Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk design - overslag

Side 7 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon, KEYSTROKE webbureau:

Jeg vil måske, godt forsvare inMedia lidt.

Det er jo åbenlyst ikke det samme billede de 2. Og da billede er i deres Playground. kan det jo være at de har lagt det op for at vise, Vi kan da også gøre sådan der.. eller noget lign.
Sådan opfatter jeg et Playground..

Det ville straks være værre hvis de havde det under Referencer/portfolio.

/Det skal lige siges jeg ikke aner om det er lovlig at kopiere sådan et design for at vise man også kan, jeg tror næppe det er.\

Btw. undskyld størrelses ændring, kan ikke lade være

Jeg synes ikke den holder, i mine øjne er der en simpel grund til at Inmedia har lagt det ud på deres hjemmeside - det er at de synes det er en fed ide, og det er noget der viser deres kunder at de er kreative.
For jeg kunne på intet tidspunkt læse noget sted på deres hjemmeside at ideen var en komplet kopi fra en konkurrent bare lavet fra ny. 
Hvis de havde skrevet tydeligt at de havde efterlignet &co's reklame havde jeg intet imod det. Men så ville det jo også være mystisk at ligge på ens firmaside når &co er konkurrenter.

Nej jeg synes efterhånden Inmedia er en skamplet i vores branche, en smutter kan ske, men når de gentagne gange fifler i krogene synes jeg ikke det er iorden.

De har før været på amino fordi de havde stjålet tekster fra andre konkurrenter, de har ligeledes været beskyldt for at benytte sig af templates fra forskellige templates sider - Alt i alt et meget plettet ry her på amino.

Så jeg tror de gør bedst i at undlade at kommentere i denne tråd hvis den ikke skal blusse op - Med mindre de naturligvis har en rigtig god forklaring :) den kunne være spændende at høre.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 20:54

Det er sjovt som du kan ændre ens syns punkt.
Det er nok rigtig at der burde have stået noget.
 - Vil stadigvæk gerne høre hvad de har at sige.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:01
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:18

Ja ok......det er sgu en halvflosset moral/etik der florerer i den biks.......at kopien fra &Co er fjernet, er vel også bare et udtryk for at de selv var klar over, at man heller ikke her, bare kopierer andre folks ting.

Ja, hvad skal man sige.......godt at man kravler lidt rundt på Amino førstBig Smile

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:25

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 23:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Grunden til at jeg ikke har skrevet før nu, skyldes at det først er idag jeg har fået at vide at der skrives meget negativt om os i denne tråd.

Den omtalte annonce er ikke en vi har stjålet. Den er lavet med vores eget billede og Photoshopevner. Og ja, den er lavet ud fra &Co's annonce, med henblik på at lære teknikken bag den. Vi tager på ingen måde credit for annoncen, hvilket vi heller ikke skrev, det er også derfor den lå under vores Playground-afsnit, som er ment som vores egen lille legeplads, hvor vi viser nogle af de ting vi sidder og leger med for at blive bedre. Den er altså ikke lavet af forretningsmæssige årsager, de ting der kan ses under Playground er ment som ren "show-off" og for at vise hvad der er muligt... Og er altså ikke at forveksle med de ting vi forsøger at sælge os selv på, vores portfolio. Playground er ren leg... Deraf ordet.

Jeg har rent faktisk været i kontakt med Mikael Jørgensen (Direktør for &Co) og forklaret situationen... Og han skrev følgende:

"Hej Mikkel.

Cool nok – du kunne bare spørge, så kunne vi godt finde en måde at gøre det på.
Kun rart at I kan blive inspireret over noget af det vi har lavet.

