Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk design - overslag

Side 2 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-08-2007 19:24:19 Forfatter: René Gade Mikkelsen - Dribling Dato: 11-08-2007 09:05:15 Forfatter: NicosiaLonghi.com Har sendt dig en PM med nogle oplysninger og hvad du evt. kan regne med af priser m.m. :)
@Martin Tygsen: Del det da med os andre sådan at det bliver værdifuldt for forummet, og de mange brugere herinde, jeg går ikke ud fra der er den store hemmelighedbag din prisgivning :)

Jeg forstår nu godt, at NicosiaLonghi vælger at sende en PM fremfor at poste sit overslag her i tråden.

Der efterspørges et overslag på høj kvalitet til en ganske omfangsrig grafisk opgave, og selvom jeg er en stor tilhænger af gennemsigtighed og faste priser... så vil et pris-post i denne tråd hurtigt virke meget dyrt - da de allerede givne ikke ligefrem er at forbinde med en fuldtidsselvstændig designers timeløn.

Dit bud, Martin, tager dog netop de nødvendige forbehold og giver et fornuftigt indtryk af hvilket leje man kan forvente, men med med mindre du vil sætte din krakilskhed på prøve, Business, så ville jeg nok forvente et leje i omegnen af femten-tyvetusinde kroner.

Det er dog meget muligt, at trådens øvrige debattører kan gøre udføre et særdeles tilfredsstillende stykke arbejde, men hvis de relevante kriterier, som Martin skitserer, skal opfyldes - så forvent en højere pris for at få opfyldt dine høje forventninger - det hænger sammen.

Mvh.

René

Hej René nu spurgte Buisness jo ikke på en konkret pris til et konkret produkt, og ud fra de oplysninger Business har oplyst finders der ingen kompetente designere der kan give et tilbud som vil være gældende - Derfor mente jeg nu også at Nicosia sagtens kunne have postet den besked - uden at vide hvad der stod i den - offentligt. Og på den måde få gang i en debat omkring prissætning inden for denne branche - Som jo netop var det Business ledte efter i mine øjne. Om det kommer til at virke dyrt eller ej er vel egentlig ret ligegyldigt, kan man ikke stå inde for de priser man ligger på bordet, og føler sit eget prisniveau er meget højt, så er der måske noget om snakken.

Men jeg er bestemt enig med dig i at man ikke kommer langt for 5-15k for sådan en opgave, men det er tilgengæld hvad rigtig mange i branchen ligger på. Vil man så ud og have nogle af de dyre drenge så skal man måske budgettere lidt højere hvilket jeg også skrev. 

Prisen kunne nemt være det 5 dobbelte hos et bureau, ja mange bureuaer tager sågar mere bare for selve logoet, men igen det kommer helt an på hvem man vælger og hvad det skal bruges til.

For det kan bestemt være nødvendigt at vælge en af de tunge drenge på markedet hvis man har en stor virksomhedprofil der skal kunne slå igennem på mange markeder mm.

Så igen, jeg vil stå fast på at jeg synes folk burde ligge deres pris og tanker offenligt når der er tale om en løs debat og ikke tilbud på en konkret opgave. - Netop for at få noget gennemsigtighed og ruste de mange aminoer bedre når de skal ud og vælge en leverandør til det grafiske - Er det ikke det hele amino går ud på, at hjælpe hinanden?  

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:26
har ingen anelse om hvorfor folk skulle ønske at holde deres prissætning hemmelig - men jeg er HELT enig i at det der her skulle bydes ind på ikke gav mening at levere en pris på, og man kunne hurtigt komme til at virke dyr eller så billig at man er useriøs.. typisk regner vi med at design af en side, bemærk her at det er UDEN html, tager ca 3-4 timer med rettelser osv. Vi tager 500,- i timen, så ligger vel ikke i den dyre ende as such, og vi (i form af mig, som estimerer og prissætter opgaver) sætter en ære i at prisen på opgaven er præcis det den rent faktisk kommer til at tage - vores profit er indbygget i timeprisen. Derfor kan man heller ikke rigtigt prutte om prisen omend de fleste prøver :)

angående design og krakilske mennesker - mit normale svar ville være at man simpelthen tager betaling per revision ud over den 3. - så kan folk være præcis så krakilske som deres pengepung berettiger dem til :)

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 09:07
Vedr. prissnakken:

Jeg gider ikke diskutere pris på opgaver i offentlige tråde. Og det skyldes ganske enkelt, at der er grimme eksempler på, at snakken går op i hat&briller + underbydning af hinanden og fuldstændig urealistisk sammenhænge imellem det faktiske professionelle arbejde og prisen, hvilket jeg, mit firma eller samarbejdspartnere ikke skal være en del af.

Derudover så gjorde jeg også Business opmærksom på, at man manglede oplysninger for at komme med lidt mere nøjagtige tal. Så det var mest skud fra hoften og "tal-i-tågen". Men han bad jo netop om et par skud fra hoften.

Så det er ikke fordi det er "hemmeligt" per sé - Vi plejer trods alt at holde et møde med en kunde m.m., og kommer derefter med en nøjagtig pris på opgaven

God weekend

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 09:25
Dato: 13-08-2007 09:07:26 Forfatter: NicosiaLonghi.com
Vedr. prissnakken:

Jeg gider ikke diskutere pris på opgaver i offentlige tråde. Og det skyldes ganske enkelt, at der er grimme eksempler på, at snakken går op i hat&briller + underbydning af hinanden og fuldstændig urealistisk sammenhænge imellem det faktiske professionelle arbejde og prisen, hvilket jeg, mit firma eller samarbejdspartnere ikke skal være en del af.

