Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk design - overslag

Side 4 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni - etrix design:

Business:

Man kan sagtens have brug for lidt input, uden at man er nået dertil, hvor man er klar til at få et tilbud.......

Jeg har da givet skud fra hoften på store IT-projekter i millionklassen, så mon ikke også det er muligt for lidt grafisk arbejde?

Du har vel ikke givet skud fra hoften udelukkende ud fra "Jeg skal have
lavet et program" eller "Jeg skal have et IT-system" - og herefter placeret
nogle millioner på dette? :-D

Mvh Ronni 

Nej selvfølgelig ikke Ronni....men med al respekt for grafisk arbejde.....sammenlignet med arbejdsbyrden og kompleksiteten, så svarer det sgu næsten til det her ;o)

Altså jeg fik selvfølgelig mere info, men både størrelse og kompleksitet var også mange gange større.....

Kunne da give et bud med 30% usikkerhed, som udgangspunkt.....så hvis andre også kan det udfra mine sparsomme oplysninger, så er det jo fint. En anden forskel er, at proffesionelle it-udviklingstimer ligger forholdsvis fast, hvorimod grafisk arbejde svinger heeeeeelt vildt. Det er heller ikke vigtigt for om projektet bliver til noget, om det bliver 10K eller 30K, men det ville gøre en stor forskel hvis det var fx 100K.

Det er der jeg er ;o) 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:25

Nu når vi er igang med den grafiske branche..............hvorfor h...... bruger næsten alle flash på deres egne hjemmesider. Det er så stinkende irriterende og værst af alt....man skal sidde og venteAngry

Ja ok....jeg er ikke den tålmodige type, hvis jeg skal sidde pænt og vente på, at folks flash bliver færdigt....

Er der en apeciel grund til at reklamebranchen bruger flash flash og atter flash??? 

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 18:32

Hej.

Nu vil jeg også gerne lige byde ind :) (håber det okay)

Jeg kan godt lave brevpapir og vistikort design til dig. samlet pris 600,-

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:34

Business:

Nu når vi er igang med den grafiske branche..............hvorfor h...... bruger næsten alle flash på deres egne hjemmesider. Det er så stinkende irriterende og værst af alt....man skal sidde og venteAngry

Ja ok....jeg er ikke den tålmodige type, hvis jeg skal sidde pænt og vente på, at folks flash bliver færdigt....

Er der en apeciel grund til at reklamebranchen bruger flash flash og atter flash??? 

Ingen tvivl om at Flash har nogle store fordele på få områder, nogle ting er simpelthen bare 10 gange mere lækkert at se på hvis det er lavet i flash.  Det er der nogle der har set og er så begyndt at misbruge det i mine øjne, for selvom flash kan være super lækkert hvis det bruges rigtigt så har det bare en helveds masse ulemper.

1. Det kan ikke læses af søgemaskiner
2. det ødelægger de funktionaliteter der er i browseren såsom tilbage knappen højreklik mm.
3. Det kan være lang tid om at loade
4. Det kræver et plugin for at virke som ikke alle har, selvom mange har det så er det ikke alle.

Så ja min teori er at det bliver brugt fordi det ser rigtig lækkert ud og det sælger jo at noget ser lækkert ud, men jeg tror ofte at rådgivningen mangler i disse tilfælde. Bureuaet man vælger vil naturligvis gerne have opgaven ind og derfor nævner de ikke de negative sider ved flash.

I mit hoved er det kun meget meget få sider der virker optimalt i ren flash, tilgengæld kan jeg godt være vild med at nogle delelementer på et site er flash.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:40

Det er bare lidt morsomt....måske tænker jeg atypisk, men for mig er det nærmest årsag til diskvalifisering, når jeg kommer ind på et site med flash. Specielt hvis de skal lave webdesign m.m.

Er der ingen der tænker på brugerne, når de arbejder med design????? Det er da et skidt udgangspunktBig Smile

Som du selv skriver Martin....brugerne er vant til en browser brugergræseflade med tilhørende funktionalitet. Det fjerner man og så bruger alle, hver deres metode til fx. at navigere......god damn..... og jeg bliver irriteret, når jeg finder ud af, at en stjerneskruetrækker ikke bare er en stjerneskruetrækkerBig SmileCrying

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 18:44

Jeg har faktisk, uden at hænge nogen ud, fundet én grund til at nogen kan byde lavt.

Jeg surfede tilfældig rundt, på nogle grafik forumer igår, og stødte så på www.templatemonster.com og har fået lidt på fornemmelsen at der er nogen der sælger designs derinde fra.

