Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man skrive manufacturer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Davser,

Hvis man får Maskine XYZ produceret i Kina, så kommer der nødvendigvis et producentmærkat på, som bl.a. beskriver hvor den er produceret, hvilke strømforsyning der skal bruges, hvilken klassifikation den falder ind under og et hav af andre ting. Desuden står der også hvem den er produceret af.

Vi er så i den situation, at vi har fået produceret en større mængde af disse maskiner, og for at kunne eksportere dem til bl.a. USA, så skal vi have endnu et mærkat på, hvor mange af disse oplysninger er gentaget. Dvs. det originale mærkat kan vi sætte i bunden, og vores eget kan vi sætte på siden.

Spørgsmålet er så hvad vi skriver under "Manufacturer" på vores eget mærkat på siden af maskinen? Kan vi definere os selv som manufacturer og dermed skrive vores eget navn fordi producenten laver maskinen til os, eller er det påkrævet at vi igen skrive navnet på den fysiske producent under manufakturer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Reglerne for USA er formentlig ganske strenge, men jeg mangler lidt formålet. Er det for at få maskinen let ind i USA eller for at den oprindelige producent skal gemmes lidt af vejen

Manufacturer ville jeg ved eksport til USA bestemt mene skal være den som har fremstillet maskinen = kineser virksomheden. I er i den sammenhæng grossist eller mellemhandler - muligvis - designed by xxxxx.dk - developed in cooperation with xxxxxx.dk - manufactured by yyyy.China

Jeg tror, specielt i USA med klare krav på de fleste af den type områder, herunder meget store erstatninger på produktansvar, så ville jeg alliere mig med nogen der havde forstand inden ikke bare maskiner generelt, men specifikt jeres type af maskiner, og formentlig også inden jeg gjorde ting færdigt og sendte nogen til USA der måske strander der - ville jeg ha det gennem USA´s ambassades handelsafdeling hvis jeg var i tvivl - for gennemgang af skiltning og andet - i forbindelse med import til USA 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også lidt i den retning vi oprindelig havde tænkt ("Produced by DEM for OS"). Jeg takker og går videre med det :o)

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundorff,

Jeg talte med en ven en gang, som fortalte at han af fabrikanten af hans produkter blev tilbudt, at han kunne skrive hans firmanavn på som "fabrikant" - Mod en lille mer-pris? :) Jeg kan ikke huske forkortelsen; OEM, OTM MOT eller noget der ligner :) Men som sagt, så var de ikke blege for at give min ven de rettigheder mod et mindre beløb pr. produkt... Måske det var noget du kunne gå videre med?

- Anders

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)