Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flex job i egen virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev for godt 3 år siden blev opereret for 2 diskus i nakken. Da jeg for 9 mdr. siden faldt og landede på min højre skulder, under leg med min søn, og pådrog mig samme symptomer som sidst. Har gennem de 9 Mdr. rendt fra den ene overlæge til den anden, uden nogen diagnose, kun en masse piller. Jeg kan ikke klare en hel dags arbejde, og nu med de nye piller, med en rød trekant på, kan jeg jo slet ikke arbejde, da jeg er selvstændig vognmand, og mit arbejde består af kunne køre bil. Nu mit spørgsmål: Har hørt noget om flex job i egen virksomhed, er det en mulighed og ansætte en til at køre bil for mig, og jeg for en form for tilskud? Eller er der andre muligheder?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var til netværksmøde i min fagforening, for nylig, og der talte de om netop dette. Jeg ved ikke så meget om det, men jeg ved nok til at vide at man godt kan flexjobbe i sin egen virksomhed. Ring til din fagforening :) De ved en masse..

Vh

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender én som er i flexjob i sin egen virksomhed, så det er muligt.
Det er på dit lokale Jobcenter, du får den korrekte information om mulighederne.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må nok ned og tale med jobcentret eller din fagforening. Jeg har forsøgt at få min svigerinde ind via den ordning, altså hun er berettiget til flexjob, og jeg syntes hun skulle blive selvstændig, men den gik ikke. Så måske når du er selvstændig i forvejen, at det kan lade sig gøre. Fortæl gerne hvad du finder ud af, herinde.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt være fleksjobber i din egen virksomhed. Betingelsen er dog at du var selvstændig inden inden du blev syg og visiteret til fleksjob.

Derimod kan du ikke blive selvstændig hvis du var lønmodtager inden du blev syg og visiteret til fleksjob.

Der er dog den mulighed at du får din kone, børn eller anden person til at starte en virksomhed og så ansætter dig i et fleksjob.

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ok så må jeg ned i job centret.

Ja jeg var selvstændig inden jeg blev syg.

hvem visitere en til flex job?

lægerne vil ikke lave en sygemelding, da de ikke mener jeg er syg nok. jeg kan jo bare tage pillerne, så går smerten nok væk mener de.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, hvis lægerne ikke vil sygemelde dig, tror jeg ikke chancerne for, at du kan blive godkendt flexjobber, er ret store, da det jo er lægernes "dom" der er udgangspunktet i flexjob, som jeg forstår det. Men tal med jobcentret, så bliver du helt sikkert klogere :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok det gør jeg.

mange tak for svar

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når så er jeg tilage igen.

ikke godt nyt.

har været lidt rundt i systemet,

for det første venter jeg stadig på en henvisning til en mr scanning som skulle være sendt for 3 mrd. siden men hværken min egen læge, patientvejlederen, eller den pågældende overlæge som har lavet envisningen ved hvor den er henne.

Hvad angår flex job, siger jobcenteret at kravet for at kan søge er at man skal være min. 50% erhvervs hæmmet, og have en afklaring på ens situation.

det har jeg jo ikke da jeg stadig venter på en scanning og en diagnose.

en sygemelding vil nok kræve at jeg må lukke virksomheden, da det ikke er sikkert jeg kan få sygedagpenge, da min læge siger at smerte stillende piller ikke kan gøre nogen skade, lige meget hvor mange eller hvor længe man skal have dem. "der er jo menesker der skal tage dem hver dag"

så jeg må bare kæmpe mig igennem med store smærter, og så elles bare vente på en afklaring.

SÅ MEGET FOR EN BEHANDLIGS/DIAGNOSE GRANTI, NY SUNDHEDSLOV

nå dette var bare lidt sure opstød forsat en god dag 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja din situation er ikke god.

Jeg kender hele møllen.

Fra du begynder at skrante til du ender med at være visiteret til fleksjob, vil der meget ofte gå over 1 år.

Bare den lægelige udredning tager jo meget længe, med de lange ventetider. Derudover skal du jobafprøves for at klarlægge "hvor syg du er".

Men hvis du har muligheden for at kæmpe dig igennem og stadigvæk være selvstændig frem til fleksjobbet er visiteret på plads, så er der mulighed for at få lønrefusion helt op til 66 procent - dvs du skal ikke tjene ret meget for det løber rundt.

Jeg  har mødt mange, som endte retur i egen virksomhed med fleksjobordning. For dem fungerer det.

Fælles for dem alle var, at de havde en sygdom, der var så fremskredent at de ved ankomsten til visitering allerede var selvskrevet fleksjob = de var meget syge.

Mht til at ansætte en ekstra person i fleksjob - jo du kan ansætte alle dem du vil og du får lønrefusion i forhold til hvor syge de er.
Men personligt får du ikke en pind, anden en ekstra hånd, der ikke er så dyr som en fuldtidsansat.

En fleksjobber kan være et fantastisk aktiv for en virksomhed, hvis du finder en, der passer præcist ind til de opgaver du har.
En helt klar undervurderet ordning, som mange virksomheder ikke forstår at udnytte i dag.
Opgaverne skal dog være særligt egnede til formålet. De skal ikke være underlag for stam deadline, da fleksjobbere generelt har langt flere sygedage end "normale" lønmodtagere. Helt op til 30 % er ikke unormalt.

Jobbet som chauffør vil derfor være svært, at besætte med en enkelt fleksjobber. 2 vil være mere realistisk.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)