Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få en erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal åbne butikken her d. 1/4, og skal jo gerne have en dankortaftale på plads inden jeg kan åbne.

Men, der er åbenbart ingen banker der vil åbne en erhvervskonto til mig, så jeg kan tage imod penge.

Jeg beder hverken om kredit, eller et visa/dankort eller andre hævekort, det eneste jeg skal bruge, er et kontonummer, samt netbank, og så døgnboks til at komme af med kontant omsætning.

Men man kan åbenbart ikke få en erhvervskonto nu om stunde, uden at de vil have hele ens private engagement med over, hvilket jeg helst ikke vil, da jeg godt vil have det holdt 100% seperat.

Virksomheden er allerede registreret, og har været ude at købe det første af det inventar jeg skal bruge til det, samt lejekontrakt på lejemålet er underskrevet, så hvis det ikke kan lade sig gøre at få en konto til min virksomhed, ja så taber jeg jo de første 20.000 pga opsigelsesvarslet på lejemålet.

Den bank jeg har mit private engagement i, har åbenbart kun 1 rådgiver som kan tage stilling til nye virksomheder, og han har tilfældigvis ferie indtil på tirsdag (men alligevel siger de at jeg skal komme ned med alle papirer jeg har, så han kan læse dem igennem inden, hvordan han så end kan nå det, når han møder ind 5 min før jeg har et møde med ham)

Men er det muligt at oprette en privat konto i et andet pengeinstitut, og så bruge den til Nets dankorts aftale, eller kan man kun bruge en decideret erhvervskonto til det?

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er der ingen forskel på en privat og en erhvervskonto

Hvis dit firma er enkeltmandsfirma er der intet til hinder for at du opretter en "privat" konto og bruger den. 

Såfremt du ikke skal have kredit, underlige kort eller andet, så er der ingen ydelsesmæssig forskel på en erhvervs og privatkonto.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaet er oprettet som en enkeltmandsvirksomhed.

Men kan man godt få en indløsningsaftale med Nets til fysisk handel på en privatkonto, tilknyttet virksomheden som nemkonto?

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt korrekt.
Neyt kræver en Erhvervskonto (hvorfor, ved jeg ikke) og kan du ikke få det, ja så kan du ikke tage imod penge!
Men skynd dig at spørge en anden bank :-)

BLOT TIL INFO
Så har Nets pt ret travlt med at udstede nye aftaler, så jeg tvivler faktisk meget på at du kan nå at få en aftale inden 1/4-13 :-/

Held og lykke, du har travlt

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil så også tilføje, at selv Nets laver sær regler for visse kunder af og til - men spørg ind til dem og hør hvad du kan gøre..

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

GuruGuy

alle regler har undtagelser - jeg har flere kunder der indløser på en privatkonto.

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har haft fat i 4 forskellige banker idag og igår, samt et par stykker hvor erhvervsrådgiveren (har de kun 1?) er på ferie/syg og først kommer om en uge.

Sagde også til rådgiveren i min egen bank, at det hastede lidt, men nej, jeg skulle snakke med den bestemte person, og de 4 erhvervsrådgivere der sad og trillede tommelfingre kunne ikke bruges.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, så er det et krav at have en erhvervskonto når du har egen virksomhed.
Det stod der i hvert fald i mit brev, da jeg oprettede virksomhed. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim
Du har ret :-)
Jeg spurgte Nets om de så ville tvinge mig til at få en Erhvervs konto på min anden shop, men da sagde de "kun hvis du blir tjekket" :-)

Jeg er bare ret forundret, for jeg skrev bare til min bank og sagde at nu skulle jeg have en sådan konto, og så fik jeg det bare..
Har du ingen historik i banken?
Husk du altså sagtens kan forhandle med og presse en bank!

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Skiftede desværre bank i december måned, da min tidligere bank blev pengeløs, samt de aldrig har haft en døgnboks, hvilket jeg ikke kan bruge til noget, hverken i mit sidste job, eller som selvstændig hvor jeg jo gerne skal kunne komme af med kontanterne.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)