Jeg har et mindre foderfirma, og startede op sidste år. Året ente med et underskud på 4000 kr.
Mit spørgsmål er om jeg skal skrive mit underskud på årsopgørelsen?? samt om jeg kan trække udgifter til vare som er solgt fra???
tak for svar
Rikke
|
Ja generelt skal du skrive dit underskud på - Kun hvis skat eller du selv siger det er rent hobby virksomhed, så vil du ikke kunne få fradrag i anden personlig indkomst for dit underskud. Du kan læse HER I DETTE LINK om forskellen på at drive seriøs virksomhed og hobbyvirksomhed, og betydningen for fradrag af underskud.
Du skal jo ha ført regnskab efter årsregnskabsloven og have det og alle bilag som grundlag for din udvidede selvangivelse hvor punkterne 111 og frem udfyldes - dit underskud i 112
MEN så spørger du
og så bliver jeg jo nervøs for dit årsregnskab - om det er korrekt - for:RikkeP:samt om jeg kan trække udgifter til vare som er solgt fra???
Varer du køber er ikke en udgift men lige så godt som penge i banken. Varer du har solgt eller brugt er en udgift når de er blevet solgt eller brugt. Hele din indkøb minus varelageret 31/12 er ren status - men forbruget er en udgift.
Hvis jeg var dig fik jeg en økonomiperson til at gå det igennem for små penge, for der kan være en del der bør rettes til og som du kan ha fordel af. Søg under Amino Freelancer efter en økonomi person (behøver ikke være revisor) for for rimelige penge lige vil gå tingene igennem og få årsregnskabet korrekt så det kan tåle skats øjne men også giver dit det korrekte resultat
vh