Der er i hvertfald et webbureau som jeg også tror er aktiv herinde, der selv har denne her side som deres Egen side.
http://www.templatemonster.com/website-templates/15669.html

Siger ikke hvem det er, men da jeg kom til side 25-30 stykker så jeg også at der var en mere side, som jeg har set et webbureau har.

Så hvis vi skal konkurere mod nogen der køber billigt og sælger dyrere, iforhold til vores egne værdifulde tid. så har vi jo altså et problem.

- Ikke at jeg er glad for det, men hvis i absolut vil vide hvem det er, så skriv mig en PM.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Skrevet kl. 18:58

Hej.

Det er sikret rigtig. Men det bruger jeg ikke. Har været derinde og kigge og det hele virker meget Amerikansk synes jeg, så man kan ikke´´snyde´´ sine kunder for man kan se det lynhurtigt når nogen har brugt de designs. :)

Så nej det er ikke derfor vi tilbyder det til den pris.

Jeg gør det for, der findes sikret mange unge iværksætter som mig selv og jeg tror ikke der er mange af dem som har råd til at smide 1500-3000,- efter noget design til sine vistikort, brevlinje mm. Og for den sagskyld alle iværksætter, så derfor synes jeg vi SKAL HJÆLPE hinanden.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:58

Simon, feel:IT:

Jeg har faktisk, uden at hænge nogen ud, fundet én grund til at nogen kan byde lavt.

Jeg surfede tilfældig rundt, på nogle grafik forumer igår, og stødte så på www.templatemonster.com og har fået lidt på fornemmelsen at der er nogen der sælger designs derinde fra.

Der er i hvertfald et webbureau som jeg også tror er aktiv herinde, der selv har denne her side som deres Egen side.
http://www.templatemonster.com/website-templates/15669.html

Siger ikke hvem det er, men da jeg kom til side 25-30 stykker så jeg også at der var en mere side, som jeg har set et webbureau har.

Så hvis vi skal konkurere mod nogen der køber billigt og sælger dyrere, iforhold til vores egne værdifulde tid. så har vi jo altså et problem.

- Ikke at jeg er glad for det, men hvis i absolut vil vide hvem det er, så skriv mig en PM.

Det er der bestemt intet nyt i :) Tempaltemonster har haft success i mange år og det er en rigtig god måde at få et billig hjemmeside - Man skal bare vide den ikke er unik og den ofte vil være meget amerikaniseret hvis man da kan sige det ord :)

Jeg har ingen problemer med at folk videresælger deres templates, så længe det foregår på lovligvis, hvilket vil sige kunden skal være informeret om at det er fra templatemonster, samt at den template der anvendes købes på ny hver gang den sælges til en kunde.

Jeg kender mange bekendte og venner der har købt sig en template den vej igennem for at få sig en lækker profil side.

Men enig, det virker ikke særlig professionelt at et webbureau/reklamebureau benytter sig af en template derfra, men det er desværre ikke et sjældent syn, dem kan du finde mange af, og har du et lidt trænet øje så tager de kun ganske få sekunder at spotte en monstertemplate template ;) Så jeg ved udmærket hvem det er du tænker på.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 19:02

Nicolai Christensen:

Hej.

Det er sikret rigtig. Men det bruger jeg ikke. Har været derinde og kigge og det hele virker meget Amerikansk synes jeg, så man kan ikke´´snyde´´ sine kunder for man kan se det lynhurtigt når nogen har brugt de designs. :)

Så nej det er ikke derfor vi tilbyder det til den pris.

Jeg gør det for, der findes sikret mange unge iværksætter som mig selv og jeg tror ikke der er mange af dem som har råd til at smide 1500-3000,- efter noget design til sine vistikort, brevlinje mm. Og for den sagskyld alle iværksætter, så derfor synes jeg vi SKAL HJÆLPE hinanden.

Selvfølgelig skal der være plads til at hjælpe hinanden, men hjælper du nu også den person hvor du går ud og giver et så billigt tilbud? Det kan diskuteres, for når du ikke tager mere er det også begrænset hvor mange timers arbejde du kan ligge i det, med mindre du ønsker at arbejde gratis eller meget billigt.

Derudover hvis du havde læst tråden igennem, så søger Business ikke en leverandør til opgaven han ønsker at vide hvor prisniveauet i branchen ligger, så han har nogle tal at budgettere ud fra. Om løse skud så kan bruges eller ej har vi haft oppe og vende.
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Skrevet kl. 19:06

Jeg designer indtil jeg er færdig og kunden er tilfreds.

Og ja, jeg gav ham en pris som han havde spurgt efter. Det er mit pris prisniveau.

Side 4 ud af 8 (76 indlæg)