Mikael"

Jeg forstår ikke hvorfor vi skal hænges ud på denne måde... Jeg må indrømme at jeg bliver, for at sige  det rent ud- eder sur, når folk beskylder os for ting uden at have undersøgt sagerne ordentligt først. Alle de kunder vi har fået igennem Amino har udtrykt mere end tilfredshed og kan skrive under på at vi kan vores kram. Og ja, så var der vist en der igen bragte den efterhånden 1½ år gamle sag ang. nogle "lånte" sætninger vi havde på vores gamle hjemmeside, indtil vi fik udarbejdet vores nuværende tekst af vores tekstforfatter, op igen. Og nej, det var ikke særlig smart af en nystartet virksomhed, det ved vi og lægger heller ikke skjul på det... Men nu må den sag da efterhånden være ude af verden. Hvad er grunden til at vi skal lynches på denne måde???

Oven i hatten bliver vi nu også beskyldt for at benytte templates... HVILKET VI IKKE GØR. Jeg vil da meget gerne se de templates vi efter sigende skulle have brugt.. For så er der da nogen der har stjålet vores designs.

Jeg synes efterhånden oftere og oftere at jeg ser folk hænge deres konkurrenter ud herinde på amino, hvilket jeg synes er en skam... Er vi her ikke for at hjælpe hinanden?

Hvis der stadig er nogen der mener vi ikke har "rent mel i posen", eller hvordan det nu blev udtrykt, vil jeg da meget gerne høre grunden dertil. Vi har ikke haft andet end fuldt ud tilfredse kunder.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 08:25

InMedia Reklame:
Oven i hatten bliver vi nu også beskyldt for at benytte templates... HVILKET VI IKKE GØR. Jeg vil da meget gerne se de templates vi efter sigende skulle have brugt.. For så er der da nogen der har stjålet vores designs.

Jeg skrev netop beskyldt fordi der ikke var nogle konkrete beviser, men mange brugere havde fundet lignende templates sidste gang - om der var hold i det eller ej vil jeg ikke vurderer, jeg nævnte bare at i også havde fået negativ omtale på dette område.

InMedia Reklame:
Den omtalte annonce er ikke en vi har stjålet. Den er lavet med vores eget billede og Photoshopevner. Og ja, den er lavet ud fra &Co's annonce, med henblik på at lære teknikken bag den. Vi tager på ingen måde credit for annoncen, hvilket vi heller ikke skrev, det er også derfor den lå under vores Playground-afsnit,

Jeg var inde på jeres side forleden og faldt over den reklame og tænkte - hold kæft en fed ide og tænkte i faktisk var super dygtige - jeg vil væde med rigtig mange andre kunder har gjort det samme, og det netop var den effekt i ville have ud af det. Der stod intet sted i teksten at i tog credits for reklamen men der stod heller intet sted noget som helst om at det ikke var jeres ide. 
Når jeg kommer ind på et firma website, forventer jeg at det jeg ser er noget de har lavet, ligegyldigt om man kalder det playground showroom eller hva man ellers finder på. Hvis det IKKE er noget de selv har udviklet så vil jeg sgu vide det. I lever jo ikke kun af design i lever jo for så vidt også af at være kreative og sælge jer selv på at være kreative, og det er netop derfor jeg har så meget imod sådan en reklame. For bild mig ikke ind jeg er den eneste der har siddet på din side og tænkt det var sgu godt nok kreativt fundet på - stor ros til Inmedia.

InMedia Reklame:
Jeg synes efterhånden oftere og oftere at jeg ser folk hænge deres konkurrenter ud herinde på amino, hvilket jeg synes er en skam... Er vi her ikke for at hjælpe hinanden?

Det har jo intet at gøre med at hænge konkurrenter ud, jeg har snakket dårligt om andre firmaer jeg slet ikke er i samme branche som, Business der er i denne tråd lyder heller ikke til at være i samme branche, det er netop et spørgsmål om at hjælpe andre aminoer med ikke at gå i fælder hos de mange brodne kar der er i branchen, du ved det jo selv - vores branche er fyldt op med dem.

