Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Munkebo
Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Fik anbefalet Prestashop af en her i dag, til min webshop. Kiggede så på det, og downloadede det.

Men kan ikke finde det til MAC??

Hvad kan jeg gøre? - nogen der kan hjælpe??

Hilsen Mikkel

Tilmeldt 23. Oct 10
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:06

Mikkel Duif:

Du skal logge ind via din browser. Du kan derimod få filerne ned ved at hente en FTP client som Filezilla. 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 23:08

Mikkel Duif:

Hej,

Fik anbefalet Prestashop af en her i dag, til min webshop. Kiggede så på det, og downloadede det.

Hvad kan jeg gøre? - nogen der kan hjælpe??

Hilsen Mikkel

Hej Mikkel.

Hvis jeg forstår dig ret, vil du køre en webshop på din MAC, for at se hvad det er for noget.
Hertil skal du bruge diverse tilføjelser for at din MAC kan tolke de nødvendige sprog.
Her kan du med fordel bruge MAMP, der giver dig de nødvendige opsætninger til at prøve eksempelvis Prestashop af. 

Hertil skal du downloade Prestashop og installere på din "webserver" (gennem MAMP).
Youtube er fuld med videoer hertil. 

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Munkebo
Tilmeldt 7. Nov 12
Skrevet kl. 23:13

Hej Casper,

Tak for dit indlæg,

Har faktisk MAMP installeret, er ikke helt sikker på hvad det bruges til. Men startede det op lige før, og er derfor heller ikke helt sikker på hvordan man bruger det. 

Altså det jeg vil, er at jeg vil drive en webshop. Og ja, det kommer så til at blive på Mac. Da jeg desværre ikke har andet lige p.t.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 23:16

Mikkel Duif:

Hej Casper,

Tak for dit indlæg,

Har faktisk MAMP installeret, er ikke helt sikker på hvad det bruges til. Men startede det op lige før, og er derfor heller ikke helt sikker på hvordan man bruger det. 

Altså det jeg vil, er at jeg vil drive en webshop. Og ja, det kommer så til at blive på Mac. Da jeg desværre ikke har andet lige p.t.

MAMP bruges til at hoste din webshop i et localhost-miljø. Det vil sige at webshoppen kører sålænge MAMP kører og din MAC er tændt.
MAMP giver dig sådan set blot de nødvendige udvidelser til at tolke de forskellige programmeringssprog, og sørger for at de kan afvikles på din MAC. 

Men hvis du reelt set vil drive en webshop og ikke blot lege med indstillingerne og se hvad Prestashop kan gøre, så er det væsentlig mere ideelt at købe et domæne og et webhotel og hoste det den vej.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Munkebo
Tilmeldt 7. Nov 12
Skrevet kl. 23:21

Har allerede et domæne, der lige nu ligger på www.godaddy.com. Hvilket jeg regner med at jeg skal have ændret, over til et andet sted.

Så ja, det jeg vil, det er at have en webshop 24/7, og ikke kun når min Mac er tændt sammen med MAMP. 

Men når jeg går ind på www.prestashop.com, står der som om man skal downloade noget, for at begynde at lave sin egen webshop, hvilket jeg ikke kan gøre på min Macintosh computer. Da den ikke vil åbne programmet.

Forstår det lidt som om, at man ikke kan gøre det uden at downloade det program der. Detmindre man vil have dem til at lave det for en, hvilket ser dyrt ud.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Fra  Toftec Skrevet kl. 23:28

Det eneste du skal bruge er følgende:

• Prestashop installationsfiler - 1.4.10 eller 1.5.3, som kan findes på denne side: Prestashop Download
  • Program til at udpakke .zip-filer
  • FTP program (Eks. Filezilla)
Når du har hentet installationsfilerne til Prestashop, udpakker du dem på din computer og uploader dem vha. dit FTP program til dit webhotel.

Fra Munkebo
Tilmeldt 7. Nov 12
Skrevet kl. 23:29

Mange tak for hjælpen Casper! :-)

Ha' en god aften..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)