Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk design - overslag

Side 3 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Jeg kan godt finde ud af at sjusse mig frem til, om det bliver 5k eller 200K udfra de tilbagemeldinger, så det er vis kun dig der ikke er tilfredsWink

Jeg behøver ikke være tilfreds - det er ikke min økonomi ;-)

Hvis du vil lave en holdbar forretningsplan, så er det vigtigt at vide
hvad du ønsker - derfor nævner jeg det.

Det vil være noget lort for dig, hvis du budgetterer 10.000 kr. for en
komplet identitet, men ikke kan få et tilfredsstillende resultat til de penge.
- Det er fint nok med et mål om, at resultatet ikke skal diskuteres - men du
skal jo vide HVAD det er du vil have.

En hjemmeside kan være ufatteligt mange ting - lige fra et lille frimærke til
en kæmpe portal, hvor 1000 grafiske elementer skal indtænkes.

Bare nogle gode råd - en luftig forretningsplan kan du ikke bruge til meget...
og hvis den skal forbi banken, så sender de dig hjem igen.

Held og lykke med det :-)

Mvh Ronni

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 08:07

Fair nok, men som sagt er jeg ikke der endnu og selvfølgelig sætter jeg ikke kun 10K af i budgettet. Kan det gøres for det, er det da fint, men det er ikke det tal der figurerer i budgettet. Om jeg skal i banken, ved jeg ikke endnu, det kommer jo an på mange ting og helt sikkert ikke før jeg er meget sikker på tallene ;o)

Tak skal du ha' Ronni

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er helt enig med dig Ronni, selvfølgelig kan man ikke komme med en nøjagtig pris, jeg forsøgte også at tage så mange forbehold i mit indlæg som muligt. Men jeg valgte at smide en pris på bordet istedet for bare at spørge efter mere dybdegående info, i frygt af at det så igen - som så mange andre gange - endte ud i at spørger skriver præcist hvad han ønsker og får 117 tilbud fra ivrige iværksættere der alle underbyder hinanden for at få en opgave der reelt slet ikke er en opgave endnu, istedet for man tog debatten op og fik diskuteret igennem hvad sådan en løsning burde budgetteres med. 

Jeg savner meget at man kan få en debat op omkring det grafiske her på amino, men det er nok svært når så mange lever af det og er meget ivrige med tilbudsgivningen selvom spørger ofte slet ikke har brug for konkrete tilbud i den fase han er.

Men som sagt jeg er enig med dig både omkring prisgivning og ikke mindst den luftige forretningsplan.  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 09:48

Martin Tygsen:

Jeg savner meget at man kan få en debat op omkring det grafiske her på amino, men det er nok svært når så mange lever af det og er meget ivrige med tilbudsgivningen selvom spørger ofte slet ikke har brug for konkrete tilbud i den fase han er.

Jeg synes ofte at det er et problem, hvis folk spørger om noget der ligner et overslag. Folk der tilbyder den nævnte service, er ved at falde over hinanden for at hive en kunde ind i butikken. Man føler næsten at man er sydpå og går forbi en restaurant......folk spærrer fortovet og siger, "welcome" og peger ind i deres restaurantBig Smile

Man kan sagtens have brug for lidt input, uden at man er nået dertil, hvor man er klar til at få et tilbud.......

Jeg har da givet skud fra hoften på store IT-projekter i millionklassen, så mon ikke også det er muligt for lidt grafisk arbejde?

Anyway.......nogle fornuftige tråde om grafisk arbejde er meget velkomne...........uden at det bliver konkurrencer om hvem der er billige og hvem der er dyre etc.......meget velkomne. 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 16:28

Ronni - etrix design:
Til Mikkel fra InMedia Det vil nok være smart at droppe rabatten, så du har lidt ekstra til kvajebajere, når &Co, som har lavet Bianco-reklamen opdager, at du ikke HELT forklarer dig ud af "legen" med DERES idéer ;-) Mvh Ronni

Jeg måtte lige ind og tjekke hvad du mente Ronni.

Men det er jo ret tydeligt at det er en kopi af HTTP://WWW.ANDCO.DK/#/ANDCO/CAMPAIGN_PLUGIN/BBC4ADDD-508B-D330-D458A20FB96EC9B1/SALE.JPG 

( http://www.inmedia.dk/Play_Bianco.html )

Mikkel kan du forklare det? Det virker ikke særlig godt på dit ry, ikke for at rive op i gamle sager men det er vidst ikke helt første gang den slags har været ved overfladen omkring jeres firma. Sidste gang var det dog ikke billeder.

Men jeg vil ikke beskylde eller anklage dig for noget, vil bare mene en god forklaring ville være på sin rette plads inden i får mere dårlig omtale.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Skrevet kl. 17:45

Martin Tygsen:

Den synes jeg du skulle starte, Martin :-) Men det er debatten uden ende (især herinde)! 

Business:

Jeg synes ofte at det er et problem, hvis folk spørger om noget der ligner et overslag. Folk der tilbyder den nævnte service, er ved at falde over hinanden for at hive en kunde ind i butikken. Man føler næsten at man er sydpå og går forbi en restaurant......folk spærrer fortovet og siger, "welcome" og peger ind i deres restaurantBig Smile

Er helt enig - og de fleste priser er uden sammenhæng... eller nærmere:
Deres udtalelser om professionalisme vs. priser hænger ikke sammen.

Business:

Man kan sagtens have brug for lidt input, uden at man er nået dertil, hvor man er klar til at få et tilbud.......

Jeg har da givet skud fra hoften på store IT-projekter i millionklassen, så mon ikke også det er muligt for lidt grafisk arbejde?

Selvfølgelig kan man have brug for input, det er der ikke noget forkert i,
men jeg mener stadig ikke, du kan bruge de nævnte input til noget som
helst: DU aner ikke hvad de bruger som grundlag - og DE aner ikke hvad
du ønsker input på ;-)

Du har vel ikke givet skud fra hoften udelukkende ud fra "Jeg skal have
lavet et program" eller "Jeg skal have et IT-system" - og herefter placeret
nogle millioner på dette? :-D

Mvh Ronni 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 17:56

Ronni - etrix design:

Martin Tygsen:

Den synes jeg du skulle starte, Martin :-) Men det er debatten uden ende (især herinde)! 

Nej den har jeg ikke lyst til at starte, jeg ved godt det ikke ville kunne lade sig gøre, men det var en forhåbning om at man måske kunne få drejet de næste par tråde her på amino der omhandler design mere over på rådgivning end "tilbudskrig".

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 18:05

Whau.....risikerer man ikke at blive hakket til pindebrænde, når det nærmest er en eksakt kopi????

Det ville man da blive i alle andre brancher....

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Skrevet kl. 18:06

Martin Tygsen:

Nej den har jeg ikke lyst til at starte, jeg ved godt det ikke ville kunne lade sig gøre, men det var en forhåbning om at man måske kunne få drejet de næste par tråde her på amino der omhandler design mere over på rådgivning end "tilbudskrig".

Ja, det ville være godt - men desværre ender alt for mange
"rådgivninger" herinde med en salgstale (ikke kun grafiske tråde).
Så det er en god idé, at have den kritiske hat på :-)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:10

Business:

Whau.....risikerer man ikke at blive hakket til pindebrænde, når det nærmest er en eksakt kopi????

Det ville man da blive i alle andre brancher....

Det kunne man let risikere at blive - også i denne branche :)

Og til Ronni, jeg er ganske enig, behold den kritiske hat på selvom man er blandt aminoer.

Side 3 ud af 8 (76 indlæg)