasse sine strategier.

Hvis det er annoncesalg du beskæftiger dig med, bør du også sætte dig lidt ind i hvordan den verden er skruet sammen med mediebureauer, reklamebureauer etc.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 23:50
Vi er ikke en kæmpe virksomhed, men udgifterne til markedsføring skal styres og planlægges alligevel. Jeg plejer at gå i gang i november med at planlægge næste års markedsføring.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)