Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp – min reklamevideo hitter på Youtube!!!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 05:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Den her video blev lavet som en reklame video for min virksomhed Festlastbiler.dk sidste år:

De sidste måneder har den hittet på Youtube. Antallet visninger ligger ret stabilt på +5000 views om dagen. Jeg kan se på demografi data at der er seere spredt ud over hele verden, dog er de fleste views i USA .

I første omgang var jeg indstillet på at ikke tilmelde mig som Youtube-partne.  ”Reklame med reklamer på” måske var for meget. Men alt eftersom antallet views stiger er jeg kommer I tvivl. Skal jeg melde ind som Youtube partner og tjene penge på denne video eller skal jeg lade vær? Hvad er jeres syn på dette?

Dbh

Bengt

Festlastbiler.dk studenterkørsel - en fest I aldrig glemmer!

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot!
Det kunne være interessant at høre lidt om, hvilke trafikkilder der er til videoen.
Har du selv et bud på hvorfor der kommer så mange?
Mit bud er en klassiker.... unge glade piger...

Hvis du vil lave videoer, du vil hente nogen slanter hjem på, så synes jeg da bare det er med at springe på vognen!

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil reklamere for dine konkurrenter så bør du bare smide reklamer på :-) men hvis det er med henblik på selv at få kunder, bare nok bare gøre opmærksom på din egen hjemmeside i/ omkring videoen :-)

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Trafikkilderne er primært eksternt website (twitter, blogger.com og facebook som top 3) samt mobilapps. 

Man ser videoen på mobilenheder.

Det som er at bemærke er køns fordelingen:

2/3 af de som ser den her video er kvinder (?!?) og 1/3 er mænd. 

Jeg har ingen logisk forklaring på dette...

/Bengt

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bengt,

Jeg synes klart at du skal gøre det. Men jeg mindes at have læst inde på ekstrabladet, at hvis der var tilpas med aktivitet på din youtube-konto, at så ville de selv hive fat i dig? :)

Under alle omstændigheder, så havde jeg i hvertfald nok oprettet mig, hvis de havde været mig.

ps. Fed video! :)

Thomas

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nordjysk Skribent Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også du skal gøre det, forudsat at du selvfølgelig kan tjene ordenlige penge på det. Det er ikke noget ved, hvis der bare er tale om småpenge ;) Så mit forslag er, anslå hvor meget du kan tjene og hvis det er et fornuftigt beløb så gør det :)

Men en rigtig iværksætter griber vel chancen, når den opstår. 

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen på forumet som er en "kommerciel" Youtube partner (dvs. sælger en vare eller tjeneste) og som har erfaring af at blive "ramt" af reklamer på Youtube fra konkurrerende firmaer i sine egne videoer?

/Bengt

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke nok inde i hvilke reklamer youtube på din video til at kunne udtale mig herom men jeg ville bestemt undersøge det inden jeg bare sagde Go for det. Man kan jo som Mick nævner risikere at komme til at reklamere for sine konkurrenter , og hvis det sker ryger formålet med videoen. Det er altid dejligt at tjene penge, men man bør altid sætte sig godt ind i hvad man skriver under på :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,
Glimrende video - jeg vidste dog slet ikke at man kunne blive Youtube partner med dansk adsense konto? Mener jeg prøvede at ansøge, men fik beskeden at det ikke kunne lade sig gøre for danskere. Kan være det er ændret eller jeg tager fejl.

Det er ikke et helt let spørgsmål for der er kraftige pointer både for og imod.

Helt generelt så har jeg et godt eksempel - min kæreste spurgte mig for et par uger siden hvorfor der ikke var reklamer på iMania.dk  og jeg gav hende svarene at

1) Det ville se ekstremt uprofessionelt ud, hvilket jeg ville tabe penge på i det lange løb.

2) Jeg ville tabe flere penge på manglende salg end jeg ville få ind i annoncekroner.

Martin Thorborg nævnte vist lige præcis denne problemstilling i E-pusher og jeg mindes argumenterne imod var glimrende. Nogen der kan huske præcis hvad der stod? Det var vist noget med et springvand.

Spørgsmålet i dit tilfælde er så - vil det virke uprofessionelt hvis der kommer reklamer i din video? Hvis du har den indlejret på din side og dine kunder dermed har mulighed for at hoppe fra midt i konverteringsprocessen vil svaret klart være at du skal holde dig fra annoncerne i videoen - det vil jo være vanvittigt hvis du bruger 10 kr i annoncer for at få folk hen på din side og resultatet bliver at de klikker på en annonce, smutter igen og du får 5 øre ud af det.

Du bliver nødt til at lave en beregning på hvor mange konverteringer du mister i forhold til hvor mange annoncekroner du får ind. Hvis videoen viser sig at indtjene flere penge på annoncer end du selv kan regne med at få af konverteringer (taget dit marked i betragtning vil det jo være smart hvis du kunne nøjes med at vise alle amerikanerne annoncer), så skal du selvfølgelig vælge annoncerne.

Regnestykker er derfor:

Hvor mange konverteringer får du ud af 5000 views og hvad er en konvertering værd?  (Konverteringsværdi)

Hvor mange konverteringer mister du på annoncer? (Konverteringstab)

Hvor mange penge får du ind på annoncer? (Annonceindtægt)

Derfor, hvis (Konverteringstab * konverteringsværdi) < Annonceindtægt, så skal du skynde dig at få annoncer på den video :)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare malk geden så meget du kan, du har en forretning der skal give overskud, derfor er enhver kilde til indtægt kærkommen, så længe den er lovlig.

NB: God video og musik der giver en god steming

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)