Derudover så gjorde jeg også Business opmærksom på, at man manglede oplysninger for at komme med lidt mere nøjagtige tal. Så det var mest skud fra hoften og ''tal-i-tågen''. Men han bad jo netop om et par skud fra hoften.

Så det er ikke fordi det er ''hemmeligt'' per sé - Vi plejer trods alt at holde et møde med en kunde m.m., og kommer derefter med en nøjagtig pris på opgaven

God weekend

Jamen er helt enig med dig i at man skal holde prisen uden for offenlige fora når det er på konkrete opgaver, da det netop resulterer i at man underbyder hinanden.

Men jeg så bare chancen for at man måske kunne få en reel tråd omkring priser på banen, da business i mine øjne netop ikke efterspørger et tilbud på en konkret opgave han skal have lavet, men bare nogle tal så han får en indsigt i markedet.

Så kan folk underbyde hinanden ligeså meget de vil, hvis han bare skal bruge prisen til et budget han er ved at stille op så er det jo ligegyldigt.

Men du skal naturligvis have lov til at holde dine priser hemmeligt, og er helt enig med dig i at hvis det havde været en reel kunde skulle opgaven udpensles LANGT mere, samt et møde ville være på sin plads.

Jeg kan desværre ikke ønske dig god weekend også da min weekend er slut ;)

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 09:35
Det er min weekend nemlig ikke  

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 11:21
Hvis du vil have at tingene skal være i høj kvalitet og med tanke bag designet, skal du have fat i et professionelt reklamebureau med folk uddannet indenfor grafisk kommunikation. Du kan sagtens få en "fritisgrafiker" til at lave det meget billigt, men så får man heller ikke et professionelt produkt, som du efterlyser. Der ligger meget mere arbejde bag godt design, end de fleste tror. Du kan evt. læse lidt om hvad man skal overveje når man søger reklamebureau, på vores hjemmeside.

Jeg tror, du skal sætte omkring 25.000 kr. af til de ting du omtaler. Jeg har lavet et lille overslag på hvad vi f.eks. ca. skal have for opgaverne.

• Design af website  - 15-24.000 kr.

• Logo - 2.800 kr. (Vi kører i denne måned tilbud på logodesign til 2.200 kr.)

• Papir overlay - 600 kr.

• Visitkort - 800 kr.

Mvh.
Mikkel Johansen
Mediegrafiker / Inmedia Reklamebureau

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 11:30
Dato: 13-08-2007 11:21:15 Forfatter: InMedia Reklame Hvis du vil have at tingene skal være i høj kvalitet og med tanke bag designet, skal du have fat i et professionelt reklamebureau med folk uddannet indenfor grafisk kommunikation. Du kan sagtens få en ''fritisgrafiker'' til at lave det meget billigt, men så får man heller ikke et professionelt produkt, som du efterlyser. Der ligger meget mere arbejde bag godt design, end de fleste tror. Du kan evt. læse lidt om hvad man skal overveje når man søger reklamebureau, på vores hjemmeside.

Jeg tror, du skal sætte omkring 25.000 kr. af til de ting du omtaler. Jeg har lavet et lille overslag på hvad vi f.eks. ca. skal have for opgaverne.

• Design af website  - 15-24.000 kr.

•    
  • Logo - 2.800 kr. (Vi kører i denne måned tilbud på logodesign til 2.200 kr.)

•    
  • Papir overlay - 600 kr.

•    
  • Visitkort - 800 kr.

Mvh.
Mikkel Johansen

Hej Mikkel - jeg forstår ikke du sætter logo prisen så lav, jeg er af den overbevisning at logoet er noget af det der er rigtigt dyrt, især fordi det ofte er her man får fastlagt hele den profil man ønsker at køre som virksomhed, og også denne der kommer til at afspejle sig i de andre ting som webdesign, visitkort mm.

Jeg er dog enig om at prisen nemt kan komme derop, jeg ville bare hellere afsætte flere penge til logo og så lidt mindre til websitet hvis jeg skulle sidde og lave et budget.

Du får ikke ret mange timers arbejde for 2.800.  

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:42
Hej Martin

Grunden til at vi er meget billige på logo-området er at vi er meget interesserede i at få fat på iværksættere, da det ofte kan føre flere opgaver med sig på længere sigt. Selvom prisen er utrolig lav, er det altså ikke på bekostning af kvaliteten (se evt. cases på vores hjemmeside),  men for at tiltrække iværksættere... Man kan vel se det som en slags investering fra vores side :)

Mvh. Mikkel Johansen

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 20:17
Jeg er vildt imponeret over, at i kan sætte budgetter ud fra 4 ord!! - og samtidigt diskutere om noget er for dyrt eller billigt!! :-D Business - smid en udførlig briefing på bordet, ellers får du svært ved at få hold i dit budget. >>> Til Mikkel fra InMedia Det vil nok være smart at droppe rabatten, så du har lidt ekstra til kvajebajere, når &Co, som har lavet Bianco-reklamen opdager, at du ikke HELT forklarer dig ud af "legen" med DERES idéer ;-) Mvh Ronni
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:54

Ronni - etrix design:
Business - smid en udførlig briefing på bordet, ellers får du svært ved at få hold i dit budget. Mvh Ronni

;o) Nu er jeg altså ikke der, hvor jeg kan smide udførlig briefing på bordet, så havde jeg naturligvis gjort det. Jeg skal bare have en idé om hvordan det ser ud 'i hele træskolængder'. Jeg kan godt finde ud af at sjusse mig frem til, om det bliver 5k eller 200K udfra de tilbagemeldinger, så det er vis kun dig der ikke er tilfredsWink

Når jeg kommer tættere på og skal have nogle konkrete bud, så vil jeg naturligvis også selv være mere konkret.

Tak for alle Jeres svar, det var super... 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 2 ud af 8 (76 indlæg)