Jeg synes det er fint du har henvendt dig til &Co og de godkender du benytter den, men det viser jo netop også at du ikke havde spurgt forinden. Jeg vil anbefale dig næste gang i smider photoshopleg på jeres playground, så skriv tydeligt hvad i har lavet og hvad i IKKE har lavet, sådan at jeres potentielle kunder har en reel chance for at vurderer jeres evner, og så undgår i samtidig også negativ kritik.

InMedia Reklame:
Og ja, så var der vist en der igen bragte den efterhånden 1½ år gamle sag ang. nogle "lånte" sætninger vi havde på vores gamle hjemmeside, indtil vi fik udarbejdet vores nuværende tekst af vores tekstforfatter, op igen. Og nej, det var ikke særlig smart af en nystartet virksomhed, det ved vi og lægger heller ikke skjul på det... Men nu må den sag da efterhånden være ude af verden. Hvad er grunden til at vi skal lynches på denne måde???

1½ eller ej, jeg konstaterede at på relativ kort tid har i lavet flere ting der er gjort i er blevet fremhævet her på amino, hvilket ikke er særlig smart. Det var måske også noget i kunne tage til efterretning, måske der var noget om snakken, og at de måde i fik fremvist tingene på kom ud anderledes end i selv havde tænkt på.

InMedia Reklame:
Alle de kunder vi har fået igennem Amino har udtrykt mere end tilfredshed og kan skrive under på at vi kan vores kram

Det tror jeg gerne, mange af de ting i har på hjemmesiden synes jeg er rigtig fede, og er da af og til inde og se om i finder på nogle nyde fede ting når jeg støder på jer her på amino, så er det jo syndt at jeres troværdighed skal ødelægges med sådan et billede, så jeg næste gang kan tænke sikke en fed ide, mon de selv har fundet på den?

Tag det som konstruktiv kritik istedet for at føle du skal lynches.

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Skrevet kl. 09:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan sige det igen, grunden til at den ligger under Playground er at den skal vise vores Photoshopevner, ikke andet... Ellers havde vi jo lagt den under vores referencer.
Du skriver vi skal skrive tydeligt hvad vi har lavet og IKKE lavet... Det billede der lå på vores side, var et vi havde lavet. Men vi bør nok fremover skrive at den er lavet ud fra en annonce vi har set andetsteds, for at undgå trælse situationer som denne.

Konstruktiv kritik
Når du skriver vi er en skamplet i vores branche, så tager jeg det ikke som konstruktiv kritik.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 09:12

Når jeg ser noget på et reklamebureaus hjemmeside - om det er proppet ind under et playground område, et showroom område eller hvad dælen bureauet vælger at kalde det - forventer jeg at det er noget reklamebureauet har lavet for en kunde - jeg vil faktisk allerhelst høre præcist hvad de har lavet for den pågældende kunde, om de både har stået for ideudvikling, det grafiske etc etc. Ellers har vi netop problemet i at bureauet viser ting frem som de inddirekte tager æren for uden rigtig at kunne tillade sig det.

Ja jeg skrev i efterhånden var en skamplet, og det beklager jeg, jeg var egentlig lidt harm over at i havde fortsat stilen og på den måde havde taget en konkurrents arbejde - og i mine øjne - fremvist det som jeres eget. Specielt fordi jeg få dage inden havde været inde på jeres hjemmeside og kigget meget på det billede og syntes det var super fedt og det var rigtig kreativt fundet på. Havde det ikke blevet nævnt her i tråden det ikke var jer der havde lavet det så havde jeg gået i troen om at det var et kreativt påfund fra jer.

Derfor vil jeg endnu engang sige, gør det klart for potentielle kunder hvad i har lavet og hvad i ikke har lavet, det hjælper ikke noget at gemme det væk under playground, playground kan betyde 117 ting, og det vil betyde noget forskelligt i hver kundes øjne.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 09:14

Men du er kommet med en god forklaring på hvorfor det lå der, og du har fået snakket med &Co, så det har du min respekt for.

Side 7 ud af 8 (76 indlæg)