Hejsa Jesper. En anden god pointe er at når du får mødebookere til at lave dit job som konsulent, så får du sjældent kvalificeret dine møder. En booker laver bare et møde. Det er ikke dig selv, der har varmet kunden op. Det er ikke dig selv der har sikret dig, at I er på bølgelængde. Det er ikke dig selv, der har en god fornemmelse af, at det kan svare sig at drøne på besøg. Desuden findes der rigtig mange bookingfirmaer, men de kræver seriøse partnere - altså de bedste af dem, dvs. at de sjældent begynder at booke noget som helst, før der er garanteret "lidt kasse". Et råd. Gå selv i krig. Ring løs. Træn. Lyt og få masser af "nixen", brug det til at blive dygtigere. Vær systematisk. Jeg er jo ikke din salgschef. Men hvis du var min konsulent, og ikke kunne booke dine møder selv - Ja, så ville jeg ikke kunne tro, at du kunne lukke et salg ude hos kunden. |
Fru Hartmann: Jeg synes nu heller ikke konkurrencerne, på nogen som helst måde, kan være en forklaring på de manglende bookere. Det er helt almindeligt i salgsverdenen. Gulerødder virker altså bedre end pisk, når man booker møder.
Trådstarter: nu ved jeg ikke hvad det er jeg evt misforstår, men du stiller et ret direkte spørgsmål: " kan det virkelig passe at ingen vil booke møder" og det svarer jeg så på...